کشتار در آمریکا

مطالب ترجمه شده
August 06, 2019

کشتار در آمریکا:
به قتل رسیدن ده ها تن در شهر ال پاسوی آمریکا
به این تعرض نفرت انگیز عظمت طلبیِ سفید، هم اکنون چه پاسخی باید دهیم؟
از سوی: تور سراسری انقلاب
5 اوت 2019 وبسایت رولوشن
August 5, 2019 | revcom.us
www.cpimlm.org
 مردی که ادعا می کرد، ایالات متحده آمریکا مورد «تجاوز» مردمِ آمریکای لاتین قرار گرفته، روز شنبه در شهر ال پاسو (واقع در ایالت تکزاس) دست به کشتار بیست تن از مردم لاتین تبار زد. هفتۀ پیش نیز مرد دیگری، در شهر گیلروی در ایالت کالیفرنیا کسانی را که در فستیوالی شرکت کرده و عمدتا لاتین تبار بودند به زیر آتش مسلسل گرفت و سه تن را کشت. پیش از این نیز، کشتارهایی در کنیسه های یهودیان شده بود که در آن ها نیز به اصطلاح «متجاوزین» آماج کشتار بودند.
واقعیت تاریخی کاملا عکسِ دروغِ «تجاوز» است: این ایالات متحده آمریکا بود که سرزمین بومیانی را که در این جا می زیستند از آنها دزدید و این ایالات متحده آمریکا بود که با قصد گسترش نظام برده داری به مناطق جدید، با مکزیک جنگید و منطقۀ کالیفرنیا و تکزاس امروز را از مکزیک دزدید.
فاصلۀ میان آن تاریخ نفرت انگیز تا امروز یک خط مستقیم است. هم اکنون، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دائما مردم لاتین تبار و سیاهان و مهاجرین و مسلمانان را تحقیر می کند، به آنان تهمت می زند و تهدیدشان می کند. هدف این فحاشیِ عظمت طلبانۀ سفید آن است که مردم را به سمت یک جنگ نژادی، یک جنگ داخلی براند – با این هدف که آمریکا دوباره سفید شود. ترامپ از دو طرف دهانش حرف می زند اما همه می دانند پیام واقعی اش چیست: هیچ نیست جز فاشیسم لخت و عریان. رژیم فاشیستیِ کاخ سفید تلاش میکند یک آمریکای فاشیست به وجود آورد و دارد در این کار موفق می شود.
سوال این است: شما کدام طرف ایستاده اید؟ آیا طرف عظمت طلبی سفید و فاشیسم هستید؟
گندیدگی و دهشتی که امروز می بینیم چکیدۀ این سیستم است – سیستمی که باید از طریق یک انقلاب توده ای آن را سرنگون کرد. ما هم اکنون در حال عضوگیری برای این انقلاب هستیم تا به سوی زمانی حرکت کنیم که بتوانیم از شر این سیستم خلاص شویم. لازم است با تور سراسری انقلاب در تماس باشید و با این انقلاب همراه شوید. و ما حامی جنبشی هستیم که طبق فراخوان «رفیوز فاشیسم» بتواند هم اکنون میلیون ها نفر را برای بیرون راندن این رژیم فاشیستی از قدرت، از طریق مقاومت توده ای، ادامه دار و مسالمت آمیز متحد کند.
و نکته آخر: معضلی که توسط کشتار ال پاسو به طرزی برجسته در مقابل چشم همگان قرار گرفت، معضلی نیست که بتوان با قانون «منع حمل سلاح» حل کرد. معضل، این نظام امپریالیستی است که وابسته به عظمت طلبی سفید است و کسانی که برای استقرار فاشیسم در آمریکا تلاش می کنند، تا به دندان مسلح اند.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com