گرامی باد ۸ مارس روز جهانی زن

شاحه زنان حزب آزادی و رفاه ایرانیان ( آرا)
March 06, 2019


 
گرامی باد ۸ مارس روز جهانی زن

در هشتم مارس ۱۸۵۷ زنان کارگر کارگاههای پارچه بافی و لباس دوزی در نیویورک به خیابانها آمدند و خواهان افزایش دستمزد ٬ کاهش ساعات کار و بهبود شرایط مناسب کار شدند. پلیس به اين تظاهرات حمله کرد و زنان كارگر را مورد ضرب و شتم قرار داد.
در سال ۱۹۰۸ بعد از پنجاه سال زنان کارگر کارخانه نساجی کتان برای گرامی داشت آن روز و تلاش و مبارزه برای نابودی هرگونه ستم و تبعیض اعتصاب کردند. صاحب کارخانه به همراه نگهبانان برای جلوگیری از همبستگی کارگری و سرایت آن به جامعه٬ کارگران معترض را در کارخانه محبوس کرد. همزمان کارخانه آتش گرفت٬ تعداد کمی توانستند جان خود را نجات دهند و ٬ ۱۲۹ کارگر زن در آتش سوختند. در دومین کنفرانس بین المللی زنان سوسیالیست که صد شرکت کننده از هفده کشور در آن حضور داشتند، به پیشنهاد کلارا زتکین در ۲۷ آگوست سال ۱۹۱۰ در کپنهاک روز ۸ مارس به عنوان روز زن و برای مبارزه علیه هرگونه ستم و نابرابری پیشنهاد و به رسمیت شناخته شد.
در سال ۱۹۷۷ مجمع عمومی سازمان ملل ۸ مارس را به عنوان روز سازمان ملل متحد٬ برای حقوق زنان و صلح جهانی نامید.

اینک بعد از ۱۵۰ سال مبارزه زنان  و مردان آزادی خواه و برابری طلب ٬زنان همچنان برای رسیدن به عدالت و برابری شکنجه ٬ زندان٬ سنگسار و کشته میشوند .در ایران تحت حاکمیت ارتجاع مذهبی زن به برده جنسی تبدیل شده است.
رژيم إسلامي از ابتدا ي بقدرت رسيدنش با فرمان حجاب اجباری، زنان را از ابتدائی ترین حق و حقوق انسانی محروم كرد و زنان در اعتراض به ان يكي از بزرگترين  تظاهرات بر ضد حجاب اجباري را سامان دادند .
 در طول  عمر چهل ساله  "جمهوري" اسلامي   زنان همچنان  استثمار ميشوند وتحت قوانين زن ستيز رژيم اسلامي انسانهاي درجه دو محسوب ميشوند .اما در خلال اين  چهل سال ،  زنان آزادی خواه و برابری طلب با وجود سرکوب هاي خشن،  کماکان در صحنه مبارزه علیه حاکمیت فاشیستی جمهوری اسلامی استوار و محکم ایستاده اند ، تسلیم نشده و مبارزه كرده اند .

زنان در بیشتر حرکتهاي  اعتراضی علیه هرگونه ظلم و ستم که این حاکمیت ننگین به جامعه ایران تحمیل کرده است  پرچمدار و پیشقراولان این حرکتها بوده اند . در خیزش دی ماه ۹۶ در حرکت اعتراضی بازنشستگان٬ معلمان٬ پرستاران٬ کارگران٬ دانشجویان برای رسیدن به عدالت ٬ آزادی و برابری شرکت فعال داشته اند. زنان با حركت "دختران خيابان انقلاب"مبارزات خود با حجاب را راديكال تَر كرده و حجاب از سر كنده و انها را بر روي چوب به احتراز در اورده اند. اين حركت زنان ،  مبارزات زنان ایران را  فراتر از مرزهاي  ایران برده و  مجامع حقوق بشری و انسانگرا را بخود جلب کرده است.

با و جود اينكه ،  جنبش مبارزاتي زنان  همانند دیگر جنبشها اجتماعی مورد خشن ترین سرکوبهاي  حاکمیت فاشيستي  قرار گرفته است اما هر روز توانمندتر و فعالتر خود را به سیستم گندیده جمهوری اسلامی تحمیل ميكند. 

شاخه زنان حزب آزادي و رفاه ايرانيان جنبش ستم ستیز زنان را پشتيباني ميكند و اميد وار است كه بتواند در يافتن  سمت و سوی  سازمان یابی آنان  را همراهي كند  تا ريشه هاي نا برابري در ايران از بين  برود  و نظام زن ستیز جمهوری اسلامی  به زباله دان تاریخ فرستاده شود .

ما ضمن شادباش  به تمام زنان   و مردان برابري طلب ، خود را بخشی از جنبش زنان آزادی خواه و برابری طلب ایران و تمام جهان میدانیم و در راستای رسیدن به جامعه ای بدور از هرگونه تبعیض و نابرابری تلاش و مبارزه میکنیم

شاحه زنان حزب آزادی و رفاه ایرانیان ( آرا)
hezbara@gmail .com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com