آن نقطه درخشان برای ٨ مارس

اسد گلچینی
March 07, 2019

آن نقطه درخشان برای ٨ مارس

 موجی از نارضایتی عمیق زنان در جامعه ایران به نابرابری و سرکوب آزادی، همواره معیار برجسته ای از عمق آزادیخواهی و برابری طلبی زنان در ایران بوده است. نظام سرمایه داری ستم بر زنان را در خود و برای استثمار وحشیانه از زنان و کودکان نهادینه کرد و سنت مرد سالارانه  از آبشخور قوانین و نظم  ارتجاعی و جنایتکارانه اسلامی تغذیه میکند. برچیدن هر ذره ای از این ستم بر زنان تا برانداختن سیستم سرمایه دارانه و قوانین اسلامی راهی است که میتواند زنان در جامعه را از شر این نکبت ها نجات دهد. زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب در این راه نمیتوانند هیچ همسویی با ابقای این شرایط داشته باشند و مردان مبارز و کمونیست و با فرهنگی برابری طلبانه، میتوانند و باید شانه به شانه زنان پرچم 8 مارس را برافرازند. غیبت مردان در این جدال معیار عقب ماندن از این صف است. هر جایی که نشان از این شور و هیجان از طرف مردان دیده نمیشود آنجا گندیدگی سنتی، ملی، مذهبی و مردسالارانه لانه کرده است! و اینها همه عدم اشتیاق به برچیدن این اوضاع است  که در میان طبقه کارگر مایه ابقا تفرقه بزرگی است!

از محافل مختلف در همه جای ایران که بصورت متشکل مبارزه میکنند تا دختران جسوری که به قوانین و نظم سنتی و شرم آور اسلامی در ایران نه میگویند تا همه زندانیان زن مقاوم و قهرمانی که در زیر شکنجه و آزار روحی و جسمی سنبل مقاومت و مبارزه هستند تا زنانی که قربانی زن ستیزی شدند و جانشان را از دست دادند تا مادران پر شور و مقاومی که با مبارزه و مقاومت خود فرزندانشان را تنها نمیگذارند همه و همه نیروی عظیمی برای مبارزه و برافراشتن پرچم 8 مارس در ایران هم هست که چنانچه همصدا شود قادر به برافروختن آنچنان آتشی است که میتواند اوضاع را  زیر و رو کند.

در چند ماه گذشته آن ستاره ای که بر این آسمان نوری تابنده درخشاند، حضور زنان کارگر و خانواده های کارگری در اعتراض و اعتصابات هفت تپه و فولاد بود. طبقه کارگر و رهبران پیشرو و آزادیخواه در ایران برای اولین بار حضور زنان کارگر را در صفی متشکل و همصدا به میدان آورد. سنت 8 مارس در این لحظات پرتوان بوسیله این زنان کارگر ماندگار شد و به گنجینه مبارزات طبقه کارگر در ایران افزود. این ستاره درخشان به داده طبقه کارگر تبدیل شد و در مبارزاتش دیگر نمیتواند از این فراتر نرود.

7 مارس 19

16 اسفند 97

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com