اطلاعیه در مورد اقدامات عاجل در دفاع از مبارزات کارگران ایران

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران
September 08, 2019

اطلاعیه کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
در مورد اقدامات عاجل در دفاع از مبارزات کارگران ایران

کارگران! حامیان و مدافعان جنبش کارگری در خارج از کشور!
همانطوریکه در جریان هستید، دستگاه قضائی رژیم تحت مسئولیت ابراهیم رئیسی، از اعضای هئیت مرگ و نسل کشی دهه 60 و قتل عام سال 67، یورش گستردەای را علیه کارگران، فعالین کارگری و مدافعین آنها آغاز کرده است.
در این موج جدید حمله به کارگران و فعالین کارگری، علاوه بر صدور احکام سنگین زندان و شلاق برای دستگیر شده گان اول ماه مه تهران، کارگران نیشکر هفت تپه، احضار ٤١ نفر از کارگران فولاد خوزستان، نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی به منازل شماری از فعالین کارگری در کردستان یورش برده و تنی چند از آنان را دستگیر و زندانی کرده است.
این یورش بر متن دو واقعیت انکار ناپذیر در جامعه ایران صورت می گیرد. اول، رشد و گسترش کم سابقه اعتراضات کارگری و و تودەای و دوم، تمایل و زمینه سازی رژیم برای تن دادن به سازش با غرب و آمریکا برای حفظ بقای خود. بنابراین رژیم با یورش به فعالین کارگری در صدد است تا بلکه با ایجاد فضای رعب و وحشت کارگران و فعالین کارگری را در دست به اعتراضات کارگری محتاط کند و جام زهر سازش را به آسانی سر بکشد. غافل از اینکه کارگران نه محاصره اقتصادی بلکه رژیم و بحران عمیق اقتصادی ساختاریش را عامل فقر و فلاکت دامنگیر خود می دانند و سرنگونی این رژیم ضد کارگری را در سر می پرورانند. بنابراین این اقدامات پیشگیرانه ناشی از ترس و وحشت مانع تداوم مبارزات و اعتراضات کارگران و مردم زحمتکش علیه رژیم نخواهد شد.
در این شرایط ما فعالین احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست، مدافعان جنبش کارگری در خارج از کشور وظیفه داریم، ضمن حمایت بیدریغ از مبارزات کارگران و فعالین کارگری در داخل، در صفی فشرده و متحد فعالیت هایمان را گسترش داده و با برپائی کمپین ها و کارزارهایمان هزینه حملات رژیم به کارگران و فعالین کارگری در داخل را افزایش دهیم و رژیم اسلامی را بیشتر از گذشته در افکار عمومی جهانیان منفور کنیم.
کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران کلیه احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست و مدافعان جنبش کارگری را به ایجاد هماهنگی و فعالیت گسترده تر در حمایت از کارگران فرامیخواند.
کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران
٧ سپتامبر ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com