سازماندهی کارزار وسیع داخلی و بین المللی تو دهنی شایسته به “فیلم مستند طراحی سوخته”

سازماندهی کارزار وسیع داخلی و  بین المللی  تو دهنی شایسته  به “فیلم مستند طراحی سوخته”

از: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

۲۰ ژانویه ۲۰۱۹

مقدمه:

اطلاعات رژیم اسلامی طبق سنتی که از ابتدای رژیم اسلامی و قبلترها در حکومت پهلوی وجود داشته! برخی از رهبران کارگری مثل اسماعیل بخشی و همینطور فعال ژورنالیست چپ ، خانم سیپده قلیان را جلوی دوربین اعتراف قرار داد و در یک برنامه تلویزیونی تلاش کرد ثابت کند که این “توطئه بین المللی و طراحی ” سوخته شده و شکست خورده!

در این فیلمها فعالین کارگری و چپ توبه نکردند اما اعلام کردند که برای بلند کردن صدای اعتراض خود چه کردند.دست و رویشان را می بوسیم و بهشان خسته نباشید می گوئیم! حتی دوربینهای تلویزیونی اطلاعات نمی تواند زیبائی چهره این عزیزان را مکدر کند. قبل ما برای این عزیزان می تپد.

اراذل اطلاعات رژیم اسلامی همواره مثل همه دیکتاتورها کوشیده اند ثابت کنند که همه معترضین به وضع موجود نوکر اجنبی هستند و با نخهائی به خارج کشور وصل هستند. اینبار نوبت فعالین کارگری است که این نمایشهای مبتذل و چندش آور در موردشان انجام شود.

نمایش فیلمی بنام “طراحی سوخته”(*)قدم دیگری برای سرکوب جنبش کارگری و چپ در ایران است.ابتدا نگاهی می اندازم به محورهای ارائه شده در این فیلم و بعد نکاتی درموضوع پاسخ عملی که می شود و باید در مقابل این برنامه تبلیغاتی انجام شود ارائه می دهم:

(۱)محورهای ارائه شده در فیلم تبلیغاتی وزارت اطلاعات رژیم اسلامی چه بود؟

طرح عمومی فیلم وزارت اطلاعات مبتنی بر نظریه توطئه است. محورهای این نظریه عبارتند از:

 

اول:توطئه سر نخش حکومت امریکا و عربستان است!

 این فیلم با ارائه تصاویری از ترامپ و حکام مرتجع عربستان صعودی اغاز می شود و هدفش اینست که توضیح دهد که یک سناریوی هماهنگ بین “دشمنان خارجی” رژیم اسلامی با جنبش اعتراضی کارگری وجود دارد.اولیها فشار اقتصادی تبلیغاتی را بالا برده اند تا جامعه تحت فشار قرار گیرد و لذا اعتراضات “صنفی ” به سیاسی و براندازی تغییر جهت بدهد . این نظریه همه دیکتاتورها بوده وقتی دیکتاتورها نتوانسته اند وجود جنبشهای اعتراضی را انکار کنند.

در زمان پهلوی هم همواره شاهد بودیم که هر زمان جنبش اعتراضی بود رژیم پهلوی سریعا انرا به “بیرون مرزها” نسبت می داد!

رژیم اسلامی عموما مخالفتها را به حکومت امریکا و حکومت اسرائیل وابسته می داند زیرا مدعی است که ادم نمی تواند اعتراض کند و وابسته نباشد به قدرتهای خارجی!

دوم: حلقه های داخلی زنجیره توطئه:

تئوریهای توطئه حلقه های واسط و فعالین محلی هم دارند. توی شوی تلویزیونی وزارت اطلاعات این فعالین کارگری و چپ اولا درون ایران “در سطح کشوری “با هم ملاقات کردند و فیلمهاشان را هم از طریق شبکه تعقیب و مراقبت گرفته اند و دوما این فعالین با سایر فعالین مراکز کارگری(مثلا بین شرکت هفت تپه و فولاد اهواز) “هماهنگیهائی انجام شده.

از زبان دستگیر شدگان اعلام می شود که اینها چگونه درون ایران تا سطح شهر تهران با هم هماهنگی کرده اند. اما یک بخش دیگر تئوری توطئه عبارتست از ارتباطات بین داخل و خارج کشور:

سوم: ارتباطات داخل و خارج کشور:

در بخش دیگری از این فیلم شبکه های ارتباطی نشان داده می شود که ثابت می کند این فعالین کارگری با “احزاب کمونیست و چپ” که برانداز هستند رابطه داشته اند و مسیر ارتباط اینها را هم تا کشورهای مرجع نشان می دهند.همینطور شبکه اطلاع رسانی این فعالین کارگری که رژیم ان را در خارج کشور دنبال کرده که ثابت کند گزارشات و اخبار حرکتهای کارگری چگونه به دنیا منتقل می شده.

(۲)اعلام رسمی شکنجه و سیرک “تحقیق نمایندگان مجلس و دادگستری رژیم و نفی شکنجه:

یخش دیگری از این فیلم متمرکز می شود به نتایج “تحقیق دو قوه مقننه و قضائیه در مورد شکنجه فعالین کارگری و نتیجه گیری انها مبنی بر عدم شکنجه فعالین کارگری!

از جمله نشان دادن نوشته اسماعیل بخشی که در زندان رژیم اعلام کرده که “با او بسیاری خوشرفتاری ” هم شده است! بعنوان یک سند برای اثبات بیگناهی اراذل رژیم!

(۳)نتیجه گیری فیلم “طراحی سوخته”

نتیجه گیری این فیلم اینست که این “توطئه” از سوی دستگاه اطلاعاتی رژیم اسلامی کشف شده سر نخها مشخص شده اند.این “طراحی از خارج بدست نوکران بیگانگان”  سوخته شده و همه می توانند با ارامش به زندگی خود ادامه بدهند!

رژیم اثبات می کند که اطلاعاتش خوب کار می کند .بر اوضاع مسلط است .مخالفینش زبونند و خوار و اوضاع به وفق مراد و مزاج همایونی همچنان بشاش و قبله عالم ۵۰ سال دیگر بر خر مراد سوار!

به جامعه می خواهند اعلام کنند که بیخودی تلاش نکند! پشه پر بزند اینها فیلمش را دارند.دیوار موش دارد . اعتراض بی اعتراض!

اینها سر خطهائی است که طراحان زبون این فیلم مثل معلمانشان دنبال می کنند. این یک سناریوی شناخته شده ارگانهای اطلاعاتی در همه جای دنیاست.

جنگ روانی که هدفش توسعه یاس است هدفش توسعه پارنویا در میان فعالین است و هدفش دور کردن مردم و قطع جمایت جهانی از طبقه کارگر و زحمتکشان.

(۴)چه باید کرد؟

در اخبار بود که سپیده قلیان بلافصله اعلام کرد که شکایت خود بر علیه شکنجه گران را پیگیری خواهد کرد و احتمالا بلافاصله بازداشت شده. اما چه باید کرد سوال اصلی فعالین جنبش کارگریست چه داخل کشور چه خارج کشور.توپ را انداخته اند توی زمین ما و این ما هستیم که باید اماده شویم برای پاسخ!

انتشار این فیلم در دینامیزی بکلی متفاوت از سناریوهای” توبه” قدیم رژیم اسلامی است.

دورانی بود رژیم در حالت تهاجمی بود و جامعه در حال عقب نشینی.اما جامعه این روزها همه چیز هست جز عقب نشینی! اون متدهای روانشناسی که زمانی برای دیکتاتورها کار می کنند در تغییر دینامیزمها اتفاقا بر علیه رژیم عمل کرده اند یکیشان همین بازیهای تلویزیونی است!

تز دید من میلیونها میلیون کارگر و زحمتکش در ایران باید آماده بشوند تو دهنی محکمی به رژیم اسلامی بزنند. پاسخ این نمایسنامه ها را باید با سازماندهیهای بهتر اعتصابات منطقه ای و سراسری داد. اگر اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را اسیر کرده اند هزاران هزار رهبر کارگری و چپ باید از زمین و زمان بجوشد.خواست ازادی این عزیزان با گسترش جنبش مطالباتی با تهاجمی وسیع باید پاسخ بگیرد.نباید گذاشت متدهای روانی این رژیم علیه مردم با سکوت و پچ پچ با زمزمه پاسخ بگیرد.باید فریاد ها بلند شوند.

ارتباطات داخل کشوری توسعه یابند انچنان که اطلاعات رژیم گیج شود نتواند روی این مرکز یا اون مرکز متمرکز شود.خواب را باید از این اراذل گرفت.

اجزاب و سامانهای چپ باید این اتفاق را جدی تر بگیرند و سازماندهی بلوک چپ را وظیفه حیاتی خود اعلام کنند. همه هسته های کارگری داخل کشور باید شبکه مخفی  و علنی خود را داشته باشند. نباید گذاشت تمامی فعالین کارگری زیر ذره بین رژیم بمانند.

چپ داخل کشور در دانشگاه در محل زندگی در شهرها باید به پشت سنگر جنبش اعتراضی کارگری تبدیل شود.کمپنهای بین المللی در دفاع از طبقه کارگر ایران باید گوش جهان را پر کند.

زمین را باید زیر پای این اراذل اطلاعاتی لرزاند. باید طبقه کارگر و چپ تو دهنی نهائی را به رژیم بزند. موقعیت تهاجمی باید گرفت.این تنها راه نجات فعالین ماست.تنها راه نجات امروز و اینده ماست.تنها راه جلو رفتنست.ایستادن عین مرگ!

منبع:

(*)فیلم مستند “طراحی سوخته” دست به اب اطلاعات رژیم اسلامی در مورد فعالین کارگری

https://www.youtube.com/watch?v=8B7IC627c3E&feature=youtu.be&fbclid=IwAR38P1f5P3ZzuR3rtzXyE8x5z0T8fkc8KODhC-lEv1H7rqwa3W8IcSppC6k