هذیان گویی دوسازمان شبه ترتسکیست وطنی درباره جنگ واوضاع منطقه

حزب کارایران(توفان)
May 23, 2019

هذیان گویی دوسازمان شبه ترتسکیست وطنی درباره جنگ واوضاع منطقه

 

http://www.radiohambastegi.se/mobile/interview.php?filename=a.tavakol.h.hesam_ira

n.usa190511.mp3

 

 

رادیوهبستگی استکهلم سوئد روزشنبه مورخ 22 اردیبهشت ماه ، 11 مه  گفتگویی با آقایان عباس توکل رهبر سازمان فدائیان اقلیت و حسن حسام رهبر وسخنگوی سازمان راه کارگر درمورد تشدید اختلافات ایران و آمریکا و احتمال بروز جنگ و تاکتیک سازمانها و احزاب سیاسی و از جمله مواضع این دو جریان بعمل آورد که جز وراجیهای شبه ترتسکیستی، بی برنامه گی، غلوگویی و تلویحا مثبت ارزیابی کردن از تجاوز نظامی بخاطر تضعیف رژیم و سرنگونی آن در پارکابی امپریالیسم و در قالب "جبهه موهومی سوم" نصیب شنوندگان این رادیو نشده است.  درزیرنقد فشرده ما بر محوریترین سخنان این آقایان ازنظر علاقمندان میگذرد:

   

یكم اینکه؛ ازخوانندگان تقاضا داریم قبل ازخواندن این نقد به مصاحبه رادیو همبستگی که لینکش درهمین صفحه وجود دارد گوش دهند تا ابتدا به ادبیات و پرت بلاگوییها و سخنان پرتناقض و ارتجاعی این دوجریان شبه ترتسکیست و ضدانقلابی درمورد تجاوز احتمالی نظامی به ایران آشنا شوید!

وقتی آنها در این مصاحبه از "دو قطب ارتجاعی" صحبت می کنند، منظورشان بطور عمده جمهوری اسلامی است كه باید در پاركابی ارتش آمریكا سرنگون شود. این دو سازمان که نقابشان در کارزار مسخره امپریالیستی ایران تریبونال افتاد و منابع مالی آنها رو شد و سر شهرزاد نیوز از آخور وزارت خارجه هلند در آمد، مردم  را فرا می خوانند که درصورت تجاوزنظامی به ایران مقاومت نكنند ، بلکه برای اینکه "انقلابی" باشند و سوسیالیسم شورایی  و خودحكومتی!! برقرار كنند در پاركابی آمریكا علیه رژیم بجنگند !! البته آنها به این وضوح که ما دستشان را رو می کنیم، حرف نمی زنند. همه نیروهای ضد انقلاب و همدست صهیونیست و امپریالیست حرفهای­شان دو پهلو است، زیرا از مردم می ترسند. آنها به مردم ایران توصیه می کنند، وقتی ارتش آمریكا وارد ایران شد مردم  باید با اسلحه خود هر دو طرف را "نابود" سازند. جنگ داخلی راه بیاندازند و سوسیالیسم!!؟؟ را مستقر کنند. یک تیر هوائی به آمریكاییها  و یک تیر خلاص به ارتش ایران ..!! این دو جریان سیاست و تاكتیك ممانعت از جنگ و تجاوز  به ایران را نمی پذیرند چون آنوقت رژیم برسر قدرت می ماند!! و از طرف دیگر با وقوع جنگ از مقاومت برای بیرون ریختن قوای خارجی  پرهیز می كنند و به یاری آمریكا برای سرنگونی رژیم می پردازند، زیرا سرنگونی رژیم تحت هر شرایطی عمده است! این درحالیست كه تعدادشان به اندازه پنج بند انگشت هم نیست و چون زورشان نمی رسد عملا از مداخله آمریكا استقبال میكنند!

 

دوم اینکه؛ این دوجریان بخاطر توجیه سیاست ارتجاعی شان از جنگ ارتجاعی از هر دو طرف سخن می گویند. ازکنار نقض تساوی حقوق ملل و حق ملل در تعیین سرنوشت بدست خود ملل و زورگوییهای امپریالیستی که توسط آمریکا صورت میگیرد بسادگی میگذرند توگویی دولت ایران در شریط کنونی دولت امپریالیستی تزار است که درگیر در جنگ جهانی اول برای کسب بازارهای جدید و مستعمرات با سایررقبایش درگیر است. این آقایان شبه ترتسکیست هنوز نفهمیده اند که ایران کشور امپریالیستی نیست، حتی سرمایه داری در آن نیز در همه زمینه ها هنوز انکشاف کافی را نیافته است، چه برسد به اینکه سرمایه داری ایران به عالیترین مرحله رشد خود، یعنی به مرحله سرمایه داری انحصاری امپریالیستی تحول پیدا کرده باشد و سیاستش بر اساس سیاست سرمایه مالی تعیین شود، ایران در هیچ یک از گروهبندیهای امپریالیستی برای غارت جهان و تقسیم غنایم شرکت ندارد، حتی امپریالیستها ایران را به این دسته بندی های خود راه هم نمی دهند. برعکس ایران همیشه برای امپریالیستها لقمه چرب و نرمی بوده است که بر سر تسلط بر آن، امپریالیستها با هم در افتاده اند. سخن بر سر تسلط بر ایران و غارت ایران است. رژیم حاکم در ایران صرفنظر از ماهیت فاسد، ارتجاعی و ستمگرانه خویش، تنها از موجودیت و استقلال سیاسی خود دفاع می کند. کمونیستها باید تنها بر این اساس تاکتیک های انقلابی خویش را تعیین کنند. وضعیت ایران به شرایط روسیه در جنگ اول جهانی شباهتی ندارد، بلکه بیشتر به شرایط جنگ ضد ژاپنی در چین شبیه است، با این تفاوت که کمونیستهای ایران نه ارتش سرخی دارند و نه شخصیتی مورد احترامِ مردم، بنام مائو تسه دون که به عنوان نیروئی مستقل و قدرتمند در محاسبات سیاسی به کار آید و امکان مانور سیاسی، به اتکاء این نیروی نظامی و حمایت مردمی در چین و حمایت شوروی در عرصه جهانی دارا باشد. با کوربینی سیاسی کسی انقلابی نمی شود.

تئوری جنگیدن با هر دو قطب ارتجاع و توسل به جنگ داخلی در ایران یک تئوری ضد انقلابی و غیر طبقاتی و ناقض ماهیت تجاوزکارانه و غارتگرانه امپریالیسم می باشد که از جانب دارو دسته های منصور حکمت در ایران برای اسارت خلق ما ساخته و پرداخته شده است. متاسفانه در میان نیروهای اپوزیسیون ایران حتا بخشهای صمیمی نیز وجود دارند که به کنه این مسایل واقف نیستند و به نتیجه عملی نهائی این تئوریهای ارتجاعی و شبه انقلابی فکر نکرده اند. آنها در راهی گام گذارده اند که منصور حکمت نشان داده است. هدف وی حذف لنینیسم و تطهیر امپریالیسم بود. برای وی تنها میلیتاریسم آمریکا وجود داشت که می شد بر ضد آن مبارزه کرد. وی مخالف ایجاد یک جنبش وسیع ضد امپریالیستی بود. جنبش ضد میلیتاریستی باید جایگزین مبارزه ضد امپریالیستی می شد. وی تمام مبارزه اجتماعی را از مضمون طبقاتی آن جدا کرد و به خورد جنبش کمونیستی ایران داد. این مجموعه هنوز از تئوریهای منصور حکمت تغذیه می کند و بیمار است.

این عده چه بخواهند و چه ناآگاه باشند، در کنار امپریالیسم قرار دارند. آنها خودشان را پشت نقاب مبارزه علیه جنایات جمهوری اسلامی پنهان کرده اند و کسانی را که بر ضد امپریالیسم و صهیونیسم برای آزادی ایران پیکار می کنند، مدافعان جمهوری اسلامی قلمداد می کنند تا همدستی خویش را با همه سازمانهای ساخته و پرداخته امپریالیستی که در زیر عناوین پر طمطراق "حقوق بشر" و یا "حقوق قومیتها"،  "ادیان اقلیت" و یا سازمانهای مشکوک "توسعه دموکراسی" و... پنهان کرده اند، بپوشانند. برای آزادی مردم ایران و نابودی استثمار تنها یک راه وجود دارد. و آنهم پیوند مبارزه دموکراتیک با مبارزه ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی میباشد. مبارزه در راه سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی تنها با دست مردم ایران عملی، ونیروهای انقلابی ومترقی و این امر از مبارزه بر ضد امپریالیسم و صهیونیسم می گذرد.

 

سوم اینکه اگر احتمال جنگ وجود دارد و این جنگ هم آغازگرش امپریالیسم آمریکا خواهد بود آنوقت باید هدف را درست تشخیص دهیم تاکتیک و سیاست تبلیغ ممانعت از تجاوز به ایران را در پیش گیریم و مسبب اصلی این تنش و جنگ احتمالی را آمریكا بدانیم، همانطور كه در مورد عراق و افغانستان و لیبی و یا سوریه ....دانستیم .

در عرصه جهانی همه كسانی كه با تحریم و تجاوز به ایران و سیاست ممانعت اتفاق نظر دارند، در جبهه جهانی ضد جنگ، كه نوك پیكانش علیه دولت جنگ طلب و متجاوز است، نشانه می‌رود و به افشاگری و آگاه كردن افكار عمومی می‌پردازند.

 

چهارم اینکه اگر بر فرض محال علی رغم تلاش ما، تجاوز نظامی صورت گیرد، این جنگ یك تجاوز امپریالیستی و مغایر تمام  موازین بین‌المللی  و الحاق گرانه است و باید محكوم گردد و همه مردم ایران باید در مقابل نیروی متجاوز خارجی بایستند و دست به مقاومت بزنند. هر نیرویی كه در مقابل متجاوزین تسلیم شود و مقاومت نكند، خائن به ملت ایران است و همدست قدرت استعماری است .در اینجا دفع دشمن خارجی و متجاوز به یك اصل ملی تبدیل میشود و سایر تضادها را تحت الشعاع قرار میدهد. تنها در بستر حل این تضاد است كه می‌توان به مسائل دیگر، از جمله به حقوق دمكراتیك و عدالت اجتماعی، كه امری داخلیست، پاسخ داد. دراینجا دو جریان راه کارگر و اقلیت به بخاطر دشمنی با رژیم اسلامی عملا به تجاوز نظامی لبیك می گویند و از برکت "جنگ دو ارتجاع" سود می جویند تا از این طریق و در پاركابی متجاوزین به سرنگونی رژیم پاسخ مثبت دهند، همانطور كه اپوزیسیون وطنفروش عراقی دادند و به استقبال بمب افكن های آمریكایی رفتند. 

 

وظیفه حزب سیاسی طبقه کارگر، كه دربرنامه اش سرنگونی نظام سرمایه داری و استقرار سوسیالیسم را هدف قرار داده این است كه فورا باید با تغییر شرایط سیاسی و اشغال کشور تاکتیک جدیدی برسر مقابله با دشمن خارجی و حل مسئله ملی اتخاذ نماید و برای دفع نیروی متخاصم خارجی به تشكیل جبهه ای وسیع بر ضد نیروی متجاوز امپریالیستی مبادرت ورزد تا بتواند در بستر این مبارزه ملی و كسب اعتماد مردم رهبری جنبش را در دست گیرد. درشرایط كنونی با توجه به آنچه در عراق و لیبی  و افغانستان ...روی داد و ضعف نیروهای انقلابی كه شاهد بودیم عملا جبهه ایی پا نگرفت اگر هم گرفت عمرش كوتاه مدت بود و متاسفانه سركردگی جنبش مقاومت در دست نیروهای انحرافی قرارگرفت. پیشبینی دقیق چگونگی شكل گیری جبهه در شرایط یك جنگ و بمباران هوایی كاری بسیار مشكل است وامروز فقط می توان به خطوط كلی آن و تبلیغ مقاومت علیه دشمن خارجی بسنده كرد. تلفیق دیالكتیكی مبارزه دمكراتیك با مبارزه ملی و برضد دشمن خارجی و شناخت دقیق از تضادهای جدید در كشور تحت اشغال از جمله وطائف آن نیروی پیشرویی است كه باید بدون درغلتیدن به موضع چپروانه و یا راستروانه اتخاذ گردد. مطالعه إسناد تاریخی جنبش جهانی ضد استعماری در چین ویتنام و سایر ممالك آموزنده اند ....

امروز باید قبل از این فاجعه كه می تواند تكرار خطر ناك ویرانی ممالك عراق و لیبی و...باشد به تقویت سیاست ممانعت از تجاوز و جنگ و مبارزه علیه تحریم و از سویی به دفاع از مبارزه مردم برای تحقق حقوق دمكراتیك بر ضد رژیم  و پیوند آن درمبارزه علیه امپریالیسم بپردازیم و به جلو حركت كنیم. اینهاست آن نکاتی که دوجریان شبه ترتسکیست ومنحرف اقلیت و راه کارگر بویی ازآن نبرده اند. 

 https://t.me/totoufan

 نقل از كانال رسمی تلگرام وابسته به حزب كار ایران - توفان

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com