عاملان استثمار و ستم به کارگران و زحمت کشان را به زیر باید کشید

شورای دفاع از جنبش کارگری در ایران- گوتنبرگ- سوئد
April 29, 2019

عاملان استثمار و ستم به کارگران و زحمت کشان را به زیر باید کشید
کارگران و زحمتکشان!
عامل ستم، استثمار و بدبختی کارگران و زحمت کشان رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی است. رژیمی که با شیوه های هار و عریان سرمایه داری و با ایدئولوژی به غایت ارتجایی و مذهبی فقر و فلاکت را به اکثریت عظیم مردم ایران تحمیل کرده است. رژیم برای به اصطلاح زمینه سازی اقتصادی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد لشکری از کارگران ارزان برای این سرمایه دارن از هیچ ترفندی چشم پوشی نمی کند و کارگران و زحمتکشان را با دستمزدهای ناچیز به بدبختی سوق داده است. دستمزد کارگران و زحمت کشان معیشت ده روز از یک ماه را کفاف نمی دهد. تورم سرسام آور اقلام اساسی مورد نیاز مردم باعث گرسنگی و در بسیاری از موارد باعث سوء تغذیه کودکان گشته است. گوشت و مرغ از سفره مردم فقیر رخت بربسته است. تازه اگر در چنین موقعیتی شانس آن را داشته باشی که شاغل باشی وگرنه بیکاری مزمن و شدید گریبان گیر چند ده میلیون از مردم زحمت کش و کارگر گشته است. بلند گوها و رسانه های دولتی رژیم با وجود هر از چند گاه اقرار به وضعیت اسفبار موجود اساسا در پی انکار وضعیت بد معیشتی مردم هستند. در مقابل با بودجه های کلان دولتی لشکری از مبلغین مذهبی و دولتی که جیره خوار و مجیز گوی سرمایه داران هستند به وجود آورده اند. این لشکر حراف و مبلغ با وعده های تو خالی و مذهبی درصدد فریب هر چه بیشتر مردم و سوء استفاده از احساسات مذهبی و دینی آنان هستند. اما این لشکر مجیز گو همان سگان زنجیری دم خانه کدخداها هستند که به خاطر یک تکه استخوان به هر رهگذری پارس می کنند. البته که وقتی شرایط معیشتی در یک جامعه ای هر اندازه رقت بار باشد به همان اندازه مجیز گویان و چاپلوسان و پاچه خواران حاکمان هارتر و ستمگرتر می گرددند. رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران بر این وضعیت موجود بسیار آگاه است. به جرات می توان گفت که شرایط وخیم امروزی ایران فقط به خاطر بی کفایتی مسئولین و مدیران دولتی نمی باشد. بلکه این روند بسیار آگاهانه انتخاب شده است. همچنان که رژیم در واگذاری شرکت های دولتی به اصطلاح به بخش خصوصی که از خودی های رژیم هستند خیلی زیرکانه و با مدیریت بسیار بالا برای سوء استفاده مالی، فساد و زمین خواری عمل کرده است بر می آید که رژیم منافع طبقاتی و مذهبی خود را بر نان سفره مردم گرسنگی کودکان، آموزش، بهداشت، محیط زیست کارگران و زحمتکشان ترجیح می دهد. رژیم فریب کار سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردم ایران بی تفاوت است و بارها از بلندگوهای تبلیغاتی خود اعلام کرده مردم کاره ای نیستند و اسلام و امنیت جمهوری اسلامی ایران مقدم بر گرسنگی و رفاه کارگران و زحمتکشان است. زهی بی شرمی!
کارگران و زحمتکشان حقیقتا از این وضعیت موجود به تنگ آمده اند و در استیصال کامل به سر می برند. روز خود را چگونه به شب برسانند را نمی دانند. از کجا مایه الحتاج خود و فرزندانشان را فراهم آورند را نمی دانند. اخراج سازی های بی رویه رژیم سرمایه داری دستمزد های ناچیز و به تعویق افتاده کارگران در کنار بسیاری از ستمگری ها مهمترین عامل فقر و فلاکت توده های وسیعی از کارگران شهری و روستایی می باشد. کارگران و زحمتکشان درسال گذشته به یقین یکی از اعتصابات و تحصن های به حق و تاریخی در طول عمر جمهوری اسلامی را رقم زدند. کارگران نیشکر هفت تپه مورد ستم بی نهایت ظالمانه سرمایه دارن رژیم اسلامی قرار گرفتند. ماه ها اعتراضات و مقاومت کارگری با فریب و نیرنگ و رعب و وحشت سرکوب گردید. مقاومت کارگران فولاد اهواز نیز به همین ترتیب با دستگیری های هار نیروهای سرکوب گر رژیم خاتمه پیدا کرد. در سال گذشته ده ها اعتصاب کارگران و زحمتکشان بر همین منوال سرکوب گردید. اما کارگران و زحمتکشان دریافتند که هیچ امیدی به تشکلات کارگری دولتی نمی توان داشت. آنها نیز در طیف همان مواجب گیران دولتی هستند که در بوق تبلیغاتی رژیم می دمند. کارگران و زحمتکشان دریافتند که منافع آنان در تشکلات مستقل آنان گره خورده است. آنان می دانند که انسجام و اتحاد کارگری در پیشبرد امر کارگری بسیار مهم است.
کارگران و زحمتکشان برای بدست آوردن زندگی بهتر خود و فرزندانمان در تشکلات مستقل و سراسری کارگران بسیج شویم و برای مقابله با دشمنان طبقاتی خود که هیچ توجهی به شرایط معیشتی ما ندارند متحد شویم. قدرت ما در اتحاد ما است.
زنده باد اول ماه مه، زنده باد سوسیالیسم!
اتحاد کارگری ضامن پیروزی و رفاه کارگری!
پیش به سوی ایجاد تشکل مستقل و سراسری کارگران در ایران!
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران!
شورای دفاع از جنبش کارگری در ایران، گوتنبرگ ـ سوئد


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com