سوتی های محسن ابراهیمی در مورد شوک تراپی و توضیح او در عروج ترامپ در امریکا

سوتی های محسن ابراهیمی در مورد شوک تراپی و توضیح او در عروج ترامپ در امریکا

مقدمه:

محسن ابراهیمی یکی از “رهبران” فرقه کمونیست کارگریست.ایشان مدتها مسدئول نشریه “تئوریک” حزبشان بوده اند که توسط چند نفر از دوستانشان مرتب مقالاتی چاپ می کنند و واقعا تا اینجا نشان داده اند که قدمی از منصور حکمت نتوانسته اند در تئوری جلو بروند.کار ایشان مثل کار همه کارکنان امام زاده ها تداوم تقدس منصور حکمت است و تکرار حرفهای “رهبری”.

سالها قبل در برنامه تلویزیونی حزبش، ایشان در کنار ناصر اصفری نشستند و دو تنه اعلام کردند که روانپزشکان جهان اشتباه می کنند و علت اعتیاد “اجتماعی است” و نه بیولوژیک! لذا ظاهرا ایشان به بخشی از کمونیستهای ایرانی تعلق دارند که دانش روانپزشکی معاصر را منکر هستند و اساسا روانپزشکی را توطئه بورژوازی می دانند.در حزب ایشان وقتی از بیماری روانی حرف زده می شود  که بخواهند مخالفی را “بزنند”! اینقدر  از بیماری روانی می فهمند! “مارکسیزمشان” اینجوری است!

از این مقدمه بگذرم ، می رسم به یک مقاله بامزه از محسن ابراهیمی که تلاش کرده علل عروج ترامپ را از جهت روانشناسی اجتماعی توضیح دهد! البته اینکار بدی نیست چرا که تمامی صحنه های سیاسی از این زاویه قابل بررسی هستند. لذا روجوع ایشان به نائومی کلاین بخودی خود بد نیست! خوب هم هست! اقلا یکی از اهل این فرقه دارد از منبعی بجز منصور حکمت و “لیدر” استفاده می کند!  اما ببینیم سوتی های محسن ابراهیمی در این مقاله چیست؟(۱)

 

(۱)سوتی “شوک تراپی” و وصل کردن زیرکانه آن به متد علمی شوک تراپی و ماجرای عروج ترامپ:

در مقاله محسن ابراهیمی اون تنفر زیر پوستی نسبت به روانپزشکی بصورت بامزه ای ارائه شده! یک نفر بنام ایون کامرون(۴) بعنوان رئیس کل روانپزشکان جهان معرفی می شود و بعد با شوک تراپی شکنجه می دهد و “مغز می شوید”!محسن ابراهیمی کانتکس داستان را طوری سر هم می کند که گویا نفس شوک تراپی مغز شوئی است! و دنیای روانپزشکی مسئول کارهای یک نفر جنایتکار است که با سازمان اطلاعات امریکا در پروژه مغز شوئی همکاری کرده!

واقعیت چیست؟

اولا: این اقای اون کامرون  از متد استاندارد شوک تراپی استفاده نکرده بلکه شدت الکتریسته وارد کرده به مغز در تجارب او ۳۰ تا ۴۰ برابر استانداردهای درمانی بوده. لذا مثل هر متد درمانی وقتی از سطح استاندارد بیرون برود خطرناک است و ربطی به درمان بیماریهای روانی ندارد. محسن ابراهیمی از قبیله ای است که هم علم روانپزشکی را منکر است و هم از هیاهوهای مستحجن ضد شوک تراپی استفاده می کند!

دوما: شوک تراپی در قرن ۲۱ همجنان از موثرترین متدهای درمانی روانپزشکی است.بیماریهای متعددی مثل افسردگیها ، بیماریهای دو قطبی، سایکوزها به انواع تکنیکهای این شیوه درمانی پاسخ مثبت می دهند و از جهت راندمان درمانی و اثرات سوء این شیوه درمانی از سایر متدهای داروئی یا درمانی موثر تر شناخته شده. مطالعات جدید اثرات مثبت بیشتری هم در شوک تراپی یافته که موضوع این مقاله نیست.

لذا سوتی اول محسن ابراهیمی ناشی از دشمنی زیر پوستی او با علم روانپزشکی است که سنت کمونیزم معینی در تاریخ است! بکارگیری بحث شوک تراپی در بررسی ترامپ  بسیار بی ربط است!

سوما: شوک تراپی یک ابزار انفرادی درمانی است.چه ربطی دارد به مکانیزمهای تاثیر گذاری روانی اجتماعی؟ مکانیزم اثر شوک تراپی مکانیزم بیولوژیک است.در سطحی از سیناپسها در سطحی از مدیاتورهای ارتباطی در سطحی از پیامبرهای درون سلولی ، شوک تراچی عامل تغییر روان انسان می شود. ارتباط این بحث با عروج ترامپ ارتباط چیز است با شقیقه که فقط امثال محسن ابراهیمی می توانند کشفش کنند!

(۲) ریشه یابی ترامپ از طریق شوک درمانی احتماعی!

بیائید بحث اول محسن ابراهیمی در مورد شوک تراپی را نادیده بگیریم و فرض کنیم این ادم دارد بحث روانشناسی اجتماعی می کند.می خواهد بگوید ترامپ دارد از ترس مردم برای تبلیغات خود استفاده می کند! خوب این را می شود در حدی پذیرفت هر چند که تلویزونهای حامی خانم کلینتون و اوباما این را شب و روز می گویند دیگر لازم نبود محسن ابراهیمی طراز نوین و منصور حکمتی برایمان کشف کند!

اما ایا بکارگیری ترس مربوط به ترامپ است؟ مثلا حزب محسن ابراهیمی از همین متد استفاده نکرده؟ بالاخره هر جنبش اجتماعی یک کارش اینست که مردم را از جنایتها و عملیات سایر جنبشها بترساند و نگران کند! این ایا چیزی تازه است؟

لذا؟ دونالد ترامپ همان می کند که کلینتون و برنی سندرز یا حمید تقوائی! همه اینها بخش مهم تبلیغاتشان بکارگیری ترس مردم است برای هم جهت کردن مردم! نمی شود از سر این بحث ، دونالد ترامپ را انهم از زاویه یک کمونیست توضیح داد!

 

 

(۳)دونالد ترامپ مسلمانها را با تروریزم اسلامی یکی می کند پس محسن ابراهیمی درست می گوید!

یکی دیگر از حرفهای محسن ابراهیمی همینست که در تلویزیون سی ان ان هر روز می شنود! اینجا هم او فقط تکرار می کند! اتفاقا بر خلاف ادعای محسن ابراهیمی بین تروریزم اسلامی و مسلمانها و اسلام ارتباطی هست! کاری به ترامپ نداریم! بطور واقعی ارتباط هست!

تروریزم اسلامی شکل پراتیک اسلام است.در یک بررسی بالای ۸۰ در صد مردم پاکستان از جنایتهای داعش حداقل در حدی دفاع کرده اند! با اینکه خودشان دست به ترور نمی زنند! توده مسلمان شرقی بعنوان حامی اجتماعی تروریزم اسلامی عمل می کند.پناهش می دهد و توجیهش می کند.اسلام مذهب ترور است.اگر فردی اینها را بگوید بد است؟

درست است که ترامپ فرمولبندی دست راستی دارد.درست است که تلاش گرایش او تلاشی است برای برگرداندن علل بحران سراسری سرمایه داری به پناهنده ها و مسلمانها.اینها درست است. اما اصل ارتباط برقرار کردن بین اسلام مسلمانها و تروریزم اسلامی بحثی است کاملا درست! سوال اینست که با این ارتباط چه باید کرد؟ مثل اوباما و کلینتون و ملکه انگلیس و محسن ابراهیمی انرا منکر شد؟

 

(۴)عروج ترامپ را به چه متدی باید بررسی کرد؟

محسن ابراهیمی بحثش به رقت ژورنالیزم غربی است.نه مبانی طبقاتی نه بحران سرمایه داری نه بن بست حکومت امریکا نه خلاء ناشی از نبود چپ مداخله گر و الترناتیو ، هیجکدام در بحث کشاف ابراهیمی دیده نمی شود. او به ما قول داده بعد از مبارزات او با شوک تراپی ما شاهد حرفهای دیگرش باشیم!

در یک مقاله دو صفحه ای هم می شد فرمولبندی بهتری ارائه داد.

حکومت امریکا دیگر نمی تواند مثل گذشته حکومت کند. باید به خود اید باید به درون توجه کند باید از فرار سرمایه جلوگیری کند باید گل و گشادی نظامی را بگذارد کنار باید برای متحد کردن جامعه به ناسیونالیزم پناه برد باید برای سفت کردن کمربندها مردم را در مقابل مردم قرار دهد. دونالد ترامپ نتیجه بحران حکومت سرمایه داریست. تنها راه ماندن نظام امریکا را در چهارچوب سرمایه داری دارد نمایندگی می کند.

پاسخ بحران سرمایه داری یا دونالد ترامپ است یا سوسیالیزم! راه دیگر بسته شده. نظریه “شوک تراپی” اغاز خوبی برای محسن ابراهیمی نبود. ببینیم بعدا چه می گوید؟!

منابع بیشتر:

(۱)محسن ابراهیمی: “شوک تراپی”

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=59590

(۲)سعید صالحی نیا: آرشیو مقالات پزشکی

http://monazere-siasi.com/مقالات-پزشکی

 (۳)آرشیو مقالات در موضوع انتخابات ریاست جمهوری امریکا (سعید صالحی نیا)

(۱)برنی سندرز در آستانه دو راهی سازش , نگاهی به وضعیت “رقابتهای انتخاباتی امریکا” در مرحله نهائی

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=59131

(۲)تشدید بحران انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا بعنوان بخشی از تداوم بحران سرمایه داری

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۹۰۸-تشدید-بحران-انتخاباتی-ریاست-جمهوری-امریکا-بعنوان-بخشی-از-تداوم-

بحران-سرمایه-داری

(۳)چرا جناح حاکم جمهوریخواه بر علیه دونالد ترامپ سنگر گرفته؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۹۰۱-چرا-جناح-حاکم-جمهوریخواه-بر-علیه-دونالد-ترامپ-سنگر-گرفته؟

(۴)برنی سندرز، هیلاری کلینتون و دانلد ترامپ ، انتخابات امریکا تا همینجا و آینده

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۸۹۹-برنی-سندرز،-هیلاری-کلینتون-و-دانلد-ترامپ-،-انتخابات-امریکا-تا-همینجا-و-آینده

 (۵)مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رقابت خانم کلینتون با سندرز سر “مترقی بودن”!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۸۹۱-مرحله-اول-انتخابات-ریاست-جمهوری-امریکا-و-رقابت-خانم-کلینتون-با-سندرز-سر-مترقی-بودن

(۶)“خوش و بش “پوتین و دونالد ترامپ به چه معناست و سیاست خارجی حکومت امریکا به کدام سو می رود؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۶۷-خوش-و-بش-پوتین-و-دونالد-ترامپ-به-چه-معناست-و-سیاست-خارجی-حکومت-امریکا-به-کدام-سو-می-رود؟

(۷)“سوسیال دموکراسی” به سیاست امریکا قدم می گذارد اما چاره نیست!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۴۱-سوسیال-دموکراسی-به-سیاست-امریکا-قدم-می-گذارد-اما-چاره-نیست

 (۸)دونالد ترامپ مظهر نئوریگانیزم همچنان به جلو می خزد!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۲۳-دونالد-ترامپ-مظهر-نئوریگانیزم-همچنان-به-جلو-می-خزد

(۹)بروز پدیده هائی مثل دونالد ترامپ و برنی ساندرز در انتخابات رئیس جمهوری امریکا علامت چیست؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۱۳-بروز-پدیده-هائی-مثل-دونالد-ترامپ-و-برنی-ساندرز-در-انتخابات-رئیس-جمهوری-امریکا-علامت-چیست؟

(۱۰)تشدید تلاشهای رهبری حزب جمهوریخواه در پائین کشیدن دونالد ترامپ! وقتی “حزب “بر علیه کاندید خودش کودتا می کند

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=58184

(۱۱) دور آخر رقابتهای انتخاباتی امریکا و انداختن مردم در چاه “بد و بدتر”!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۹۳۳-دور-آخر-رقابتهای-انتخاباتی-امریکا-و-انداختن-مردم-در-چاه-بد-و-بدتر

(۴)ماجرای ایون کامرون و استفاده جنایتکارانه از شوک تراپی برای شستشوی مغزی

http://www.ctka.net/pr300-mkultra.html

.