در دفاع از آزادی بیان و محکومیت تروریسم / پیام جمعی از فعالین کارگری ،معلمان و دانشجویان ، روشنفکران و نویسندگان سنندج

پيام
January 19, 2019


در دفاع از آزادی بیان و محکومیت تروریسم
مردم آزادیخواه کردستان و ایران در دفاع از آزادی بیان و آزادی بدونه قید و شرط سیاسی بپاخیزیم .
اخیرا اخبار و شواهد متعددی مبنی بر تلاش‌های یک جریان قومی و ناسیونالیست افراطی بنام "سازمان زحمتکشان" برای ترور مخالفین سیاسی از جریانات مختلف منتشر شده است. این اخبار مستقل از دوری و نزدیکی هر کسی با این یا آن جریان سیاسی تکان دهنده است. نفس این تفکر که می‌توان مخالف سیاسی را فیزیکی از بین برد یا از میدان بدر کرد، میراث تاریخ طولانی دیکتاتوری و تفکر سرکوبگرانه است. جنبش کارگری، جنبش معلمان، جنبش دانشجویی در ده های گذشته و در کشورهای استبدادی قربانیان مستقیم این تروریسم چه از جانب دولت‌ها و چه از جانب نیروهای ارتجاعی و عقب مانده بوده است.
کارگران و جنبش آزادیخواه مردم ایران و کردستان برای جامعه ای مبارزه می‌کنند که در آن از سرکوب و ترور و زندان سیاسی خبری نباشد. برسمیت شناختن حق مخالفت سیاسی برای ابراز وجود، برسمیت شناسی حق شهروندان برای انتخاب آزاد، خود را در مقابل امنیت و حقوق شهروندان مسئول دانستن، از ابتدایی ترین پرنسیپ های هر جریانی باید باشد که مدعی بهبود و آزادی مردم با هر روایتی است.
از این منظر، ما فعالین کارگری، معلمان، دانشجویان و طرفداران برابری انسانها، مخالفت قاطع خود را با هر نوع سیاست تروریستی اعلام و آنرا قاطعانه محکوم میکنیم. ما براین باوریم که سیاست تروریستی تفاوتی با شکنجه و اعدام و تاریخ طولانی دیکتاتوری ندارد و به تداوم آن خدمت می‌کند. ما مردم را به هشیاری سیاسی، مخالفت با ترور مخالف سیاسی، که زمینه ساز حذف شهروندان و کارگران از صحنه سیاسی است، فرامیخوانیم. ما تلاش برای حمله مسلحانه به مخالفین سیاسی، تلاش برای نابودی فردی و سازماندهی تروریسم را محکوم میکنیم و هر نیروئی که چنین سیاست‌هایی را در دستور دارد را به مبارزه و تلاش مردم کارگر و زحمتکش و ستمدیده نامربوط می‌دانیم. نه به تروریسم و سرکوب، زنده باد آزادی بی قید و شرط سیاسی!
زنده باد آزادی دگراندیشان
امضا کنندگان ،فعالین کارگری ،معلمان و دانشجویان ، روشنفکران و نویسندگان سنندج


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com