گزارشى از مارش عظيم عليه برگزيت در لندن

تشکيلات انگلستان حزب حکمتيست (خط رسمى)
March 27, 2019

گزارشي از مارش عظيم عليه برگزيت در لندن

 تشکيلات لندن حزب حکمتيست(خط رسمي)

 

روز شنبه ۲۳ مارچ ۲۰۱۹ جمعيتي در حدود يک ميليون معترض بر عليه خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا در لندن تظاهرات کردند. اين تظاهرات با شعار توقف برگزيت از جانب اتحاديه هاي کارگري و دهها سازمان و گروه راديکال و چپ فراخوان داده شده بود. هدف اصلي شرکت کنندگان فشار آوردن به دولت و پارلمان بريتانيا، هم براي رفراندم مجدد (دوم) در رابطه با برگزيت و هم برگزاري انتخابات پارلماني خارج از موعد بود.

از چند هفته پيش اکثر احزاب و سازمان هاي مختلف چپ و اتحاديه هاي کارگري براي اين حرکت عظيم خود را آماده کرده بودند و روز تظاهرات بلوک چپ را تشکيل داده بودند.

مستقل از خود حضور صدهها هزار نفره که خود بيانگر ”نه“ي بزرگ به سياست هاي پشت برگزيت بود، اما همبستگي و هم سرنوشتي مردم در ابعاد خانواده ها و بچه هايشان نشان از يک همبستگي عميق و محکم در مقابل رياضت اقتصادي و سياست به عقب بردن جامعه، توسط دولت محافظه کار بريتانيا بود. عواقب عملي شدن برگزيت، برابر با رشد راسيسم و ناسيوناليسم و کشيدن ديوار سياسي، اقتصادي و فرهنگي بين مردم بريتانيا و اروپا است که عامل اصلي اين موج اعتراضي بود. در اين راستا، دبيران اتحاديه هاي کارگري بدرست عليه دامن زدن به تفرقه بين کارگر انگليسي و غير انگليسي سخنراني کردند و موضع روشن خود را در قبال هم سرنوشتي با طبقه کارگر در ساير نقاط اروپا اعلام کردند.

گزارشگران و تحليلگران کانال هاي راست بر اين اذعان ميکنند که پس از تظاهرات سال ۲۰۰۳ لندن در اعتراض به حمله غرب به عراق، اين بزرگترين تظاهرات تاريخ ۱۷ سال اخير بريتانيا بوده است. تظاهرات قبلي عليه برگزيت نيز که در اکتبر سال ۲۰۱۸ رخ داد، حدود هفتصد هزار معترض در ان شرک کردند.

موج عظيم بي اعتمادي به دولت و احزاب رسمي در بريتانيا که به جنبش ساختارشکني  معروف شده،  تاکنون چنان فشاري به دولت و نظم حاکم در اين کشور آورده است که کل دم و دستگاه پارلمان و احزاب رسمي را آچمز کرده است. اين بحراني است که دولت و هيت حاکمه در بريتانيا با آن روبرو است.

اين اوضاع و بي اعتمادي کامل به دولت، آنچنان به تک تک خانه هاي مردم بريتانيا بخصوص طبقه کارگر و محرومين جامعه رسوخ کرده که از بحران موجود  به ”انگلستان روي آتش“ تعبير ميشود. 

تشکيلات لندن حزب حکمتيست - خط رسمي همراه با جمعي از اعضا و کادرهاي خود در کنار مردم آزاديخواه و اتحاديه هاي کارگري در اين تظاهرات گسترده شرکت کرد.

 

تشکيلات لندن حزب حکمتيست - خط رسمي

۲۴ مارس ۲۰۱۹


گزارشى از مارش عظيم عليه برگزيت در لندن


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com