نکته های برگزیده از کتاب "جنگ اعتراض- به خاطر فرزند دشمنش شاید!"

بنیاد علمی فرهنگی آیرملو‎
April 19, 2019


نکته یک: اعتراض سازماندهی شده


حالا دیگر زمان اعتراض است. اما نه اعتراضی که نهایتاً به "فرمانبری" ختم میشود. نه اعتراض خود جوش و فی البداهۀ داخل تاکسی و اتوبوس که جز به کار همدردی و تخلیه نمیخورد. نه اعتراضی که هیچ هدفی ندارد، برنامه ریزی نشده، و مانند فحش و بد وبیراه، یا شکایت و نفرین، از فردی به فردی صادر، و بدون هیچ نتیجۀ اجتماعی، به صورت خاطرۀ روزانه محو شده و به فراموشی سپرده میشود. این اعتراض فقط به درد "تخلیۀ انرژی نارضایتی" برای تداوم "فرمانبری دینی-سیاسی" از نظام حاکم می خورد، "مثل نوشتن شعار روی دیوارهای توالت شاید!".

زمان اعتراض است، اما نه اعتراضی که به "ادامۀ تبعیت دینی-سیاسی" می انجامد، بلکه اعتراضی آگاهانه و هدفدار. اعتراضی که از درون به بیرون و از فرد به جمع و جامعه سرایت کند. اعتراضی که با "نافرمانی" فردی و درونی آغاز، و به "نافرمانی اجتماعی و بیرونی" بیانجامد. اعتراضی آگاهانه و برنامه ریزی شده که حرفی برای بیان داشته باشد و راهی برای رهائی بگشاید.

اعتراضی سازماندهی و رهبری شده که به وقتش ابراز شود و به وقتش، همچون آتش زیر خاکستر "نافرمانی های اجتماعی" آینده، به کنترل درآید و گرم و گرم محافظت شود. اعتراضی که برای اعتراضات پرتوان تر آینده جای پائی به جا بگذارد.

این اعتراض می ارزد که مال و جان به راهش بدهیم.

به نقل از کتاب "جنک اعتراض- به خاطر فرزند دشمنش شاید!"، سرآغاز،

این مطلب همچنین در سایت فیس بوک در صفحه بنیاد علمی و فرهنگی پروفسور رضا آیرملو

و در سایت تلگرام در کانال دانش و آگاهی، منتشر شده است



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com