تروریسم کور در سریلانکا محکوم است!

حزب حکمتیست
April 22, 2019

اعلامیه حزب حکمتیست
 
تروریسم کور در سریلانکا محکوم است!

صبح امروز یکشنبه ٢١ آپریل، طی یک رشته عملیات تروریستی در سریلانکا تاکنون ٢٠٧ نفر کشته و بیش از ٤٠٠ نفر مجروح شدند. شش انفجار و عملیات انتحاری در سه کلیسا و سه هتل شهر کُلمبو پایتخت سریلانکا و دو انفجار دیگر در شهرهای نگومبو و باتیکالوآ صورت گرفته است. کلیساهای "سنت‌آنتونی" و "سن‌سباستیان" و هتل‌های "سنامون‌گرند"، "شانگری‌لا" و "کینگزبری" از جمله اهداف حملات تروریستی و عملیات انتخاری واقع شدند.

عملیاتهای تروریستی سریلانکا ادامه تقابل جنگ تروریستها است که بطور موسمی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و اروپا از شهروندان و مردم غیر نظامی قربانی میگیرد. ماحصل جنگ تروریستها اینست که امروز هرگوشه جهان از جمله مدرسه و اتوبوس و قطار و فرودگاه و مرکز خرید و محل تردد و سینما و کنسرت و بیمارستان به هدف حمله تروریستی تبدیل شده است. تروریسم مانند بختک سیاهی زندگی و امنیت شهروندان را در چهارگوشه جهان گرو گرفته است. مردم بیدفاع در سریلانکا و نیجریه و استانبول و قاهره و بغداد و کابل و بروکسل و پاریس و هرگوشه دیگر جهان، قربانیان این تقابل تروریستی دولتهای سرمایه داری و جریانات تروریستی اند.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست و جنبش آزادیخواهانه طبقه کارگر این تروریسم کور را قاطعانه محکوم میکند و اعلام میکند که این تروریسم ضد جامعه، چه تروریسم دولتی و چه تروریسم اسلامی و قومی و فاشیستی، کوچکترین مشروعیتی ندارد و باید توسط کمونیستها و اردوی انقلابیون نقد و ایزوله شود. حزب حکمتیست ضمن ابراز همدردی با قربانیان ترور در سریلانکا و هرگوشه جهان اعلام میکند که پایان دادن به تروریسم کار دولتهای تروریست و دستجات تروریست نیست. مادام که شهروندان پیشرو جهان و در راس آنها طبقه کارگر علیه اردوهای تروریستی بطور قاطع و با یک پلاتفرم روشن و آزادیخواهانه بمیدان نیامده است، راهی جز تمکین به توحش ترویستی و موئتلف شدن مستقیم و یا ضمنی با بلوکی از دولتها و دستجات تروریستی ندارد. پایان دادن به تروریسم کار بشریتی است که منفعتی در اهداف دولتهای تروریست و دستجات اسلامی و غیر اسلامی تروریستی ندارد. 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١ اردیبهشت ١٣٩٨- ٢١ آپریل ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com