اعتراض علیه عاشورای جمهوری اسلامی در تورنتو!

تشكيلات خارج كشور حزب کمونیست کارگری ایران –کانادا
September 13, 2019

اعتراض علیه عاشورای جمهوری اسلامی در تورنتو!

هر تحرک جمهوری اسلامی در کانادا با اعتراض قدرتمند ما مواجه خواهد شد!

 

امسال برای سومین سال متوالی عاشورای دولتی حکومت اسلامی در تورنتو را به میدانی برای افشاگری علیه رژیم اسلامی تبدیل کردیم.

 

به فراخوان حزب کمونیست کارگری-واحد کانادا، رادیو پیام کانادا و کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، تجمع اعتراضی از ساعت ۸ صبح در میدان مل لستمن آغاز شد. از همان اول صبح، با شعارهایی مثل "مرگ بر جمهوری اسلامی" با بلندگوهای بسیار قوی پیام روشنی به مزدوران حکومت اسلامی در تورنتو دادیم که هر جای شهر به هر بهانه ای سر و کله شان پیدا شود با اعتراض ما کمونیستها و آزادیخواهان روبرو خواهند شد!

 

سال قبل، در نتیجه اعتراض قدرتمند کمونیستها و مخالفین جمهوری اسلامی، عاشورای دولتی این رژیم، در خیابان اصلی یانگ - خیابان شلوغی که برای ابراز وجود سیاسی مذهبی حکومت اسلامی اهمیت زیادی دارد – امکان ابراز وجود پیدا نکرد و فقط در مسیر بسیار کوتاهی از این خیابان طولانی سرو کله شان پیدا شد. امسال حتی از آن مسیر کوتاه هم محروم شدند و توسط پلیس از مسیر فرعی به پارک پشت پلازای ایرانیان هدایت شدند در حالیکه ما معترضین در نزدیکی پلازای ایرانیان تظاهراتمان را در خیابان اصلی یانگ ادامه دادیم. این یک شکست دیگر برای جمهوری اسلامی و مضحکه سیاسی – مذهبی اش بود. ما نخواهیم گذاشت هیچ جایی از تورنتو به محل ابراز وجود حکومت جنایتکار اسلامی تبدیل شود.

 

در حالیکه تظاهرات ما مخالفین با فاصله کوتاهی از مضحکه عاشورای حکومتی جریان داشت، یک تراک تبلیغاتی-دیجیتالی که توسط تشکیلات کانادای حزب سازمان داده شده بود، در خیابان پرجمعیت یانگ بسیار آهسته حرکت میکرد که به مدت هفت ساعت، از طریق سه صفحه بزرگ دیجیتالی در سه طرف این تراک، عکسها، کلیپهای صوتی و تصویری از اعتراضات چند سال گذشته علیه عاشورای دولتی منظما پخش میشد و جنایات رژیم اسلامی به دو زبان فارسی و انگلیسی افشا میشد. این تراک همچنین بارها در مجاورت صف عاشورای دولتی رژیم حرکت کرد و سخنرانیها و شعارهای ضد حکومت اسلامی را به نمایش گذاشت. همزمان از طریق یک موتورسیکلت با بلندگوهای قوی شعار داده میشد و یا شعارهای آکسیون را بازپخش میکرد.  در طول تطاهرات تعداد وسیعی از اطلاعیه تشکیلات کانادای حزب علیه عاشورای دولتی به زبان های فارسی و انگلیسی در میان مردم پخش شد.

 

جدا از این تظاهرات اعتراضی، تعداد دیگری از فعالین و سازمانهای چپ هم از ده صبح  در پلازای ایرانیان تجمع کرده بودند و علیه رژیم اسلامی و عاشورای دولتیش اعتراض میکردند.

 

امسال با حضور اعتراضی قدرتمندمان در مقابل عاشورای دولتی، یک بار دیگر این مراسم مذهبی – سیاسی حکومت اسلامی را به محلی برای افشای جنایات این حکومت تبدیل کردیم و اعلام میکنیم، همراه و همقدم با کارگران و زنان و جوانان و مردم معترض ایران که یک لحظه هم از مبارزه علیه جمهوری اسلامی باز نایستاده اند، ما هم با هر تحرک این حکومت در هر گوشه خارج کشور مبارزه خواهیم کرد.

 

سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران!

 

حزب کمونیست کارگری ایران - واحد شرق کانادا

19 شهریور 1398 – 10 سپتامبر 2019

 

 

لینک لحظاتی از این اعتراض به عاشورای دولتی:

 

شروع برنامه در میدان مل لستمن و حرکت به سمت پلازای ایرانیان:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Fx0GcF6UtPo&feature=youtu.be

 

قسمت دوم: تجمع در پلازای ایرانیان

 

https://www.youtube.com/watch?v=jh4fyTHE3Xw&feature=youtu.be

 

 

 

 

 

کلیپ صوتی و تصویری که از طریق صفحه دیجیتالی کامیون مورد اشاره پخش میشد:

https://www.youtube.com/watch?v=rcYl4oEHR4E&feature=youtu.be

 



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com