گزارش تجمع اعتراضی لندن برای آزادی کارگران و زندانیان سیاسی

تشکيلات انگلستان حزب حکمتيست (خط رسمى)
June 11, 2019

گزارش تجمع اعتراضی لندن برای آزادی کارگران و زندانیان سیاسی

 

روز شنبه هشتم ماه ژوئن  به فراخوان کمپین برای دفاع از زندانیان سیاسی،  دو تجمع و راهپیمایی  در اعتراض به تداوم بازداشت اسماعیل بخشی، سپیده  قلیان، اعضای نشریه گام  (امیر حسین محمدی فرد، ساناز اللهیاری، امیر امیر قلی)، فعالین کارگری تجمع روز جهانی کارگر در ایران  و سایر زندانیان  سیاسی در لندن برگزار گردید.

تجمع اول مقابل بانک ملی دومین تجمع هم مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در لندن برگزار شد. معترضین پس از یک ساعت تجمع در مقابل بانک ملی به طرف کنسولگری جمهوری اسلامی دست به راهپیمایی زده و با شعارهای خود علیه سرکوب کارگران و خواست آزادی کارگران زندانی توجه  مردم و عابرین را به خود جلب کردند. شرکت کنندگان در مسیر راهپیمایی با علاقمندان در مورد اوضاع ایران، وضعیت طبقه کارگر در ایران و اعتراضات کارگری و دستگیری های وسیع گفتگو میکردند. 

 در این تجمع ضمن اعتراض به ادامه بازداشت های فعالین هفت تپه و شرکت کنندگان در روز جهانی کارگر، معترضان  خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی کارگران بازداشتی و همچنین فعالین عرضه  های  زنان، معلمان، دانشجویان، کودکان، محیط زیست و سایر زندانیان سیاسی  شدند.

تعدادی از شرکت کنندگان در اعتراض به جنایات جمهوری اسلامی در قبال کارگران و زندانیان سیاسی، کنسولگری را مورد حمله قرار دادند.

نمایندگان حزب آزادی کارگران بریتانیا از این تجمعات حمایت کردند.

در پایان، تجمع کنندگان ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کارگران و فعالین  بازداشتی هفت تپه و نشریه گام و همچنین سایر کارگران و زندانیان سیاسی   اعلام کردند که تجمعات اعتراضی و ملاقات با اتحادیه های کارگری، جلب حمایتهای بیشتر از مبارزه کارگران و مردم محروم و تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی را  ادامه خواهند داد.


تشکیلات لندن حزب حکمتیست (خط رسمی) در ادامه تلاشهای خود برای رساندن صدای اعتراض طبقه کارگر و مردم محروم به گوش مردم،  فعالانه در این تجمع و راهپیمایی شرکت داشت.

 تشکیلات لندن حزب ضمن قدردانی از همه شرکت کنندگان در این تجمع همه ایرانیان آزادیخواه را به حضور فعال در این اعتراضات، در جلب حمایت از مبارزه مردم در ایران برای آزادی و رفاه، فشار به جمهوری اسلامی برای آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکند.

تشکیلات لندن حزب  حکمتیست (خط رسمی)

۸ ژوئن  ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com