در پاسخ به دبیرخانه کمیته مرکزی کومله

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
March 31, 2019

در پاسخ به دبیرخانه کمیته مرکزی کومله

 دبیرخانه کمیته مرکزی کومله در پاسخ به اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری، اعلام کرده است که امضای آنها پای اطلاعیه مشترک جریانات ناسیونالیست و اسلامی کرد یک اشتباه فنی بوده و امضای آنها بدنبال تماس با این جریانات حذف شده است.

 

قبل از هرچیز خوشحالیم که کومله مدعی است که چنین بیانیه ای را امضا نکرده است. اما این کافی نیست. اطلاعیه کومله بیش از آنکه فاصله اش را با این جریانات توضیح دهد، متاسفانه نزدیکی و تفاهمش را با آنها توضیح داده است. میگویند در بسیاری از نشست های این جریانات شرکت داشته و بعضا مواضع مشترکی را با آنها اعلام کرده اند. چندین سوال مقابل کومله قرار میگیرد:

 

اولین سوال از کومله این است که از نشست های مشترک و مواضع مشترک با جریانات ناسیونالیست و اسلامی و نزدیک به جمهوری اسلامی چه هدفی تعقیب میکنید؟ صرف اینکه اینها کرد هستند برای این درجه همکاری و تفاهم کافی است؟ اولین انتظار از یک سازمان چپ و سرنگونی طلب این نیست که بجای همکاری با جریانات اسلامی و پرو جمهوری اسلامی آنها را طرد کند؟

 

دوم اینکه ٢٥ روز از اطلاعیه کذایی که با امضای کومله منتشر شده است میگذرد و کومله لام تا کام علنی چیزی نگفته، نه اعتراضی به این جریانات بخاطر اضافه کردن امضای کومله پای این اطلاعیه کرده و نه کوچکترین نقدی به موضع سازشکارانه این اطلاعیه با جمهوری اسلامی کرده است. دلیلش روشن است. صریحا نوشته اند که نمیخواهند "لطمه ای به مناسبات دوستانه شان با این نهاد" وارد شود. آیا خود این یک موضع آشکار سیاسی در جهت نزدیکی بیشتر و حل شدن در این جریانات نیست؟

 

 سوم اینکه، گفته اند حزب کمونیست کارگری مورد اعتماد نیست. دوستان گرامی بستگی دارد یک حزب سیاسی قصد جلب اعتماد چه جریاناتی را داشته باشد. ما موضع سیاسی مان را اعلام کرده ایم و همچنان تلاش میکنیم نگذاریم کومله به سادگی در میان جریانات اسلامی و نزدیک به جمهوری اسلامی غرق شود. اما کومله متاسفانه جلب اعتماد این جریانات را قطب نمای خود قرار داده است و چنان درمورد آنها دست و دلباز است که آماده است فاصله اش را با کمونیست ها بیشتر کند تا نه تنها به رابطه با این جریانات لطمه نخورد بلکه "اعتماد" آنها را بیشتر بخود جلب کند. آیا این همان قهقرایی نیست که در اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به آن اشاره شده است؟

 

میگویند باید تماس میگرفتیم تا خصوصی به ما اطلاع بدهند که قضیه امضای آنها پای این اطلاعیه مشترک چه بوده است! این دیپلماسی تشکیلاتی است تا به یک روش سیاسی مدرن و باز؟ شما حتی اعضای خودتان را هم از چند و چون این روابط مطلع نکرده اید. آیا خودتان را در قبال اعضای خودتان و مردمی که خواهان طرد جریانات اسلامی و نزدیک به جمهوری اسلامی هستند مسئول نمیدانید؟

 

 کومله با اتخاذ این رویکرد که متاسفانه بنظر میرسد روزبروز عمیق تر میشود، وارد پروسه ای شده که این سازمان را به سازمانی از اقمار پ.ک.ک و اتحادیه میهنی تبدیل میکند و اگر ادامه پیدا کند چیزی از کومله بعنوان یک سازمان چپ و سرنگونی طلب باقی نمیگذارد. ما هنوز امیدواریم که کومله در این رویکرد تجدید نظر کند. این رویکرد و ادامه رابطه با جریانات اسلامی و نزدیک به جمهوری اسلامی هزینه سنگینی برای کومله خواهد داشت. ما جدا به کومله هشدار میدهیم.

 

 

و بالاخره همانطور که در اطلاعیه قبلی اعلام کردیم تا وقتیکه کومله رسما و علنا سیاست متفاوتی در قبال پ.ک. ک و پژاک و همینطور جریانات اسلامی اتخاذ نکند، نمیتواند انتظار همکاری با کمونیستها داشته باشد. ما همه کمونیستها از جمله اعضا و کادرهای چپ خود کومله را فرامیخوانیم که در مقابل این سیاست صف محکمی تشکیل دهند و جناح راست و ناسیونالیست کومله را برای تجدید نظر در این عقبگرد سیاسی تحت فشار قرار دهند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ فروردین ١٣٩٨

٣٠ مارس ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com