تا زمانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهید، متهم را آزاد نخواهیم کرد

دیکریشن
May 09, 2019

تا زمانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهید، متهم را آزاد نخواهیم کرد


این جمله را بارها از زبان ضابطین قضایی شنیده‌ایم. یکی از مرسوم‌تربن اهرم‌های فشار روانی روی خانواده و فضای جامعه همین است. تجربه‌های متعدد و روش های کلیشه‌ای دستگاه امنیتی ثابت کرده است که، دعوت به سکوت و انتظار قطعاً منجر به افزایش فشار روی افراد بازداشتی خواهد شد. بسیاری از رسانه‌های قانونی و داخلی، حرفی درباره‌ی اتفاقات، دستگیری‌ها، و پیگیری خانواده‌های بازداشتی های روزجهانی کارگر، نمی‌زنند. نمیخواهند توجه عموم جامعه، به سمت صدای اعتراض و مبارزه طبقه‌کارگر علیه تبعیض‌ها، استثمار و سرکوب تشکل‌های مستقل کارگری در ایران معطوف شود. سانسور و سکوت رسانه‌ای، ابزار «آن‌ها» برای فضاسازی اجتماعی در راستای سندیکاسازی‌های زرد دولتی، انزوای فعالین کارگری، تشدید تفرقه در صفوف طبقه‌کارگر قرار دارد و نهایتاً منجر به عادی‌سازی برخوردهای شدید امنیتی و دلبخواهی با بدیهی‌ترین نیازها و مطالبات اکثریت جامعه و کارگران می‌شود.

حداقلی‌ترین بازده کار رسانه‌ای برای شکستن سکوت و سانسور، جلوگیری از جهت دهی به افکار عمومی، انعکاس مطالبات حقیقی اکثریت جامعه، جلوگیری از فراموش کردن بازداشتی‌ها، و حفظ روحیه همبستگی است.  به همین دلیل باید فارغ از  اختلافات و خط‌کشی‌های فرقه‌ای یا شخصی، برای حمایت از کارگران و متحدین طبقه‌کارگر و افزایش فشار برای آزادی بی‌قید و شرط بازداشت شدگان ۱۱ اردیبهشت، اطلاع رسانی و کار رسانه‌ای را در راس اولویت‌های خودمان قرار دهیم.

از تمامی فعالان مدنی،  هنرمندان، خبرنگاران، روزنامه نگاران، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه که توانایی تولید و تبلیغات در فضاهای مختلف اجتماعی و رسانه‌ای را دارند میخواهیم که صدای بازداشتی‌های روز جهانی کارگر و دیگر فعالان کارگری و کارگران زندانی باشند. نگذاریم تا در سکوت و خفا، صدای آزادی‌خواهی و حق‌طلبی کارگران را خاموش کنند. - عکس از هفتمین روز حضور خانواده‌ها و همراهان بازداشتی‌های روز جهانی کارگر در مقابل دادسرای اوین است.


- دیکریشن


#حسن_سعیدی #سیدرسول_طالب_مقدم #ندا_ناجی #عاطفه_رنگریز #محسن_سلیمانی‌نژاد #فرهاد_شیخی #ناهید_خداجو #اعظم_خضری_جوادی ( #نسرین_جوادی ) #پروین_محمدی #علیرضا_ثقفی #هاله_صفرزاده


https://www.instagram.com/p/BxNmKmfHfJx/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=11an3tgg54uar


https://t.me/Decreation2/21


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com