شهرها و میراث فرهنگی نیز طبقاتی می­سوزند و نابود می­شوند

حزب کارایران(توفان)
April 17, 2019

 

شهرها و میراث فرهنگی نیز طبقاتی می­سوزند و نابود می­شوند

 

کلیسای نتردام در پاریس

حلب در سوریه                                      بغداد در عراق                                                  صنعا در یمن                      

 

وجدان غرب بعد از آتش سوزی در پاریس جریحه­دار شده است و ما فورا با واکنش سریع مقامات و سازمان‌های بین‌المللی و همدردی با کشور فرانسه برای سانحه کلیسای نتردام روبرو شده­ایم.

یونسکو از آمادگی خود برای کمک به فرانسه برای نجات و بازسازی خبر داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار توئیتی نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و ضمن اظهار تاسف خواستار اقدام فوری ماموران آتش‌نشان برای جلوگیری از گسترش دامنه آتش شد. او این آتش‌سوزی را وحشتناک توصیف کرد.

خانم مرکل صد اعظم آلمان، نتردام را نماد فرهنگ اروپایی خواند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت آتش‌سوزی مهیب نتردام قلب ملت آلمان را جریحه دار کرد.

صادق خان شهردار لندن در توئیتی گفت که با حزن و اندوه به خاطر آتش‌سوزی در کنار پاریس قرار داریم و بر دوستی همیشگی لندن و پاریس تاکید کرد.

در ممالک امپریالیستی مردم را توسط رسانه­های عوامفریب فراخواندند که برای بازسازی کلیسای نتردام کمکهای مالی جمع­آوری کنند تا این کلیسا بازسازی شود.

ولی هیچکدام ازاین مقامات و "انسانهای والا" لب از لب نگشودند تا کشتار صدها هزار نفر مردم را در شهرهای تاریخی و مخروب شده بغداد؛ حلب؛ پالمیر؛ کابل؛ صنعا بدست امپریالیستها که از آنها شعله برمی­خاست، محکوم کرده و وعده کمک مالی برای بازسازی آنها بدهند. برعکس آنها به هویت ملی این کشورها تاختند، آثار تاریخی آنها را که متعلق به میراث فرهنگی بشریت متمدن بودند، نابود ساخته و یا به سرقت بردند و در موزه­های نیویورک؛ پاریس و لندن به تماشا گذاردند.

هیچکس در این ممالک امپریالیستی نسبت به تجاوز عربستان سعودی به یمن با سلاحهای فرانسوی اعتراضی ندارد و بیاد نمی­آورد که آقای مکرون رسما اعلام کرد، فروش اسلحه به عربستان سعودی را نباید با قتل قاشقچی هم کاسه کرد. امروز شهر تاریخی و قدیمی صنعا در زیر بمباران بمبهای فرانسوی؛ انگلیسی و آمریکائی قرار دارد و می­سوزد ولی وجدان کسی از نسل کشی در یمن معذب نمی­گردد. سوختن نیز طبقاتی است.

هیچکس در این ممالک امپریالیستی نسبت به سیل خانمان­برانداز ایران واکنش نشان نداد و به جمع­آوری کمک مالی فرانخواند، زیرا به علت تحریمهای بربرمنشانه آمریکا و اروپا علیه ایران؛ ارسال کمک به ایران مقدور نیست. سوختن یک کلیسای فرانسوی از نابودی صدها شهر ایرانی با اهمیت­تر است. اخلاق امپریالیستی اخلاق نفرت­انگیزی است.

تمام رسانه­های گروهی برنامه­های بی­ارزش و عوامفریبانه خویش را قطع کرده و مرتب در مورد زبانه­ی شعله­های آتش در پاریس سخن می­گویند، توگوئی که جهان به پایان رسیده است. ولی وقتی بغداد؛ حلب و صنعا در لهیب آتش و بمب می­سوختند رسانه­های گروهی غرب تجاوز آشکار به حقوق ملل را توجیه می­کردند و قلدرمنشانه خواهان برکناری صدام حسین و بشار اسد بودند، وقتی سیل ایران را می­بَرد، حساب می­کردند و می­کنند که به چه بهائی این ممالک را بهتر می­توانند غارت کنند.

سراپای استعمار اروپا و از جمله استعمار فرانسه بوی تعفن و مرگ می­دهد. نشانه آخرین خونریزی آنها در حلب است که زیر بغل داعش را گرفته بودند تا حکومت مشروع بشار اسد را سرنگون کرده نوکران فرانسه را بر سر کار آورد. در اینجا متوجه می­شویم که "ارزش" یک کلیسای غربی با عمر چند صد ساله از ده­ها پایتخت تاریخی مسلمانان و شهرهای خاورمیانه که میراث تاریخی بشریت با قدمتی چند هزار ساله است، بیشتر می­باشد. نژادپرستی نهفته در غرب محصول جامعه طبقاتی و شستشوی مغزی مردم است.

وقتی گله­های داعش را بسیج کرده و برای قتل عام و تجاوز و آتش سوزی به سوریه گسیل ­داشتند و تدارک حمله به ایران را می­دیدند اشک­های این "وجدان­های جریحه­دار" شده سرازیر نبود، ولی اکنون پاریس غمگین است و قلب اروپا مالش می­رود. بشردوستی آنها نیز طبقاتی است. برخوردشان به حفظ آثار فرهنگی و میراث بشریت نیز طبقاتی و غارتگرانه است.

نترادم آتش گرفت چه خوب است بیاد آوریم که در آتش مین­ها و بمبهای آمریکائی و فرانسوی؛ انگلیسی و همدستی آلمانها با آنها هزاران نفر در این عرصه­ها سوختند و خاکستر شدند و حتی نمی­توان بر مزار آنها گذر کرد و بیادشان گریست. از حقوق بشر امپریالیستی تنها بوی خون می­تراود که آنرا بر پرچم "آزادیخواهی و دموکراسی" خویش ننوشته­اند.  آنها هوادار نقض حقوق ملل به بهانه تامین حقوق بشرند تا با کشتار ملل به ریش حقوق بشر بخندند.

ما اگر به خرافات معتقد بودیم آتش­گیری نترادم را محصول آه مردم سوریه و یمن می­دانستیم و اگر از مرز بی­شرمی عبور می­کردیم نتانیاهو را می­دیدیم که در یک نطق غرا آتش­سوزی نتردام را به پای مسلمانان فلسطینی می­نوشت.

هنوز هم دیر نشده است، از کجا معلوم که عامل این آتش­سوزی "سپاه پاسداران " جمهوری اسلامی نباشد که امپریالیستها و صهیونیستهای تروریست آنها را تروریست نامیده­اند.

از چنته امپریالیسم همه چیز برمی­آید. نازی­ها با آتش زدن "رایشتاگ"(مجلس آلمان در دوران جمهوری وایمار) گناه آنرا به گردن کمونیستها گذاردند و کمونیست کشی را آغاز کردند و جای شگفتی نخواهد بود که امپریالیسم فرانسه بر اساس مصالح سیاسی روز در فردای "تحقیقات" مسئولان؛ دستان "آلوده دشمنان" خود را در آن بیابد و آتش نوینی برپا کند.

آتش­سوزی نتردام در قیاس با آتش زدن حلب و یمن به دست فرانسه قطره­ای از دریاست و برای حزب ما احساس همدردی با بورژوازی امپریالیستی فرانسه ایجاد نمی­کند.

 

حزب کارایران(توفان)

سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

www.toufan.org


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com