احکام ناعادلانه اعضای پر تلاش کانون نویسندگان ایران، باید لغو شود!

مادران پارک لاله ایران
May 20, 2019

طبق اطلاعیه کانون نویسندگان ایران، رأی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در مورد سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان(مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن، دربیست‌وپنجم اردی‌بهشت به وکلای ایشان ابلاغ شد و بنا به این ابلاغیه هر یک از سه عضو کانون به شش سال زندان محکوم شده اند. یک سال برای اتهام "تبلیغ علیه نظام" و پنج سال برای اتهام "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور".


کانون نویسندگان ایران، یک تشکل صنفی و کاملاً علنی است و اتهام های وارده به اعضای آن به شدت ناعادلانه و شرم آور است. بنا بر کدام قانون، اعضای یک تشکل صنفی و علنی که برای آزادی بیان و اندیشه تلاش می کنند، باید مورد اذیت و آزار و محکومیت قرار بگیرند؟ کاش لااقل مسئولان حکومتی ذره‌ای جسارت داشتند و علنی اعلام می‌کردند که قوانین ما بر مبنای حفظ نظام ماست و منظور از امنیت کشور، یعنی امنیت نظام و مسئولان آن و هر نفسی که بر آید و از بی‌عدالتی‌های ما بگوید، آن نفس یا در سینه حبس می شود یا نفس اش را در زندان ها و گورستان ها می‌گیریم و هیچ‌کس هم حق ندارد بر گور آن ها گل بنشاند یا یادی از آن‌ها کند.


ما نیز چون کانون نویسندگان ایران اعتقاد عمیق داریم که: «این فقط محاکمه‌ و محکومیت سه نویسنده نیست، تنها محاکمه‌ی کانون نویسندگان ایران نیست. محکومیت همه‌ی نویسندگان و کسانی است که می‌خواهند از حق آزادی بیان برخوردار باشند. به این گونه محاکمه‌ها و حکم‌هایی که در چند دهه‌ی اخیر برای پراکندن رعب و وحشت و سرکوب آزادی بیان به وفوردر جریان بوده است، باید پایان داده شود.»


ما مادران پارک لاله ایران از تمامی انسان‌های آزاده و شریف ایران می‌خواهیم که هر چه در توان داریم بکار ببندیم تا جلوی این آزادی کشی ها و بی‌عدالتی‌ها را بگیریم و خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی شویم. امروز این شتر جلوی خانه ی این فعالان و دیگر فعالان محکوم به حبس و شکنجه و اعدام خوابیده است و فردا نوبت دیگران است. به این احکام و تمامی احکام ناعادلانه به شدت اعتراض کنیم و اجازه ندهیم که عزیزان ما را به بند بکشند. احکام ناعادلانه سه عضو پر تلاش و شجاع و صبور کانون نویسندگان ایران؛ رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن محکوم است و باید لغو شده و بدون قید و شرط آزاد شوند.


مادران پارک لاله ایران

۲۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com