دانشگاه در دفاع از آزادی و برابری

حزب حکمتيست(خط رسمى)
May 15, 2019

دانشگاه در دفاع از آزادی و برابری

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به طرح "حجاب و عفاف"، حجاب اجباری و حضور گشت ارشاد، در دانشکده فنی و سپس دانشکده هنرهای زیبا، مقابل پردیس هنرها تجمع کردند و در صحن دانشگاه اجتماع اعتراضی براه انداختند. تشدید فشار به دانشجویان و طرح "حجاب و عفاف" بخشی از تعرضی وسیعتر تحت عنوان "طرح‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی" است که قرار است با اتکا به بسیجی ها و چماقداران جمهوری اسلامی به اجرا در آید.

 

دانشجویان با شعار "نان کار آزادی، پوشش اختیاری"، "دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد"، "بیکاری، بیگاری، حجاب زن اجباری" و در دست داشتن پلاکاردهایی با خواست آزادی سه تن از دستگیر شدگان روز جهانی کارگر، مرضیه امیری، عاطفه رنگریز و ندا ناجی، به آمفی تئاتر دانشکده هنرهای زیبا رفتند. دانشجویان معترض مورد حمله لباس شخصی ها و اوباش بسیجی قرار گرفتند. حمله ای که با پاسخ دانشجویان روبرو شد، به درگیری میان دانشجویان و بسیجی ها منجر میشود .

 

بر اساس فیلم و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، در این اعتراضات دانشجویی بعلاوه  پلاکاردهایی با شعار"علی‌نژاد، ارشاد / ارتجاع،‌ انقیاد" وجود داشت. شعارهایی که  بیانگر اعتراض دانشجویان به دخالت قدرت های خارجی و لابیگری چهره ها و فعالین سیاسی است.

حرکت روز ۲۳ اردیبهشت دانشجویان دانشگاه تهران، بی تردید آغاز دور دیگری از تحرکات مستقل دانشجویی با پرچم آزادی و برابری است. حرکتی که مستقلا و با اعلام فاصله از همه قطب های ارتجاع محلی، منطقه ای، جهانی و بین المللی، بر حرمت انسانی شهروندان، از جمله دانشجویان دختر، بر عطش جامعه برای دستیابی به رفاه، آزادی و امنیت،  تاکید می گذارد.  این اعلام حضور مستقلانه دانشجویان مترقی و پیشرو، برای دستیابی به حداقل حقوق انسانی در جامعه ای است که از همه طرف، از تحریم و پروپاگاندهای جنگی،  تا سرکوب و بسیج و فقر و بیکاری و سیل و تخریب محیط زیست و … محاصره شده است. این اعلام آمادگی دست بردن به قدرت متحد و متشکل خود، برای دستیابی به حقوق انسانی خود است.

دانشجویان معترض و پیشرو، فرزندان جامعه، فرزندان طبقه کارگر، فرزندان مردم محروم و فرزندان مردم آزادیخواه اند. نباید اعتراض آنها تنها بماند! نباید بسیج و سپاه و اطلاعات جرات کنند که حتی به یکی از آنها دست بزنند. حمایت از اعتراض آنها، حمایت از خواست های آزادیخواهانه و برابری طلبانه همه محرومین در ایران است.

دانشگاه، جامعه، مدرسه و محل کار و زندگی و خیابان ها را باید از همه نشانه های حاکمیت سرکوب و بسیج و  زن ستیزی، حجاب و تبعیض و جداسازی، پاک کرد.

 

 

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

۱۴ مه ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com