تصمیم جنایتکارانه "حداقل دستمزد"سال ٩٨ را نباید تحمل کرد!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
March 24, 2019

تصمیم جنایتکارانه "حداقل دستمزد"سال ٩٨ را نباید تحمل کرد!

 مضحکه جلسات شورای عالی کار با ریاست وزیر کار ضد کارگری جمهوری اسلامی به پایان رسید.  این شکم سیران نشسته در "جلسه  ٢٨٢ شورایعالی کار" طی یک سلسله خیمه شب بازی های تهوع آوری، بعداز اینکه از دو ماه پیش دولت شان از ٢٠ درصدی افزایش دستمزد گفته بود،  و حتی دو روز قبل از همین نشست پایانی نیز دوباره  روحانی همان تصمیم را تکرار کردند، آمدن آن تصمیم عمیقا ضد انسانی و ضد کارگری را در قالب" شورای عالی کار" اعلام نمودند. این ارگان ضد کارگری همراه با "بخش نامه" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ از تصمیم بیشرمانه خود مبنی بر  افزایش ٤٠٠ هزار تومان دستمزد در سال ٩٨ برای کارگران "شامل قانون کار" خبر دادند.

 این تصمیم در شرایطی گرفته میشود که خود مقامات و نهادهای دولتی-کارفرمائی، از جمله فراکسیون "کارگری" مجلس شورای اسلامی و "کمیته دستمزد" شورایعالی کار هر کدام اذعان کرده بودند که حداقل حقوق باید "دست کم سه و نیم میلیون تومان" و "سه میلیون وهفتصد و پنجاه هزار تومان باشد". و حتی یکی از نماینده "متخصص" همین مجلس شورایی اسلامی رژیم از رسیدن سطح خط فقر به ٦ میلیون تومان در رسانەها خبر داد. همزمان آمارهای رسمی خود جمهوری اسلامی از افزایش نرخ تورم و گرانی مواد خوراکی و دیگر مایحتاج اولیه زندگی از یکصد تا دویست درصد گزارش کرده اند. اما با این وجود اکنون  ما شاهد  افزایشی  که هنوز ٤ برابر زیر خط فقرقرار دارد هستیم. "افزایش" ی که  در واقع برابر است با  قیمت سه کیلو گوشت. و این "افزایش" را نیز طبق شگردهای روتین بورژوازی حاکم در ایران با یک مجموعه محاسبات و قاطی کردن با پول های جانبی دیگر، در واقع تکه تکه کردن دستمزد واقعی کارگر در قالب "پایه سنواتی"، حق اولاد"، "بن کارگری" و ترفندهای مشابه، که نفس گرفتن آنها از خود "حداقل دستمزد ماهانه" برای کارگر مشکل سازتر است، تلاش کرده اند وانمود کنند که  بیش از ٣٦ درصد به دستمزد سال قبل اضافه کرده اند .  اما در حقیقت و در زندگی واقعی خانواده کارگری اینها تنها  قریب به ٣٠  تا ٤٠ درصد از آن یکصد درصد و  دویست درصدی از بالا رفتن و گرانتر شدن هزینه های زندگی کارگران را در پوشش "افزایش دستمزد  ٩٨" دارند تقبل میکنند نه کمک به تامین زندگی بهتر کارگر به نسبت  دستمزد بردگی سال ٩٧.  آنها اعلام کرده اند: "دستمزد کارگران حداقل مزدبگیر با افزایش ٣٦ و نیم درصدی از یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۰ تومان سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان رسید." بدین ترتیب دستمزد روزانه کارگر، اگر آنرا هم به گرو نگیرند، حدود ٥٥ هزارتومان خواهد بود که همه میدانند هیچ مقام  فاسد و دزد اسلامی و هیج مقام نظامی و دولتی و مجلسی این نظام ضد کارگری یک روز هم با این سطح از دستمزد بردگی حاضر به زندگی کردن نبوده و نیستند!

 هیچ پدیده ای به اندازه تحمیل این سطح از زندگی بردگی به کسانی که کل ثروت یک کشور را خلق میکنند  جنایتکارانه و ضد انسانی ترنیست!. هیچ جنایتی بزرگتر از این نیست که در شکل "قانونی" نان زحمتکش ترین انسانها را به این شکل از جانب یک مشت کانگستر دولتی و سرمایه دار به گرو گرفته شود. آمار قربانیان این نوع جنایات کمتر از میدانهای جنگ گرم نیست!، هیچ جرمی به اندازه اعمال زورگویانه، یکجانبه،  و با نقشه کشی اقتصادی-سیاسی هدفمند علیه تولید کنندگان ثروت و سامان جامعه، و به هدف هموار کردن شرایط مشقت بارتر آنها و سودجوی کور اقتصادی دولت سرمایه داران، از طریق به زانو در آوردن یک طبقه ٤٠ -٥٠ میلیونی، و نابودی فیزیکی و روحی میلیونها انسان بزرگسال  و کودک، که گسترش اعتیاد، خود کشی، تن فروشی، و تحمیل یک زندگی  واقعا بردگی به شرافتمندانه ترین و کارکن ترین انسانها  جز عوارض فوری ناشی از چنین تعرض است، نمیتوان تصور کرد!. آنهم از جانب یک مشت اوباش سرمایه دار و یک نظام استبدادی اسلامی-بورژوائی که تنها یک مورد از دزدیهای کلان و "اختلاس" هایشان برای پایان دادن به فقر و گرسنگی در کل کشور کفایت میدهد. اما ما کارگران این تعرض گستاخانه را نیز تحمل نمیکنیم. این جنایت نباید از جانب طبقه کارگر ایران و رهبران واقعا دلسوز و جدی آن طبقه تحمل گردد. نباید از جانب شهروندان آزادیخواه و کسانی که در لجن جمهوری اسلامی و فرهنگ ضد کارگری و ضد انسانی آن غرق نشده باشند پذیرفته شود. باید جامعه به دفاع از کارگران برخیزد!

حزب سوسیالیست انقلابی مدتها است هشدار وقوع این جنایت را از جمله در بیانیه  رسمی  خود در تاریخ ٦ بهمن١٣٩٧ اعلام کرده بود. همان زمان ما به اهمیت مقابله به موقع، و به شکل دادن فعال به یک مبارزه متحد و سراسری علیه این سناریو و مخاطره سر راه طبقه کارگر ایران تاکید کرده بودیم.  اکنون بسیار متاسف هستیم که باید بگوئیم جنبش ما باوجود توانائی که دارد و با وجود زمینهای مساعد تری که امسال  پیش روی خود داشت، بجز تکرار نوشتن اعلامیه هایی در آخرین لحظات این نبرد یکطرفه و نابرابر از نظر عملی نتوانست راه این جنایت علیه خود را مسدود نماید، و این  واقعیت، علاوه بر موانعهای همیشگی و شناخته شده حاکمیت سیاه اسلامی،گویای کمبود همبستگی طبقاتی کافی ما و ضعف در صف آرائی  لازم  و بکار گیری همه ظرفیتهای رهبران عملی و پیشرو  و جنبش سوسیالیستی در شرایط کنونی علیه یورش گستاخانه به جنبش ما است. آنها با این یورش وحشیانه یک پیام بسیار تلخی برای شروع سال ٩٨ به طبقه کارگر رساندند! این یورش گستاخانه اقتصادی هدف سیاسی و طبقاتی مستقیم تضعیف مبارزه کل طبقه و  عبور دادن جمهوری اسلامی از "خطر" مبارزه کارگری را تعقیب مینماید. تلاشی در جهت ایجاد تشدت و تفرقه بیشتر در صفوف کارگران و تقویت سنت صنفی گرائی و دست به کلاه خود گرفتن بخشهای از کارگران را دنبال میکند، هدف مجبور کردن کارگران به گردن گذاشتن به نقشه های بورژوازی حاکم و چرندیات خامنەای حول "اقتصاد مقاومتی" و "گسترش تولیدات داخلی"! و غیره است. اما باید این نقشه ها و اهدف را بر عکس به  بگور سپردن خامنەای جلاد  و نظام ضد کارگری و ضد انسانی اش تبدیل کرد!

علیه این تصمیم جنایتکارانه باید به میدان آمد،  باید پرچم مطالبه٧ میلیون تومان حداقل دستمزد همچنان در راس مطالبات طبقه ما قرار بگیرد و برایش مبارزه  جدی سروسامان داد. باید تصمیم ضد کارگری دولت و شورای عالی کار را مردود اعلام نمود. و  در این راستا در سال جدید بیش از پیش برای اتحاد طبقاتی کارگران، برای آزادی فعالین کارگری بازداشت شده، برای ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و حق اعتراض و اعتصاب، برای پس گرفتن فوری دستمزدهای معوقه، برای مقابله با بیکار سازیها و غیره به میدان آمد و این مطالبات متحدانه کل طبقه را به منشاء تحرک  نوین کل جنبش طبقاتی و آزادیخواهانه و سوسیالیستی تبدیل نمود. روشن است که در این نبرد بدون نقش و تلاش گسترده فعالین جنبش سوسیالیستی درون طبقه این مبارزه مهم به سر آنجام نخواهد رسید.

حزب سوسیالیست انقلابی کل جامعه را به حمایت از طبقه کارگر ایران فرامیخواند، بدون پیشروی این طبقه، بدون تحقق مطالبات کارگری و پیشرفت جنبش سوسیالیستی، هیچ پیشروی و مبارزه آزادیخواهانه دیگری علیه نظام جنایتکار جمهوری اسلامی امکان پیشرفت و پیشروی در جهت تحقق مطالبات دیرینه آزادیخواهانه و برابری طلبانه خود را نخواهد داشت.


نه به تصمیم جنایتکارانه دولت و شورایعالی کار!
زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران!
زنده باد آزادی، زنده باد برابری، زنده باد سوسیالیسم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
iransocialist2017@gmail.com
www.simroz.org
٢ فروردین ١٣٩٨
٢٢ مارس ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com