تصاویر استیکرهای خیابانی خانوادۀ اسماعیل بخشی‎

کمیته عمل سازماندۀ کارگری‎
February 21, 2019

تصاویر استیکرهای خیابانی خانوادۀ اسماعیل بخشی‎

با بالا گرفتن فشار بر اسماعیل بخشی برای تکذیب شکنجه‌ها و به تبع آن پیگیری‌ خانواده‌اش بود که مأموران بیدادسرای شوش با مشت و لگد به جان مادر اسماعیل افتادند تا از پیگیری‌ دربارۀ وضعیت پسرش منصرفش کنند، غافل از آنکه دهان مادر بخشی با این مشت‌ها بسته نشد که هیچ، فریادش را بلندتر از روز قبل کرد تا نشان دهد جسارت پسر در دامن کدام مادر پرورانده شده. علیرغم بدترین فشارهای امنیتی، پیر و و جوانِ بستگان بخشی به همراه جمعی از کارگران دست به تجمع اعتراضی زدند و رو به مردم و دوربین رسانه‌ها پلاکارد بالا گرفتند تا فریاد آزادی اسماعیل در همهمۀ اخبار روزانه فراموش نشود.

رژیمی که عمری است از قِبَل «نعمت جنگ» و «شهدا» نان می‌خورد و خوزستان را موزۀ جنگ عتیقه‌ای نگه داشته تا بهره‌برداری‌های سیاسی‌اش را از آن تاریخ کند، اینک سخت مرعوب پلاکارد مادری است که نشان می‌دهد چطور تعداد زیادی از عزیزانش را زیر توپ و تانک همین جنگ ارتجاعی از دست داده و اینک عزم آن کرده که پسرش را زیر دست همین کاسبکاران جنگ از دست ندهد.

تردیدی نیست که حکومت از تبدیل اسماعیل بخشی به چهرۀ نمادین جنبش کارگری سخت هراسان است و روی فراموشی عمومی جامعه حساب باز کرده تا نام اسماعیل و مبارزه‌اش رفته رفته در بحبوحۀ سایر اخبار از حافظه‌ها کمرنگ و پاک شود. محمد خنیفر، همکار اسماعیل بخشی، چندی پیش به خاطر اعلام آمادگی برای شهادت به شکنجۀ اسماعیل بلافاصله بازداشت شد و این هفته هم مادر اسماعیل را زیر تهدید مشابهی بردند.

وقتی نهالِ خردسال اسماعیل پلاکارد به دست در خیابان ایستاد، به همۀ ما درس شرم و ایستادگی داد. شرم برای مدعیانی که هویتشان را از مبارزۀ کارگران می‌گیرند اما اندازۀ یک کودک خردسال در روزهای سخت اسماعیل صدایشان را بلند نکردند و درس مقاومت برای آنکه چنین تن کوچک و نحیفی فقط با یک برگه کاغذ می‌تواند باعث واهمۀ یک دستگاه عریض و طویلِ تا بن دندان مسلح بشود.

اسماعیل بخشی تجسمِ فردیِ سطح جدیدی از تکامل جنبش کارگری است، درست از همین روست که تعرض به او نه فقط تعرض به یک فرد بلکه به تمام جنبش کارگری در دورۀ اخیر است و بنابراین کارزار حمایت از او هم نیازمند بیش‌ترین ابتکار، گسترش و استمرار است.

کمیتۀ عمل سازمانده کارگری سعی کرد در روزهای اخیر هرچند با امکاناتی حداقلی اما با نصب استیکرهای خیابانی خانوادۀ بخشی صدای اعتراض آنان را در فضای عمومی داخل کشور تقویت کند.

https://ksazmandeh.wordpress.com/2019/02/21/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%80-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%AE/


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com