خجسته باد هشت مارس روز جهانی زن

بهمن یوسفی
March 06, 2019

خجسته باد هشت مارس روز جهانی زن
امسال در حالی هشت مارس را جشن می گیریم که توده های میلیونی زن و مرد در کنار هم و دوش به دوش و هم صدا و هم شعار از هفت تپه تا فولاد اهواز تا هپکو اراک تا معلمان ، پرستاران، دانشجویان ، بیکاران ، مالباختگان، رانندگان کامیونها، بازاریان و دکانداران و دستفروشان، کشاورزان ، طرفداران و محافظان محیط زیست، کارگران راه آهن ، کارگران پالایشگاها و معادن و خانواده های کارگران و زندانیان سیاسی با عزمی راسخ برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی به میدان آمده اند. وضعیت رژیم در چهلمین سالگرد فتوای خمینی که کاملا ارتجاعی و واپسگرایانه و ضد زن بود رو به افول و سراشیبی قرارگرفته است. خمینی در ۱۵ اسفند ۵۷ دو روز پیش از برگزاری هشت مارس آن سال دستور اکید داد که پوشش اسلامی باید در ادارات و دانشگاهها و محل کار و اماکن عمومی رعایت شود در غیر اینصورت زنان از کار اخراج خواهند شد. بلافصله از فردای آن روز صدها هزار زن از سراسر کشور به خیابانها آمدند که پنج روز ادامه داشت و یک صدا خروشیدند که ما انقلاب نکردیم که به عقب برگردیم .
رژیم در طی عمر ننگین چهل ساله اش با اسباب زندان ، شکنجه، شلاق ، سنگسار، اعدام هزاران زن ، گروهای فشار نهی از منکر و ارشاد اسلامی و سیاستهای اسلامی ضد زن جامعه را به تباهی کشاند اما هیچگاه نتوانست هویت انسانی زن را آنطور که می خواست از بین ببرد. زنان در این مدت سکوت نکردند و به خواستهای متحجرانه رژیم اسلامی تن ندادند. زندانی شدند. شکنجه شدند. مورد تجاوز قرار گرفتند. شلاق خوردند. در زندان بچه هایشان را به دنیا آوردند. اعدام شدند. اما نه گفتند و مشت محکمی به دهان یاوه گویان سران رژیم اسلامی زدند. زنان ایران در چهار دهه گذشته هیچوقت دست از مبارزه علیه هرگونه سرکوب و اجحاف سیستماتیک و نابرابری جنسی که از طرف رژیم ولایت فقیه اعمال می شود نکشیده اند.
هشت مارس روز جهانی زن، روز دختران خیابان انقلاب است. روز نمایندگان واقعی زنان سپیده قلیان و زینب جلالیان و دهها زن آزاده دیگر است که  در سیاهچالهای قرون وسطایی رژیم به سر می برند. روز مادران خاوران است. روز زنان دست فروش و دختران گل فروش کنار خیابان است. روز زنانی است که می خواهند به استادیومهای ورزشی بروند. روز زنانی است که به دنبال عشق واقعی خود هستند. روز زنان کارتن خواب و تن فروش است. روز زنان آزاده و سلحشوری است که دوش به دوش مردان در هفت تپه و دانشگاهها و مدارس و در مقابل زندانها و ادارات و وزارتخانه های دولتی به دنبال گرفتن حق و حقوق خود هستند و شعار سرنگونی رژیم اسلامی را سر می دهند. 
آزادی واقعی در جامعه بستگی به آزادی و برابری کامل زنان در آن جامعه دارد. تاریخ مبارزه طبقاتی تاریخ مبارزه زنان آزادیخواه و برابری طلب هم می باشد. تاریخی که مبارزه زنان برای خلاصی از نابرابری جنسیتی، سیاسی، اقتصادی، مدنی - اجتماعی، فرهنگی و فارغ از ستم مضاعف و فرهنگ مردسالانه و مذهبی و سرمایه داری می باشد.
حجاب اجباری  یکی از دهها ستمی است که بر زنان جامعه اجحاف شده است. ستم و نابرابری سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی و آموزش و محیط کار و نابرابری دستمزد و عشق و ازدواج و انتخاب شغل اینها فقط نمونه هایی هستند. اما همین حجاب اجباری است که انقیاد مذهبی بر جامعه را مستولی  و بردگی زن را قانونی می کند. مذهب و سرمایه داری باید بداند که زن ملک خصوصی و دستگاه تولید ( بخوان بچه بدنیا آوردن ) نیست. تحقق آزادی و برابری کامل زن در گرو پیشبرد مبارزه طبقاتی قهرآمیز علیه نظم موجود سرمایه داری - مذهبی و برقراری سوسیالیسم پرولتری می باشد.
خجسته باد هشت مارس روز جهانی زن
بهمن یوسفی ۱۵ اسفند ۹۷          


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com