دیدار با نماینده عفو بین الملل در تورنتو

گزارش
May 30, 2019

دیدار با نماینده عفو بین الملل در تورنتو

دستگیر شدگان اول مه و تمامی زندانیان سیاسی باید بی قید و شرط و فورا آزاد شوند

روز ٢٥ مه هیاتی مرکب از محمد کاظمی به نمایندگی از کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) ، سحرم تیام از جانب کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و یدی محمودی ازطرف کمیته بین المللی علیه اعدام با یکی از مسئولین عفو بین الملل درشهر تورنتو در خصوص دستگیری های اخیر جمهوری اسلامی و با خواست آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان اخیر و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی بدون قیدو شرط تمامی زندانیان سیاسی و لغو قرار وثیقه دیدار داشتند.  در این دیدار خانم فرح خان از مسئولین این نهاد  ضمن تشکر از اطلاع رسانی ها  قول داد که مدارک ارائه شده دراین ملاقات را برای مرکز اصلی عفو بین الملل در لندن ارسال کند و خواستار این شود  که در صورت امکان قطع نامه ای که از طرف فری دم ناو برای اخراج جمهوری اسلامی تهیه شده و تا کنون توسط ٤ اتحادیه کارگری امضا شده را امضا نمایند. متن گزارش محمد کاظمی عضو کمپین برای آزادی کارگران زندانی از این دیدار ضمیمه است.

 

#نه به وثیقه

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com/

٢٦ مه ٢٠١٩، ٥ خرداد ٩٨

گزارش ملاقات با نماینده عفو بین الملل  در تورنتو

درتاریخ  ٢٥ ماه مه ٢٠١٩ هیئتی مرکب از محمد کاظمی به نمایندگی از کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) ، سحرم تیام از جانب کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و یدی محمودی ازطرف کمیته بین المللی علیه اعدام با خانم فرح خان یکی از مسئولین عفو بین الملل درشهر تورنتو ملاقات کردند. هدف از این ملاقات اطلاع رسانی از اوضاع سیاسی در ایران بخصوص درمورد دستگیری های اخیر و از جمله دستگری های روز جهانی کارگر در مقابل مجلس بود.  هدف دیگر این ملاقات تقاضای پشتیبانی برای آزادی این دستگیر شدگان بود.

 در این ملاقات، اطلاعات نسبتا جامعی در مورد فضای پر تلاطم جامعه ایران و سرکوبگری های حکومت و تداوم مبارزات کارگران و مردم معترض ارائه شد. از جمله، اعضای شرکت کننده در این ملاقات از  فضای ارعابی که رژیم اسلامی سعی داشت  درآستانه اول مه برای فعالین کارگری و دیگر فعالین اجتماعی بوجود آورد و از اینکه علیرغم همه اینها  مراسم روز جهانی کارگر با حضور جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان و بازنشستگان در مقابل مجلس اسلامی برگزار شد و در جریان آن دهها نفر از فعالین کارگری و فعالین اجتماعی دستگیر شدند، گزارش مبسوطی ارائه دادند. این هیئت درحالیکه عکس های بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و دیگر فعالین اجتماعی نظیر اسماعیل بخشی، جعفر عظیم زاده، سپیده قلیان، علی نجاتی، اکرم نصیریان، ناهید شقاقی و دیگران را در دست داشتند، مختصری در مورد وضعیت آنان صحبت نمودند. از جمله در مورد کیفرخواست اسماعیل بخشی و سپیده قلیان علیه سرکوب و شکنجه و به راه افتادن کارزار من هم شکنجه شده ام  و دستگیری فعالین مدافع حقوق زن تحت عنوان "تبلیغ بی حجابی و تشویش اذهان عمومی"،  برای مسئولین عفو بین الملل گزارش مختصری داده شد.

اشاره دیگر این هیات به کمپین نه به وثیقه که از سوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی اعلام شده و فری دم ناو نیز از این کارزار اعلام حمایت کرده است، بود. در این رابطه به اعتراض ناهید خداجو از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به تعیین قرار وثیقه ٥ بیلیارد ریالی برای آزادیش و  اینکه اعتراض وی  به کارزاری با هشتک # نه به وثیقه  در سطح جامعه تبدیل شده است،  اشاره گردید.

هیئت در این دیدار همچنین در مورد احکام امنیتی برای سه تن از اعضای کانون نویسندگان به اسامی بکتاش آبتن،  رضا خندان مهابادی و کیوان باژن با اتهامات امنیتی ای چون " "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" و محکومیت هر یک به شش سال زندان گزارش داد. در متن این گزارش  به کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات اشاره گردید. در این بحث به سابقه این کارزار و اینکه  در سال ٢٠١٦ با انتشار بیانیه مشترک جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی از چهره های سرشناس کارگری و معلمان  از زندان آغاز شد و امروز در سطح جامعه تحت عنوان اینکه احکام امنیتی در خدمت منافع سرمایه داران است، به کمپینی قدرتمند تبدیل شده است، اشاره گردید.  

در خاتمه این هیئت ضمن قدردانی از عفو بین الملل   بخاطر نقد دائمی  حقوق انسانی درایران توسط رژیم اسلامی خواستار تداوم این حمایت و محکوم کردن جمهوری اسلامی بخاطر سرکوب گری هایش و فشار آوردن برای آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان روز جهانی کارگر، کارگران زندانی، معلمان دربند، فعالین مدافع حقوق زن و حقوق کودک و تمامی زندانیان سیاسی شد. هیئت همچنین خواستار فشار آوردن بر لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده برای تمامی فعالین سیاسی شد. هیات مدارک ارائه شده از سوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را در اختیار این نهاد گذاشت و خانم خان ضمن تشکر از اطلاع رسانی ها  قول داد که مدارک ارائه شده دراین ملاقات را برای مرکز اصلی این سازمان در لندن بفرستد و ازاین سازمان بخواهد که در صورت امکان قطع نامه ای که از طرف فری دم ناو با خواست  اخراج جمهوری اسلامی  از سازمان جهانی کار تهیه شده و تا کنون توسط ۴ اتحادیه کارگری امضا شده را امضا نماید.

محمد کاظمی عضو کمپین برای آزادی کارگران زندانی - کانادا

  ۲۵/۰۵/۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com