از تحصن فرهنگیان حمایت میکنیم

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
March 02, 2019

از تحصن فرهنگیان حمایت میکنیم

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران برای ١٢ تا ١٤ اسفند سال ١٣٩٧، اعلام تحصن کرده اند. گرانی،تورم، فقر و بی رونق تر کردن سفره فرهنگیان و دیگر اقشار کم در آمد جامعه نیز واقعیت انکارناپزیری است که بر بستر یورش گسترده و طولانی مدت دولت و سرمایه داران علیه زندگی دها میلیون خانواده کارگری و طبقه کارگر ایران ممکن گردیده است. نه تنها موقعیت معلمان که منافع و موقعیت دیگر اقشار فرودست و ضعیف خرده بورژوا نیز از جانب جمهوری اسلامی و سرمایه داران حاکم به خطڕ افتاده است.

معلمان و جامعه فرهنگی با مشکلات زیادی مواجه شده اند. با نبود آزادی عمل و انتقاد و ایجاد تشکلهای مستقل خود، با کاهش هزینه آموزش پروش، کاهش قدرت خرید وسایل اولیه مورد نیاز دانش آموزان از سوی والدین، ناتوانی در پرداخت هزینه های سرسام آورتحصیل برای اکثریت شهروندان، غارت کردن صندوق ذخیره فرهنگیان، وجود بیسوادی و کم سوادی میلیونها انسان محروم از امکانات اقتصادی، محتوای قرون وسطی آموزش، کنترل و امنیتی کردن محیط تحصیل ، جدا سازیهای جنسیتی و...که همواره با زبان تهدید و سرکوب از جانب این نظام ضد آموزش سکولار و متمدن و از راه به زندانی انداختن معلمان و بیکار سازی و اخراج معلمان و دانشجویان معترض و تهدید آنها نیزمواجه بوده وهستیم، و این واقعیت ها مبنای برای ضرورت شروع مبارزه جدی و سراسری تر و فراخوان به تحصن را فراهم آورده است.

در اوضاع سیاسی امروز ایران ضروری است این شرایط در مراکز آموزشی کشور بیش از این تحمل نگردد. لازم است پرچم آزادیخواهانه، پیشرو، و سوسیالیستی معلمان و دانشجویان و دانش اموزان در سراسر مراکز آموزشی به اهتراز در بیاید!
بدنبال گسترش اعتراضات و اعتصابات کارگری علیه شرایط فلاکت بار اقتصادی حاکم و همزمان علیه تداوم سرکوب جمهوری اسلامی، اکنون سنت اعتراضی اعتصاب و تحصن بخشهای دیگری از جامعه را نیز فرا گرفته است. تداوم اعتصاب موفقیت آمیز رانندگان، اعتصاب بازاریان، و فراخوان به تحصن سراسری معلمان، اعطبات دور اخیر در فولاد و هفت تبه با وجود جایگاه وتفاوتهای که در هر کدام از آنها وجود دارد، اما در ادامه منطقی و درست مبارزه توده ای و موثرترعلیه جمهوری اسلامی و علیه تحمیل فلاکت اقتصادی و سرکوب رژیم در این مرحله از مبارزه به پیش میرود.

در این نبرد نیز، در صورت تامین یک سیاست رادیکال کارگری-سوسیالیستی، و کوتاه کردن دست فرصت طلبان و طبقات دارا و جریانات بورژوای ملی و اسلامی مرتجع در داخل و خارج کشور،میتوان به پیشروی هر چه بیشتر و در نهایت به پیروزی صف کارگران و آزادیخواهان بر جمهوری اسلامی و نظام فاسد حاکم سرمایه داری امیدوارتر بود.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران  از مطالبات فرهنگیان کشور واز تحصن  آنها حمایت میکند. حزب از کلیه فرهنگیان کشور میخواهد به آن بپیوندند. حزب معلمان، دانشجویان و دانش آموزان مترقی و سوسیالیست را به ایفای نقش پیشرو، رهبری کننده، انقلابی و تلاش متحدانه برای تحمیل مطالبات برحق و آزادیخواهانه خود فرامیخواند.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
١٠ اسفند ١٣٩٧
١ مارس ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com