اخراج کارگران صنایع خودرو سازی در سکوت خبری - ماهیانه ٢۵ کارگر شرکت صنایع ماشین ابزار ایرانخودرو اخراج میشوند

اتحادیه آزاد کارگران ایران
January 03, 2019

 اخراج کارگران صنایع خودرو سازی در سکوت خبری - ماهیانه ٢۵ کارگر شرکت صنایع ماشین ابزار ایرانخودرو اخراج میشوند


مدتهاست اخبار  رسمی فراوانی حول بحران در صنایع خودرو سازی و در معرض اخراج قرار گرفتن صدها هزار کارگر این صنعت بزرگ در رسانه های خبری جاریست، اما بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران این اخراجها از ماهها پیش در سکوت خبری در حال انجام است.


بنا بر این گزارش، از خرداد ماه سالجاری تاکنون در یک حرکت برنامه ریزی شده در شرکت صنایع ماشین ابزار ایرانخودرو، هر ماهه 25 کارگر با اتمام قرارداد اخراج شده اند و قرار است این اخراجها تا پایان سال طبق برنامه ادامه یابد.


اخراجهای منظم و برنامه ریزی شده در حالی در این شرکت ادامه دارد که قراردادهای کارگران نیز با پیش بینی احتمال اخراجهای  بیشتر به قرارداد یکماهه تبدیل شده است و مدیریت شرکت به کارگرانی که سر هر ماه قرار است طبق برنامه اخراج شوند پیشاپیش اطلاع رسانی نمیکند و به محض اتمام قرارداد، آنان را در جریان اخراج قرار میدهد تا به بنا به گفته ی خود، مانع کم کاری و یا به اصطلاح خرابکاری این دسته از کارگران تا آخرین دقایق اخراج شوند.


علاوه بر اینها، از سه شیفت کاری در شرکت صنایع ماشین ابزار ایرانخودرو در حال حاضر فقط یک شیفت، آنهم بنا بر سفارشات ایرانخودرو کار میکند که برخی روزها این شیفت نیز تعطیل یا نیمه تعطیل میشود. از طرف دیگر در طول ماههای گذشته کیفیت غذای کارگران نیز در این شرکت بشدت پایین آمده و بطور مرتب کارگران به مرخصی اجباری فرستاده میشوند.


اخراج کارگران و نیمه تعطیل شدن شرکت صنایع ماشین ابزار ایرانخودرو در حالیست که این شرکت از آنجا که نزدیک صد درصد سهام آن متعلق به ایرانخودرو است از توان بیشتری برای مقاومت در برابر بحران حاکم بر صنایع خودرو سازی نسبت به دهها و صدها شرکت قطعه سازی دارد.


از سوی دیگر بنا بر گزارش دیگری در مورد شرکت ایرانخودرو،  سالنهای تولیدی این شرکت نیز با کمترین ظرفیت مشغول تولید هستند و بحرانی که این شرکت بزرگ را فرا گرفته است همه شرکتهای تابعه آن همچون شرکت صنایع ماشین ابزار را به شدت آسیب پذیر کرده است بطوریکه در اغلب این شرکتها روند اخراج سازی برنامه ریزی شده کارگران از ماهها پیش به جریان افتاده است.


کارگران ایرنخودرو، سایپا، صنایع قطعه سازی  و شرکتهای زیر مجموعه صنایع مادر خودرو سازی


بحرانی که هم اکنون شرکتهای بزرگ خودرو سازی و زیر مجموعه آنها و صنایع قطعه سازی را فرا گرفته است بحرانی است که ما کارگران هیچ دخالتی در ایجاد آن نداشته ایم. ما با کار و زحمت خود در این شرکتها در طول سالیان دراز اشتغالمان، هزاران هزار میلیارد تومان سود نصیب آنها کرده ایم. لذا نباید اجازه دهیم در سکوت خبری، این بحران را از طریق اخراج و بیکاری و بی خانمانی ما، روی دوش ما کارگران سرریز کنند.


سکوت خبری اخراجها و شرایط سختی را که در طول ماههای گذشته به ما کارگران در صنایع خودرو سازی و قطعه سازی تحمیل کرده اند در هم شکنیم و در صفی متحد و یکپارچه خواهان جلوگیری از اخراجها و اعاده مزایا و حقوقی شویم که طی ماههای گذشته بتدریج از ما سلب کرده اند.


اتحادیه آزاد کارگران ایران – 13 دی ماه 1397


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com