احکام صادره برای کارگران هفت‌تپه وحامیان آنان، برگی دیگر از دفتر جنایات جمهوری اسلامی

گرایش مارکسیست های انقلابی ایران
September 08, 2019

احکام صادره برای کارگران هفت‌تپه وحامیان آنان، برگی دیگر از دفتر جنایات جمهوری اسلامی

بر اساس اخبار واصله، دستگاه قضایی بعد ازماهها آزار و شکنجه اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و دیگر کارگران دربند وهمچنین حامیان کارگران هفت تپه، نهایتا احکام ظالمانه وغیرانسانی  ۱۴ سال زندان برای اسماعیل بخشی، ۶ سال برای محمدخنیفرو ۱۸ سال حبس برای خانم ها سپیده قلیان، عسل محمدیو سانازالهیاریوآقایانامیرامیرقلیوامیرحسین محمدی‌فر را صادر کرد.بنابه گفته وکیل مدافع خانم سپیده قلیان دلایل دادگاه در ارائه چنین احکامی، حتی درچهارچوب قوانین جمهوری اسلامی نیز مستند برهیچگونه سند ومدرک مستدل نبوده وقاضی دادگاه به دفاع هیچ‌یک ازمتهمان و یا وکلای آنان توجهی نکرده است و این خود گواه بر صدور حکم از قبل و در جایی به جز دادگاه است.

دادگاه‌های جمهوری اسلامی که در اساس هیچ هدف و وظیفه‌ای به جز دفاع از سیستم موجود بهره‌کشی وحمایت از امنیت سرمایه و سرمایه‌داران برعهده ندارند، به جای محاکمه دزدان سرگردنه‌ای چون اسماعیل بیگی که چندی پیش متهم به اختلاس شده و مدتی ناپدید بود و اینک دوباره سروکله‌اش پیدا شده، دزدی که حتی به کارگران و خانواده‌هایشان رحم نکرده و ازپرداخت حقوقشان سرباز می زد، به محاکمه کسانی دست می‌زند که حقوق معوقه خود را درخواست می کنند. آنان تلاش می‌کنند که با طرح اتهاماتی چون “اجتماع وتبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور”، “عضویت! درگروه “گام وفعالیت تبلیغی علیه نظام ونشراکاذیب” وسپس، صدورمحکومیت‌های طویل‌المدت برضعف ودرماندگی خود در پاسخگویی به در‌خواست های برحق کارگران و زحمتکشان سرپوش گذارده وبا ایجاد فضای رعب و وحشت صدای حق طلبی آنان را درگلوخفه نمایند.

اما علیرغم همه این بگیر و ببندها، اینک بحران در درون جامعه به چنان درجه از شدت و حدت رسیده که حتی مسئولان نظام نیز چاره‌ای به جز اعتراف به وجود آن ندارند. براساس پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس درسال جاری دست‌کم ۵۷ میلیون نفر به زیر خط فقرسقوط خواهند کرد. این مرکز نسبت به مخاطرات اجتماعی برخاسته از فقر هشدار میدهد. حجت‌السلام رضا تاج‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و دبیر”جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی” نیز می گوید: “اگر روند اعتراضات کارگری به این صورت تداوم یابد به دور از تصور نیست که وقایع سال ۱۳۹۶ به طورمجدد رخ دهند”. و این احکام نشانه ترس آنان از وقوع مجدد چنین اعتراضاتی است.

امنیت کشوراز نظرآنان تنها به امنیت سرمایه‌دارانی چون اسدبیگی‌ها خلاصه می‌شود، و مجازات زندان به جرم عضویت در نشریه گام نشان‌دهنده ترس و وحشت فزاینده آنان از گسترش آگاهیست، و نشر اکاذیب چیزی نیست بجز افشای شکنجه‌ها وجنایات آنان توسط دستگیرشدگانی چون اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و تمامی آنانی که دست این دجالان را رو کرده‌اند. دولت جمهوری اسلامی انتقام می‌گیرد و احکام اخیر نشانه‌ای از این انتقام‌جویی است.    اگرچه ادامه حرکات و اعتراضات کارگران و زحمتکشان در اقصی نقاط ایران از جمله در واحدهای تولیدی هپکو، آذرآب، کنتورسازی قزوین و صدها مورد دیگرمانند کارگران شهرداری‌ها، معلمان، بازنشستگان ومال‌باختگان صندوق‌های قرض‌الحسنه وبانک‌ها، نشان می‌دهد که استفاده ازاین حربه ها دیگر کارآیی خود را ازدست داده و ناقوس مرگ جمهوری اسلامی که با شروع اعتراضات واعتصابات شکوهمند اخیرکارگران و دیگر اقشار زحمتکش جامعه به صدا درآمده بود، همچنان طنین‌افکن است.

ترس ازشروع مجدد اعتراضات کارگریست که ارگان‌های فشار جامعه، ازجمله بی‌دادگاه‌های نظام را به تکاپو انداخته است. جمهوری اسلامی که اینک درشرایط بسیار خطرناک وحساسی گرفتار شده برای نجات خود به هرعملی دست خواهد زد. درنتیجه، صدور احکامی از این دست، آن‌هم در شرایط کنونی، چندان دور از انتظار نبود. رژیم جمهوری اسلامی نیزمانند هر نظام بهره‌کش وخودکامه که در موقعیت غرق‌شدن قرارگرفته، به هرتخته‌پاره‌ای دست می‌یازد تا برروی آب بماند، همانگونه که اسلاف وی نیز چنین کردند.  رژیم شاه درسال‌های بحرانی ۱۳۵۳-۱۳۵۴ و اعتلای جنبش اعتراضی دست به تعویض قوانین زده و حداقل حکم مقرره برای “تبلیغ علیه نظام، به مدت ۶ ماه” و “اقدام علیه امنیت کشور به دلیل عضویت درگروهی با مرام اشتراکی، به مدت ۳ سال”را به ۳ سال ۱۰ افزایش داد. چه شباهت غریبی! اما اگر وی موفق شد که با اتخاذ سیاست مشت آهنین به سلطنت خود دوام ببخشد، اینان نیز می توانند با توسل به حربه زندان‌های طویل‌المدت حکومت خود را پابرجا نگاه دارند.

تاریخ نشان داد که محمدرضا شاه قادر نبود  درمقابل اقیانوس خشم مردم دوام بیاورد، و ثابت خواهد کرد که این دون‌صفتان نیز نمی‌توانند با ایجاد رعب و وحشت برسریر قدرت باقی بمانند. آنان شاید بتوانند برای مدتی کوتاه با استفاده از این ابزارها جان سختی نمایند، اما شرایط دهشتناک اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هزاران هزار اسماعیل بخشی، محمدخنیفر، سپیده قلیان عسل محمدی، سانازالهیاری، امیرامیرقلیوامیرحسین محمدیفر خواهد زایید. امروز هرکارگر و زحمتکشی که سال‌ها با پوست و استخوان خود ظلم و نابرابری را لمس کرده، در درون خویش اسماعیلی خروشانی دارد که به زودی سرباز کرده و بساط ظلم صاحبان سرمایه و خادمان دولتی آنان را برخواهد چید.

این جنایت‌پیشگان باید بدانند که کارگران اسماعیل‌ها را تنها نخواهند گذاشت، همچنان که کارگران هفت‌تپه در اطلاعیه اخیر خود اعلام کردند که “علیه احکام سنگین و وحشیانه برای اسماعیل بخشی، محمد خنیفرو حامیان کارگران هفت تپه مبارزه خواهیم کرد”. اینک زمان آن رسیده است که با تشکل در هسته‌های مخفی کارخانجات  محلات این اعتراضات و اعتصابات را سراسری کرده و طومارحاکمیت جمهوری را در هم بپیچیم، آنچنان که کارگران صنعت نفت با سراسری کردن اعتصابات در سال ۱۳۵۷ طومارحاکمیت شاه را در هم پیچیدند. پیروزی کارگران و زحمتکشان تنها درسایه اتحاد و عمل مشترک آنان نهفته و تنها با اتکا به قدرت متحد آنان است که زندانیان سیاسی، از جمله محکوم شدگان اخیرآزاد خواهند شد.

*زندانیان سیاسی بی‌قید و بی‌وثیقه آزاد باید گردند!

*پیش به سوی اتحاد سراسری در حمایت از کارگران زندانی!

*پیش به سوی اعتصاب عمومی!

*زنده باد سوسیالیسم!

 

گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

۱۶ شهریور ۱۳۹۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com