درگيرى زندانيان سياسى زندان شيبان اهواز با مسئولين زندان

كريم دحيمى
March 06, 2019

درگيرى زندانيان سياسى زندان شيبان اهواز با مسئولين زندان


روز یک شنبه 12 اسفندماه 1397؛ شمارى از زندانيان سياسى زندان شيبان بند 5 بعد از درگيرى با مسؤولين زندان توسط زندانبانان در حياط زندان شكنجه شدند. سه نفر از زندانيان وضعيت آنها وخيم و به بيمارستان منتقل شدند.


بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ بعد از اعتراضات اخير زندانيان سياسى/امنيتى و اعتصاب غذاى آنها در اعتراض به عدم تفكيك جرائم، مسؤولين زندان شيبان، زندانيان ديگر جرائم را از زندانيان سياسى به بند 8 منتقل كردند و زندانيان سياسى را فقط در بند 4،5 گذشتند اما در بين آنها تعداد كمى از زندانيان ديگر جرائم گذاشتند كه روز يكشنبه اين افراد با زندانيان سياسى درگير مى شوند.


منابع مطلع مى گويند: در هنگام درگيرى مسؤولين زندان از جمله سخاوت رئيس زندان ،لاله زاری،زارع ، ذولفقاری وسید حمید موسوی در صحنه حاضر شدند و با زندانيان سياسى درگير مى شوند كه به دليل مقاومت زندانيان سياسى ، مسؤولين زندان مجبور به فرار مى شوند. بعد از درگيرى، نيروهاى امنيتى به بند 5 هجوم آورده و 12 نفر از زندانيان را در محوطه زندان شكنجه مى كنند، و پس از شکنجه به انفرادی منتقل شده اند.


از بين زندانيان شكنجه شده، وضعيت 3 نفر آنها خيلى وخيم است و به بيمارستان منتقل شده اند. زندانيان منتقل شده به بيمارستان در اثر شكنجه: عبدالرزاق عبیداوی از اهالى حميديه، شبیب سواری از اهالى كوى علوى(حى الثوره) وامیر معاوی از اهالى ملاشيه.


شايان ذكر است كه از روز يكشنبه 12 اسفند ماه تا امروز زندانيان بند 4 و 5 از تماس با خانواده ها ممنوع شده اند.


زندانيان از تمام شهروندان درخواست مى كنند كه با سازمان زندانها در تهران تماس گرفته واين وضعيت بغرنج زندانيان زندان شيبان را گزارش دهند.

*شماره ارسال پيامك:30002736

تلفن: 24589118


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com