خسارتهای جانی و مادی سیل زدگان باید فورا جبران گردد!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
April 06, 2019

خسارتهای جانی و مادی سیل زدگان  باید فورا جبران گردد!

متاسفانه در این هفته نیز شاهد گسترش دامنه خسارات، افزایش امار قربانیان و  درد و مشقات  هر چه بیشتر ناشی سیل بودیم.  بی مسئولیتی و بی کفایتی جمهوری اسلامی در قبال  سیل و سیل زدگان دامنه این آسیبها و مشقات را گسترده تر کرده است.  حضور آزاردهنده و مضحک مداحان  و سینه زنان خرافی، نمایش"آب گردانی" مقامات ریز و درشت رژیم اسلامی، و حضورعوامفریبانه "همدردی" مقامات دولتی و نظامی و مذهبی در میان مردم آسیب دیده، نه تنها کمکی به آرامش و کاهش آسیب دیدگان نکرد، برعکس به خشم و تنفر عمیقتر و بر حق مردم آسیب دیده منجر شده است. "بیشرف اینجا دنبال چی میگردی، حیوان آمده ای سلفی بگیری؟ برو گمشو!"  تنها گوشه‌ ای از پاسخ آسیب دیدگان به مقامات جمهوری اسلامی و امثال محسن رضائی ها بود. در عین حال اوباش جمهوری اسلامی از روحانی و دولتش گرفته تا خامنه ای و سپاه و ارتش مفتخور و دزد میخواهند دوباره و طبق شگردهای شناخته شده جمهوری اسلامی با کشاندن دعواهای رقابتی مقامات و جناحهای حکومتی به مدیا و میان جامعه به اصل موضوع، که همه اینها پیکره یک نظام جنایتکار و حكومتی هستند، که همه شان بانی این ویرانیها و آسیب های اجتماعی و محیط زیستی بوده و هستند، به فراموشی سپرده شود. نباید به دام این شیادان  وجنایتکاران تاریخ افتاد!، به تک تک این مقامات و جناحها و فرماندهان سپاه و ارتش و امام جمعه های جنایتکار باید همان پاسخی  را داد که به محسن رضائی و مداحان و "نعمت الهی" گفتن های احمقانه روحانی و معاونش داده شد.

 امروزمهمترین موضوع جبران فوری همه خسارتهای وارده به شهروندان و اجازه ندادن به همان سپاه و دولت و مجلس و رهبر جنایتکاری است که  بتوانند  این امر  فوری و حیاتی را به حاشیه برانند  و به "آینده"حواله دهند. باز پرداخت کلیه هزینه های ناشی از سیل باید بلادرنگ و همین امروز به همه شهروندان پرداخت و جبران گردد، همه خسارات وارده مادی و معنوی، و جانی و جسمی سیل زدگان تماما بر عهده جمهوری اسلامی است! تبدیل کردن این مهم به خواست همه شهروندان کشور یک ضرورت و یک وظیفه انسانی-اجتماعی- سیاسی-اقتصادی و اخلاقی همه ما است. حکومت اسلامی ایران نه فقط مسبب اصلی گسترش آسیبهای ناشی از سیل و زلزله بوده و هست، بلکه به عنوان حکومتی که  همواره  ثروت و سامان عظیم کشور را ‌بجای تامین امنیت و رفاه شهروندان، و به جای  مقابله با مخاطرات زلزله و سیلاب، آنرا در راه سرکوب و تحمیل فقر و بیحقوقی گسترده شهروندان و تامین پروژهای تروریستی و شیعه گرائی و تبلیغات خرافی در طول چهل سال بکار برده است یک حکومت کاملا مجرم و ضد انسانی است. این حکومت را باید مجبور کرد تا همان ثروت و سامان به غارت برده کشور را اکنون و فوری به خود شهروندان برگرداند و در راه نجا ت جان و مال و امنیت و آراماش سلب شده شان هزینه شود. این حکومت به هر دلیلی از تقبل فوری هزینه های وارد شده به شهروندان خودداری نماید، بعنوان یک عمل جنایتکارانه  و ضد انسانی باید با اعتراض  فوری و گسترده آزادیخواهان کشور روبرو شود. جامعه موظف است با تمام قدرت و امکانات از سیل زدگان و جبران فوری خسارتهای وارده به آنها  حمایت کند.

سازماندهی یک جنبش مطالباتی-حمایتی از سیل زدگان، و به این منظور ایجاد نهادهای مستقل  شورائی در شهرها و روستاها و مراکز کار،  بدون حضور و دخالت هیچ بخشی از حکومت در آن، ، وظیفه اول و مبرم رهبران و فعالین سوسیالیست و کارگری و انسانهای مبارز و آزادیخواه در سراسر کشور است. خسارتهای جانی و مادی سیل زدگان  باید فورا از جانب جمهوری اسلامی جبران و پرداخت گردد!.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iran socialist2017@gmail.com
١٧ فروردین ١٣٩٨
٦ آوریل ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com