مردم آزادیخواه ایران و دو ارتجاع دست به ماشه

حزب حکمتيست(خط رسمى)
April 09, 2019

مردم آزادیخواه ایران و دو ارتجاع دست به ماشه

 

امروز دوشنبه ١٩ فروردین برابر با ٨ آوریل ٢٠١٩، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کل سپاه پاسداران را در فهرست "سازمانهای تروریستی خارجی" قرار داد. ترامپ طی بیانیه ای ضمن اعلام این تصمیم گفت: "این نخستین بار است که ایالات متحده بخش دیگری از حکومت ایران را در فهرست تروریستی وزارت خارجه قرار می دهد".

ترامپ مدعی شده است که: "این تصمیم، کانون توجه و میزان فشار حداکثری بر رژیم ایران را بسط می‌دهد و خطرات معامله تجاری با، یا پشتیبانی کردن از، سپاه پاسداران را شفاف می‌سازد. اگر با سپاه پاسداران معامله کنید یعنی اینکه سرمایه تروریسم را فراهم کرده‌اید."

بعلاوه و در ادامه پومپئو اعلام کرده است که:"طرف‌های تجاری و بانک‌ها در سراسر جهان وظیفه روشنی دارند تا اطمینان حاصل کنند شرکت‌هایی که تراکنش‌های مالی انجام می‌دهند به هیچ وجه با سپاه پاسداران معامله نمی‌کنند".

در واکنش به تصمیم دولت ترامپت، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی طی بیانیه ای اعلام کرد که: "جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز آمریکا اعلام می‌کند، رژیم ایالات متحده آمریکا را، دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (موسوم به سنتکام) و تمامی نیروهای وابسته به آن را گروه تروریستی می‌داند".

اقدام دولت ترامپ بدنبال تلاش اخیر هیئت حاکمه امریکا برای افزایش دامنه تحریمهای و از جمله تحریمهای بیشتر نفتی علیه ایران، انجام گرفته است. تحریمهایی که در ادامه تحریمهای وسیع اقتصادی این دوره بیش از هر زمانی کمر مردم ایران و اساسا طبقه کارگر و اقشار تهدیدت جامعه را خم کرده است. واضح است که اعمال تحریم اقتصادی نه تنها اعلام جنگی جنایتکارانه علیه مردم ایران است که بعلاوه دست جمهوری اسلامی را برای تعرض به سطح معیشت طبقه کارگر و همه مردم محروم و توجیه بی حقوقی و فقر و گرانی حاکم بر آنها را با گذاشته است.

بی تردید اقدامات اخیر دولت آمریکا و قرار دادن کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست نیروهای تروریست، شاخ  و شانه کشیدن برای هر کس و کشوری که وارد معامله تجاری با سپاه پاسداران شود، یک قلدری آشکار و یک افسار گسیختگی این حاکمیت را به نمایش میگذارد. و مقابله به مثل جمهوری اسلامی، مستقل از اهداف ارتجاعی دو طرف این ماجرا، دو طرفی که در ترور و اعمال تروریستی هیچکدام شک و شبهه ای موجود نیست، و مستقل از اینکه چه ماجراجویی هایی را مرتکب شوند یا نه، تا همینجا مخاطرات جدی برای مردم ایران و کل خاورمیانه را به همراه خواهد آورد. تهدیدهای آمریکا و قلدری دولت ترامپ، دولتی که در طول تاریخ، بیشترین نقش نه تنها در کشتار وسیع و جنایت علیه بشریت را داشته است، بعلاوه بیشترین سهم در سازمان دادن گروهها و جریانات تروریستی را ایفا کرده است، با هدف حل و فصل تناقضات خود در جدال با قدرتهای اصلی جهانی و منطقه ای انجام میگیرد. این تهدیدها و فضای جنگی که در نتیجه آن و واکنش سران جمهوری اسلامی، بر ایران و کل خاورمیانه سایه می افکند، دود آن به چشم مردم این منطقه خواهد رفت و عواقب زیانبار آنرا خواهند پرداخت.

فضای جنگی کنونی و تبلیغات و تهدیدهای دولت ترامپ و مقابله به مثل جمهوری اسلامی، در شرایطی که طبقه کارگر و مردم آزادیخواه ایران، دوره جدیدی از جدال همه جانبه با جمهوری اسلامی را  برای آزادی و رفاه و یک زندگی بهتر، از بیش از یک سال پیش آغاز کرده اند، بهترین فرجه را به حاکمین بر ایران  برای ادامه حیات و حاکمیت و پس زدن اعتراض بر حق مردم آزادیخواه ایران خواهد داد.

جنگ و صلح دو ارتجاع حاکم بر آمریکا و ایران، در هر دو حالت علیه طبقه کارگر ایران و امریکا، علیه صلح و آسایش مردم این کشورها و منطقه و علیه هر نوع عدالت و آزادی، در یک سنگر قرار دارند. بشریت در همه جهان بدون سایه ارتجاع امپریالیستی آمریکا و متحدین مرتجع او و ارتجاع حاکم بر ایران، زندگی انسانی تر و صلح و آشتی واقعی تری را خواهند داشت.

بی تردید مردم مبارز و در راس آن طبقه کارگر ایران، ضمن تلاش برای یکسره کردن کار جمهوری اسلامی و پایان دادن به عمر آن و تامین جامعه ای آزاد و برابر، طبقه کارگر و بشریت متمدن در آمریکا و کل غرب و منطقه را، برای افسار کردن ارتجاع حاکم بر آمریکا و هیئت حاکمه ترامپ فرا میخواند.

 

حزب حکمتیست(خط رسمی)

١٩ فروردین ١٣٩٨- ٨ آوریل ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com