بیانیه دوم ١٤ فعال مدنی ـ سیاسی در ایران را امضا می کنم

شکوه میرزادگی
June 23, 2019

به نام آزادگی و مهر، که نام دیگر ایران است

 بیانیه دوم ١٤ فعال مدنی ـ سیاسی در ایران را امضا می کنم

به عنوان یک کوشنده ی حفظ میراث فرهنگی و طبیعی ایران چند دهه است که شاهد ویرانی زیباترین و با ارزش ترین میراث های ملی و بشری سرزمین مان بوده ام.

 شاهد بوده ام که چگونه تک تک آثار تاریخی و فرهنگی مان را ویران کردند، و منابع طبیعی مان را فروختند و خرج جنگ طلبی ها و سودجویی هایشان کردند.

 شاهد بوده ام که حتی بخش هایی از آب و خاک مان را به مصالحی ضد میهنی به دیگران بخشیدند.

 شاهد بوده ام که فرهنگ زیبای ایرانی مان را که پایه هایش بر آزادگی، راستی، مهر و دانش بنا شده، به دروغ، و دشمنی و جهل و تبعیض آلوده کردند: به بهای گرسنگی میلیون ها ایرانی، هزارها مسجد و تکیه و حسینه ساختند. و میلیون ها کودک، این ثروت عظیم فردای ایران، را بی مدرسه و مکانی برای آموزش رها کردند تا به جایش صدها مقابر امامان و امامزادگان (واقعی یا غیرواقعی) شان را در ایران و خارج ایران آباد کنند و به طلا و نقره بیارایند.

شاهد بوده ام که نه تنها مخالفان و منتقدین آزادی خواه را به زندان انداختند یا کشتند، بلکه حتی نتوانستند کسانی را که نگران ویران شدن محیط زیست و میراث فرهنگی سرزمین شان بودند را تحمل کنند.

شاهد بوده ام که این حکومت بی مهرِ ویرانگرِ آزادی ستیزِ انسان کش، از ایران زیبای ما خانه ی وحشتی ساخته است تا کسی را جرات نالیدن و فریاد کردن نباشد.

 اکنون از این خانه صدایی رسا و «بی هیچ واهمه و پروایی» شنیده ام. صدایی از آزادگی و مهر و حقیقت و راستی که «مبانی و مظهر مفاسد این نظام که همان قانون اساسی و جایگاه ولی فقیه و رهبری است و کلیت این حکومت ایران ویران کن» را به روشنی نشانه گرفته است؛ صدایی که « در آرزوی برخورداری حکومتی دموکراتیک و سکولار بوده که اعلامیه جهانی حقوق بشر سر لوحه مجلس آینده‌اش برای تدوین و تبیین مدرنترین قانون اساسی عصر حاضر باشد!» صدایی که اگر چه از گلوی چند تن بیشتر نیست اما به یقین زبان حال میلیون ها انسان رنج دیده و وحشت زده است.

***

 من به عنوان فردی در اپوزیسیون فرهنگی حکومت مسلط بر سرزمین مان، و به عنوان کسی که عضو هیچ گروه و حزب و سازمان سیاسی نیست، از آنجا که به عنوان هر انسان اجتماعی موظف به ابراز نظر و انتخاب هستم، اعلام می کنم:

به نام آزادی و مهر، که نام دیگر ایران است، به این وسیله از «بیانیه دوم 14 فعال مدنی ـ سیاسی در ایران، با عنوان «عبور کامل» از جمهوری اسلامی» حمایت می کنم. 

با مهر شکوه میرزادگی

22 جون 2019

دنور ـ آمریکا


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com