پیام نوروزی حزب سوسیالیست انقلابی ایران

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
March 16, 2019

پیام نوروزی حزب سوسیالیست انقلابی ایران

 کارگران، آزادیخواهان!

از طرف حزب سوسیالیست انقلابی ایران، فرا رسیدن نوروز سال ۱۳۹٨ را به شما و خانواده گرامی تان صمیمانه تبریک گفته و در سال جدید آرزوی سال و زندگی بهتری برای شما عزیزان داریم.
 
متاسفانه در شرایطی به استقبال جشن و سرور فرا رسیدن بهار و نوروز دیگری میرویم که یکسال دیگر شاهد بقای حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی و ضد شادی ترین حکومت ارتجاعی بوده و هستیم. یکسال دیگر در کشور و جامعه ای زندگی میکنیم که بجای آرامش، شادی، آزادی، رفاه، انسانیت و خوشبختی، از نو اعدام و سرکوب و زندان، فقر و گرسنگی، تحقیرو اضطراب، و گسترش آمار خود کشی و بیکاری و اعتیاد، و نبود هیچ سطحی از آزادیهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دها مشقت و نابرابری دیگر را دوباره تحت حاکمیت یک مشت آدمکش و فاسد، یک نظام مستبد قرون وسطی مذهبی و سرمایه داری را تجربه  و تحمل کردیم. اما در عین حال در این یکسال نیز  شاهد مبارزات شورانگیزی علیه این نظام ظالمانه و فاشیست، و علیه شرایط فلاکت بار اقتصادی که حاکم بوده است، بودیم و نقطه درخشان این مبارزه اعتصاب و اعتراض کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و دیگر مبارزات بر حق فرهنگیان، رانندگان کامیون و زنان و دانشجویان و غیره بود. مبارزه ای که هر چند کمبودهای چشمگیری در آنها وجود داشت، اما  بسیارارزشمند بودند و درسها و تجاربهای گرانبهایی را جلو هر فعال و نیروی آزادیخواه و مسئولی قرار داده است.
 
سال ٩٨ میتواند سال مهمی برای همه باشد، هم برای جنبش طبقه کارگر و جنبش سوسیالیستی و صف آزادیخواهی و برابری طلبی، هم  برای حاکمیت اسلامی و دیگر دارو دستهای که پشت ارتجاع مذهب و فدرالیسم و شونیسم  با حمایت دولت امریکا و دیگر ارتجاع منطقه سنگر گرفته اند. باید به این واقعیت واقف بود  که برای کسب پیروزی نباید تجربه "همه باهم" سال ٥٧ را تکرار کرد، نباید فریب فریبکاران را خورد که میگویند اول این رژیم برود بعد اختلافات را حل میکنیم! پیروزی ما در گروه آگاهی به منافع طبقاتی خود، در گرو شکل دادن به صف مستقل جنبش آزادی و برابری و سوسیالیستی همین امروز و در روند مبارزه با سرنگونی رژیم اسلامی است!، درعین حال باید واقف بود برای این مبارزه ابزارهای مبارزاتی که میتوانند برای همیشه به حاکمیت یک نظام آدمکش و خش و تا دندان مسلح پایان بدهد  به خوبی شناخت و از همین امروز آنها را تدارک دید و ساخت:ابزارمهم تامین اتحاد طبقاتی و مستقل و متشکل طبقه کارگر، ابزار صف جنبش آزادی زن علیه رژیم اسلامی و نظام سرمایه داری، ضرورت فوری ایجاد تشکل جنبش دانشجوئی و نسل جوان و روی آوری گسترده تر به سیاست و مبارزه سوسیالیستی، و همچنین تامین ابزار مهم مسلح کردن خود در شکل میلیس توده ای تحت رهبری حزب سوسیالیست انقلابی و احزاب مشابه و...
 
 در سال ٩٨ ضروری است  نه فقط علیه کل سیستم حاکم  با قاطعیت  و همبستگی و جسارت بیشتری  به میدان آمد که همزمان دست کثیف و عوامفریبانه این و آن جناح و عنصر رژیم، این و آن اپوزسیون ملی گرایی شوونیست، مذهبی، ناسیونالیستی و قومی و فدرالی ، را باید از سر مبازره خود کوتاه کرد، و همچنین علیه سیاست ضد انسانی تحریم اقتصادی و نقش مخرب دولت امریکا و بقیه دولتهای مرتجع در سرنوشت خود وارد عمل شد. بدون چنین تلاش و هوشیاریهای، و بدون جدا کردن صف خود از این خیل ضد انقلابی و ضد کارگری، نمیتوان شاهد خیزش انقلابی  و متحد کننده کارگران و آزادیخواهان علیه این رژیم  بود و یا بتوانیم آنرا به نفع خود به  پیروزی رساند!. تا زمانی که کارگر و سوسیالیسم و آزادیخواهان با اتکا به صف و پرچم مستقل خود پیروزنگردند و خود راسا قدرت را در دست نگیرند، نه فقط نوروز و بهار نو، که همه لحظات زندگی شهروندان  و هر نوع شادی  و جشن و سرور واقعی  را هر روز و هر سال به کام  مان  تلخ خواهند کرد.
 
حزب سوسیالیست انقلابی در تلاش و مبارزه شور انگیز و بی وقفه شما برای دستیابی به یک آینده بهتر،که سرنگونی رژیم جنایتکاراسلامی و استبداد سرمایه داری حاکم در کشور گام  نخست آن است، در این جشن و سرور سال نو بهاری نیز درکنار و همراه شما آزادیخواهان خواهد بود. ما سر تعظیم فرود می آوریم برای همه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم، درود میفرستیم به همه زندانیان سیاسی و خانوادهای آنها.انتظار داریم که در مراسم و  جشن و سرور سال و بهار نو نیز خانوادهای محترم عزیزان جانباخته و فعالین در بند فراموش نشوند و آنها را باید وسیعا در کنار و آغوش گرم خود گرفت.
 
یکبار دیگر در سال جدید ١٣٩٨، برای تک تک شما عزیزان وخانواده و فرزندانتان آرزوی سالی سرشار از موفقیت و تندرستی داریم.
زنده باد ازادی و برابری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
 
سلام زیجی
از طرف شورای رهبری حزب سوسیالیست انقلابی ایران
٢٥ اسفند ١٣٩٧  -  ١٦ مارس ٢٠١٩
Iransocialist2017@gmail.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com