قتل و خشونت علیە زنان را بشدت محکوم میکنیم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
February 23, 2019

قتل و خشونت علیە زنان را بشدت محکوم میکنیم!

در روزهای گذشتە باردیگر قتل و کشتار زنان و دختران بیدفاع تحت نام قتل های ناموسی خشم و انزجار آفرید.
 روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ١٣٩٧ در پارک کودک سنندج زنی بنام " لیلا حسین پناهی " بوسیله ضربات چاقو و در مقابل دیدگان مردم نظاره گر به قتل رسید. همچنین  در روز جمعه ۲۲ بهمن "سوما صلواتی" در خانە خود  در خیابان نبوت دست به خودکشی زده و بوسیله طناب به زندگی خود پایان داده است . مطلعین دلیل خودکشی ایشان را نیز "اختلافات خانوادگی" عنوان نموده اند. همچنین روز یکشنبە ٢٨ بهمن ١٣٩٧ یک دختر ١٨ سالە دیگر اهل مهاباد با هویت  "لیلا احمدزادە" توسط پدرش بە قتل رسیدە. پدر لیدا پس از آنکە از رابطە دختر ١٨ سالەاش با یک پسر جوان مطلع می شود، دخترس را بە قتل میرساند. بنا بە گزارش دیگر روز دوشنبە ٢٩ بهمن سال ١٣٩٧ یک دختر ١٦ سالە دیگربا هویت زینب آزادی اهل بخش زرین آباد (پهلە) از توابع شهرستان دهلران در استان ایلام بە زندگی خود پایان دادە است. نامبردە پس از آنکە با پدرش سر مسائل خانوادگی مشاجرە نمودە، اقدام بە خودکشی نمودە است.

اعمال خشونت و نابرابری علیه زنان بخشی از ماهیت نظام ظالمانه حاکم سرمایه داری و نیاز کنونی آن به بقای این ستم،  و پیش درآمدی برای نهادینه کردن نابرابری و خشونت و جنایت علیه شهروندان است. این خشونت سازمانیافته در شکل آشکار و پنهان متاسفانه  مرزی را نمی شناسد و به عنوان یک پدیده زشت اجتماعی، کل جامعە  جهانی را در نوردیده است. شکی نیست کە  در ایران تحت حاکمیت یک نظام ضد زن و مرد سالار، که زنان و دختران در وحشیانه ترین شکل ممکن تحت سرکوب، ترور، تبعیض و اعمال قوانین ارتجاعی مذهبی و الهی قرار دارند،  مسئولش جمهوری اسلامی است، و با سرنگونی این رژیم، گام نخست رهائی زن نیز برداشته خواهد شد. سیاست های زن ستیزانه رژیم جمهوری اسلامی در راستای حفظ پایه های نظام آپارتاید جنسی، سوداوری سر سام آور نظام حاکم سرمایه داری، پایمال کردن هر روزه حقوق زنان ، با تکیه بر قوانین منتج از شرع اسلامی و فرهنگ مردسالارانه حاکم در جامعه، ٤٠ سال است هر روز قربانی میگیرد.

امروز نقش زنان و مردان  آزادیخواه و برابری طلب و سوسیالیست در افشای نقش منفی و دروغین جنبشهای مذهبی، ملی گرایانه و اصلاح طلبانه "دفاع از زن"، تعیین کننده  تر شده است. آن پرچمها و جنبشهای بورژوائی خود بخشی از تداوم ستم بر زن و زمینه سازو قوع جنایت علیه زنان هستند. جنبش ما می تواند و باید تبدیل به یک سنگر محکم  و بدون تخفیف برای جنبش رهائی زنان شود و بە همه این نوع فشارها و جنایتها علیە نیمی از جامعە پایانی دهد . زنان و دختران حق دارند زندگی کنند و عاشق شوند و عاشق بمانند. حق دارند در همه امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اداری و خانوادگی برابر و آزاد زندگی کنند. جنبش ما باید بە عنوان یک جنبش طبقاتی- کمونیستی علیە همە جنایتها و خشونتهایی کە در حق زنان و دختران در جامعە روا داشتە میشود مبارزە کند  و همە آزادیخواهان و سوسیالیستهای انقلابی را برای چنین امر مهمی به صف خود فرا خواند .

حزب سوسیالیست انقلابی جنایات هولناک صورت گرفته علیه زنان را شدیدا محکوم مینماید و از زنان و مردان آزادیخواه میخواهد علیه این جنایت به میدان بیایند. به جای رضایت دادن به چند اعتراض و طومار، باید در بعد اجتماعی و عملی علیه این پدیده زشت و ضد انسانی به میدان آمد. باید  دولت،  شوهر، برادر، پدر، و آن سنت و فرهنگ ارتجاعی که به این شکل علیه زنان و دختران جنایت می آفریند از اقدام وحشیانه شان پشیمان کرد!، ضروری است شهر، محله، محل کار و مدارس را به اعتصاب و اعتراض و له کردن ارزشهای  ضد انسانی اسلامی و ملی و مرد سالارنه علیه زن تبدیل نمود!  تا زمانی که چنین مبارزه عملی و جدی علیه این جنایت به میدان نیاید، این فرهنگی داعشی-  اسلامی- ملی- مردسالارانه ارتجاعی بدون مانع به جنایت خود ادامه خواهد داد. گرچە امروز قتلهای ناموسی در کردستان و یا دیگر مناطق "عقب مانده" کشور رو بە افزایش است و متاسفانە مردان مرتجعی با پشتوانە قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی و  فرهنگ پوسیده و عقب مانده دوارن عشایر و فرهنگ ناسیونالیستی ملی گرایانه  تحت لوای " غیرت و ناموس" زنها را بە کام مرگ میفرستند، اما امر مبارزه با این جنایت وظیفه طبقه کارگر و همه آزادیخواهان مدافع برابری زن و مرد در سراسر کشور است!

زندە باد آزادی و برابری
زنده باد برابری زن و مرد
مرگ بر مرد سالاری و سننت ارتجاعی مذهبی و ملی گرایانه
مرگ بر نظام  سرمایه داری زن ستیز جمهوری اسلامی
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
 سوم اسفند ١٣٩٧
٢٢ فوریه ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com