پیام به کارگران و تشکل های کارگری در جهان

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ــ خارج از کشور
September 06, 2019

پیام به کارگران و تشکل های کارگری در جهان
زنان و مردان کارگر!
 تعرض مهارگسیخته سیاست های اقتصادی نئولیبرالی در سراسر جهان به طبقه کارگر و عموم زحمتکشان درمتن بحران جهانی نظام سرمایه داری که از سال 2008 به این سو شروع شده و همچنان ادامه دارد، به اوج خود رسیده است. سرمایه داری جهانی برای غلبه بر این بحران به طبقه کارگر و دستاوردهایش حمله نموده است. با حذف خدمات و مطالباتی که کارگران در سطح جهان برایش سالها مبارزه کرده اند و بهای سنگینی پرداخته اند، ادامه داشته و زندگی معیشتی کارگران و زحمتکشان را با بیکارهای گسترده و محروم شدن از حداقل حقوق اجتماعی به ورطه نابودی کشانده است. در قبال خصوصی سازیها با متمرکز شدن سرمایه در دست اقلیت انگشت شماری و محروم شدن نیروی عظیم کارگران و زحمتکشان از یک زندگی انسانی فاصله طبقاتی بین دارا و ندار گسترده تر شده است.  پیامدهای مخرب خصوصی سازیها و طرحهای نئولیبرالیسم در نظام تامین اجتماعی از بیمه های بهداشت و درمان، خدمات عمومی وبازنشستگی گرفته تا نظام آموزش و خدمات تامین مسکن خود را نشان داده است. از طرف دیگر جایگزین کردن کارهای موقت، بی ثبات، کم درآمد و فاقد تامین اجتماعی از طریق بنگاه های پیمانی کاری با کارهای دائم تحت پوشش خدمات اجتماعی و دستمزدهای ثابت و حقوق های مکفی، تغییر در قانون کار به عنوان ابزاری برای خلع سلاح کارگران در برابر تهاجم سرمایه داران، استفاده از هر وسیله و فرصت برای درهم شکستن تشکل های کارگری، که سنگرهای مقاومت و مبارزه کارگران علیه تعرض وقیحانه سرمایه داران هستند، طبقه کارگر از هر طرف مورد تعرضات این سیاستها است.
طبقه کارگر جهانی چه در سطح جهان و چه مختص به هر کشوری در مقابل این تعرضات بیرحم سرمایه داری ساکت ننشسته اند، مبارزات کارگران برعلیه سرمایه داری بطور روزمره ادامه دارد. در سالهای گذشته ما شاهد اعتصابات و اعتراضات کارگری برای کسب مطالبات و خواسته هایشان و بر علیه طرحهای نئولیبرالی بودیم. ما با مبارزات کارگری چشمگیری از اروپا و آمریکای لاتین گرفته تا  آمریکای شمالی نیز مواجه بودیم کارگران توانستند سد ارتجاع را درهم  شکسته و از طریق یک سلسله اعتصابات واعتراضات زنجیره ای، ناممکن ها را ممکن سازند. در آسیا زنان نساجی بنگلادش و کامبوج، کارگران کارخانجات چین و هند و تایوان و ... از طریق اعتصابات عمومی و تظاهرات گسترده خیابانی خواب از چشم صاحبان کارخانه های این کشورها را برای افزایش دستمزد و بهبود شرایط ایمنی کار ربودند. در قاره آفریقا اعتصابات واعتراضات کارگران معادن که کشتار وحشیانه اوت 2012 را تجربه کرده بود همچنان گسترش یافته است و اعتصابات در معادن برای افزایش دستمزد و بهبود شرایط کار ادامه دارد. در کشورهای اروپا و امریکا اعتراضات بر علیه سیاست های مخرب محیط زیست و سیاست های راسیستی سرمایه داری در حال گسترش است.
در فرانسه جنبش جلیقه زردها به عنوان جنبشی ضد نئولیبرالیستی بیش از یکسال بطور قوی و فعال و با پتانسیل بالا در جریان است. اعتراضات و تجمعات جلیقه زردها تا کنون در مدت این یکسال بطور مرتب در اشکال مختلف ادامه داشته است، آنها مخالف مخارج سنگین زندگی روزمره، ناامنی اجتماعی و فلاکت هستند و در مبارزه مستمربر علیه سیاستهای نئولیبرالی اعلام نمودند دارایی ۲۶ نفر میلیاردر به اندازه دارایی نیمی از بشریت است، این قابل قبول نیست، به این نابرابری باید پایان داد. مردم خواستار تغییراتی جدی در همۀ زمینه‌ها و بخصوص سیاست‌های اقتصادی هستند. آنها خواهان معلق کردن افزایش قیمتهای گاز، برق، بنزین و مازوت، بالابردن افزایش فوری دستمزدها، کمک به بیکاران، افزایش استاندارهای اجتماعی، کمک‌های اجتماعی و بازنشستگی، حق بدون چون و چرا برای داشتن مسکن، تأمین خدمات پزشکی و آموزشی بطور رایگان اند. جلیقه زردها با قاطعیت اعلام نموده اند که خشونت سرکوب، دستگیری و کشتار، هیچ کدام از اینها مانع حرکت آنها نخواهد شد!
به یمن مبارزات مستمر جنبش کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی در ایران و دعوت از فعالین سندیکاهای مستقل کارگری ایران به کنگره های سندیکایی بین المللی ،همبستگی عمیقی بین جنبش کارگری ایران و جنبش کارگری جهانی شکل گرفته است، با بیان مشکلات و معضلات بویژه عدم امکان تشکل یابی که جنبش کارگری ایران با سرکوبهای شدید رژیم مستبد جمهوری اسلامی با آن دست بگریبان است،  سبب افشاگری رژیم اسلامی و رساندن صدای طبقه کارگر ایران به همطبقه ایهای جهانیش شده است. این همبستگی در جهت حمایت از فعالین زندانی کارگر و دیگر زندانیان سیاسی تا کنون مثمر ثمر بوده است، اخیرا هم همبستگیهای طبقاتی بین جنبش کارگری ایران و دیگر جنبشهای کارگری منطقه خاورمیانه در حال شکل گیری است.  
این مقاومت ها، مبارزات، اعتصابات و پیکارها به اتکاء تشکل های کارگری و متشکل بودن طبقه کارگر ممکن و میسربوده و خواهد بود و از طریق آن ها ست که مقاومت و مبارزه طبقه کارگرجهانی علیه تعرض سرمایه داری به ثمر می نشیند. زنان ومردان کارگر و زحمتکش ایران در راستای این پیکارها، هم طبقه ایها و هم زنجیران خود را یافته و ضرورت همبستگی بین المللی طبقه کارگر را در مبارزه مشترک و متحد علیه سرمایه داری جهانی برای ساختن نظامی نوین باز می یابند.
امسال میلیون¬ها کارگردر اول ماه مه، روز جهانی کارگر، کار را تعطیل کرده، به خیابانها آمدند، خواسته ها ومطالبات خود را فریاد زدند. تشکل های مستقل کارگری در ایران هم با وجود سرکوبهای شدید و فضای امنیتی و ممنوعیت برگزاری مراسم مستقل روز کارگر، روز کارگر را برگزار کردند. مراسم در همبستگی با اول ماه مه جهانی با رودرو شدن با مزدوران سرکوبگر سرمایه برگزار شد و تعدادی هم دستگیر شدند. در این روز وحشیگری مزدوران رژیم اسلامی و دستگیری های گسترده نتوانست اعتراض و فریاد کارگران را خاموش کند، اعتراض و اعلام خواسته ها ومطالبات کارگران بی وقفه و به اشکال مختلف در جریان است . هم اکنون محاکمه کارگران هفت تپه که علیه خصوصی سازی ها و با شعار نان ، کار ، آزادی ـ اداره شورایی در سال گذشته چندین هفته اعتصاب کردند در جریان است . این شعار فراگیر شده است و اتحاد جنبش های اجتماعی را با خود به همراه داشته است.
طبقه کارگر جهانی در اتحاد و همبستگی و در مبارزه ایی طبقاتی مشترک بر علیه سرمایه قادر خواهد بود جهانی دیگر، جهانی عاری از استبداد، ستم و استثمار را بنا نهد. ضروری است بر علیه یورش سرمایه داری  صفوف طبقاتی خود را هرچه بیشتر فشرده تر نمائیم.
 نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور، در دوازدهمین مجمع عمومی حضوری سالیانه خود، با درود به شما هم طبقه ایهای جهانی، خود را جزیی از این طبقه عظیم دانسته و بار دیگر به مبارزه ایی مشترک و اتحاد و همبستگی طبقاتی پا ی می فشارد وبر این تاکید دارد که امر دفاع از حقوق کارگران و مبارزه بر علیه سرمایه داری مستلزم همبستگی بین المللی و اتحاد فشرده و گسترده طبقاتی است.
زنده باد مبارزات طبقه کارگر جهانی برعلیه نظام سرمایه داری
زنده باد همبستگی طبقاتی کارگران

دوازدهمین مجمع عمومی
نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران – خارج کشور
http://nahadha.blogspot.com/  https://t.me/nahadhayehambastegi
آگوست ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com