جمهوری اسلامی بار دیگر جنایت آفرید!در زندان عادل‌آباد شیراز دو نوجوان ۱۷ ساله را شلاق زدند سپس تن مجروح آنان را به دار کشیدند

نهاد کودکان مقدمند
April 30, 2019

جمهوری اسلامی بار دیگر جنایت آفرید!
در زندان عادل‌آباد شیراز دو نوجوان ۱۷ ساله را شلاق زدند سپس تن مجروح آنان را به دار کشیدند

امین صداقت و مهدی سهرابی‌فر ۱۷ ساله را مخفیانه حتی بدون اطلاع قبلی خودشان لحظاتی پیش از آنکه آنهار را بکشند، بیرحمانه شلاق زدند و در زندان عادل آباد شیراز به دار آویختند.
دوسال پیش امین و مهدی را در حالیکه فقط ۱۵ سال داشتند دستگیر کردند و طی یک روند قضایی بشدت غیرانسانی و وحشیانه به جرم تجاوز به اعدام محکوم کردند.  اما از اعلام این حکم به این دوکوک، وکلای مدافع و خانواده ‌آنها خودداری کردند. این دو زندانی را به دلیل کودک بودن در کانون اصلاح و تربیت شهر شیراز محبوس کردند. سپس در روز ۴ اردیبهشت ماه، برای اجرای حکم به زندان عادل‌آباد شیراز منتقل نمودند و در اقدامی بشدت انزجار‌آمیز، پیش از اجرای حکم، شلاق زدند و کشتند! آثار این جنایت صبوعانه بر پیگر بی جان این دو نوجوان کاملا هویدا است.
بر اساس اطلاعات موثق، پزشکی قانونی یک روز بعد از اعدام یان دو نوجوان خانوداه‌ه آنها را از مطلع کرد که اجساد این نوجوانان در سردخانه پزشکی قانونی است.

جمهوری اسلامی ایران عضو کنوانسیون حقوق کودک است و بر پایه موازین کنوانسیون جهانی حقوق کودک، تمامی افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند. برابر قوانین مجازات کیفری اسلامی سن بلوغ معیار مسئولیت کیفری است. بر همین اساس دو کودک ۱۵ ساله همانند افراد بزرگسال تحت بازجویی و محاکمه قرار گرفتند و مجازات‌ شنیع شرعی، شلاق و اعدام، را در باره آنان اجرا کردند. به همین دلیل ده‌ها بار به دلیل کودک کشی از سوی مجامع بین‌المللی محکوم گردیده است.

پرونده پر از توحش دستگاه خونریز قضایی جمهوری اسلامی ایران بعنوان بزرگترین مجری اعدام کودکان در جهان کاملا شناخته شده است. ده‌ها کودک و نوجوان چه پیش از رسیدن به سن ۱۷ سالگی و چه نگهداشتن کودک تا رسیدن به سن ۱۸ سالگی در زندانهای جمهوری اسلامی شکنجه و اعدام شده‌اند.


مردم آزادی‌خواه و انسان‌دوست؛
حکومت اسلامی به آخر خط رسیده است و بازهم نشان داد که از کشتن کودکان ابایی ندارد و از هیچ جنایتی روی‌گردان نیست. جان دیگر کودکان زندانی در خطر جدی است. این جنایت نباید بی پاسخ بماند. این کودک کشی عامدانه و با نقشه قبلی بشدت محوم است! ما از همه نهادها و مدافعین حقوق کودک در سراسر جهان می‌خواهیم جمهوری وحشت اسلامی را تحت فشار بگذارند تا کلیه کودکان زندانی را آزاد کند. هیچ کودکی مجرم نیست! هیچ کودکی را نمی‌توان بازجویی و محاکمه کرد! هیچ کودکی نباید در زندان بماند.

نهاد کودکان مقدمند
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
۳۰ آوریل ۲۰۱۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com