گزارشی از تظاهرات ضد جنگ در شهر اشتوتگارت- آلمان

تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)
September 03, 2019

گزارشی از تظاهرات ضد جنگ در شهر اشتوتگارت- آلمان

 

روز شنبه ۳۱ آگوست تظاهرات ضد جنگ در اشتوتگارت- آلمان برگزار شد. این روز به مناسبت هشتادمین سال حمله ارتش نازی آلمان به لهستان و آغاز جنگ جهانی دوم و مرگ بیش از ۵۵ میلیون انسان شد، که هرساله از سوی احزاب و جریان های سیاسی مختلف آلمان به یک روز علیه جنگ تبدیل شده است.

در این روز مثل هرسال احزاب و جریان های سیاسی از جمله: AGIF فدراسیون کارگران مهاجر، ATIK  کنفدراسیون کارگارن ترکیه، ADHK فدراسیون حقوق دموکراتیک، MLPD حزب مارکسیست-لننیست،  Courage زنان سوسیالیست و Unweltgewerkschaft اتحادیه کارگران محیط زیست و همچنین حزب حکمتیست (خط رسمی) در این مراسم شرکت کردند.

بیانیه هایی از طرف جریان ها واحزاب مختلف در این زمینه خوانده شد . مهران رمضانی گیوی نیز از طرف حزب حکمتیست (خط رسمی) بیانیه حزب "علیه لشکرکشی نظامی آمریکا وگسترش فضای جنگی در خاورمیانه" به زبان آلمانی برای حضار و شرکت کنندگان قرائت کرد.

همچنین اعضای حزب حکمتیست (خط رسمی) تعداد زیادی از نسخه های بیانیه حزب علیه جنگ را در بین شرکت کنندگان پخش کرد.

پس از سخنرانی ها و بیانیه ها، تظاهرات خیابانی در مرکز شهر و مراکز پرتردد  انجام شد که مورد توجه مردم قرار گرفت.

در این تظاهرات و سخنرانی ها، شعارهایی علیه فاشیسم و زورآزمایی های کشورهای امپریالیستی و تهدیدات منطقه خاورمیانه و خلیج فارس و افغانستان توسط کشورهای زورگویی آمریکا، بریتانیا و دیگر کشورها اشاره شد.

همچنین تشدید جنگ با رقابت های بین المللی برای تصرف بازارهای جهانی، ایجاد درگیرهایی جنگ و مسابقه در فروش تسلیحات جنگی، خصوصا انتقادهای شدیدی به نقش کلیدی دولت آلمان در فروش تسلیحات جنگی در منطقه و ۱۴ کشوردنیا گسترش یافته شده است، مورد اعتراض سخنرانان و شرکت کنندگان قرار گرفت.

علاوه بر این به نقش برجسته ی ترامپ بعنوان یکی از بزرگترین تروریست های دنیا و ارتش آمریکا که باعث جنگ های خانمان سوز شده است و همچنین آمریکا، چنین، روسیه و ناتو اشاره شد.

از دیگر مسائلی که می توان به آن در این تظاهرات اشاره کرد. تاثیرات خطر جنگ علاوه بر کشتار میلیون ها انسان های بی گناه، باعث نابودی محیط زیست شود.

 

تشکیلات خارج از کشور حزب حکمتیست (خط رسمی)

واحد اشتوتگارت- آلمان

مریم رمضانی گیوی

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com