تشدید تلاشهای رهبری حزب جمهوریخواه در پائین کشیدن دونالد ترامپ!(وقتی “حزب “بر علیه کاندید خودش کودتا می کند!)

مقدمه:

در مقالات متعددی (۱ تا ۸) تلاش داشته ام تصویری دقیق و همه جانبه از واقعه بسیار مهم و شگفتی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری امریکا در حال جریانست، پرده بردارم. توضیح دادم که این وقایع عجیب در بستر بحران همه جانبه سرمایه داری و تلاشهای هیئت حاکمه امریکا برای بازتعریف سیاستهایش، در بستر بحران رابطه حکومت و مردم ، در بستر کلاپس بی سابقه سیاست خارجی امریکا، در بستر امواج وسیع نارضایتی مردم، در بستر ناتوانی نظام سرمایه داری در تداوم متدها و سیاستهای نئوکان ، قابل تفسیر پذیر است.

از عجایب این دور انتخابات ظهور دو گرایش مهم راست (دونالد ترامپ) و چپ (برنی سندرز) در صحنه است که قدرت  خود را از پوپولیزم و تلاش برای زدن “صاحبان قدرت در واشنگنتن” می گیرند. برنی سندرز مرتب روی فاصله طبقاتی تمرکز دارد و فراخوان می دهد که ۹۹ در صدیها باید حکومت را بدست گیرند یا حداقل کنترل کنند و دونالد ترامپ؟ در بسیاری مواضعش از خط حاکم حزب جمهوریخواه فاصله گرفته و در طی چند ماه اخیر از یکسو اکثریت رایها را بدست آورده و از سوئی کمپ قدرتمند درون حزب جمهوریخواه در حال تدارک کودتای قدم به قدم است برای پائین کشیدن دونالد ترامپ!

در مقاله مستقلی این موضوع کودتای حزب جمهوریخواه بر علیه دونالد ترامپ را بررسی کردم(۲) در این مقاله بیشتر روی ادامه این مسیر و متدهائی که حزب جمهوریخواه دارد برای پائین کشیدن دونالد ترامپ استفاده می کند متمرکز می شوم:

(۱)اظهارات اخیر دونالد ترامپ در مورد سیاست خارجی امریکا و وظایف دولت فدرال:

در طی هفته های اخیر دو موضع بسیار مهم از سوی دونالد ترامپ اعلام شد که از دید من کودتای حزب جمهوریخواه را که رسما دنبال نئوکانیزم است ، تسریع کرده است و دیگر همه می دانند که قرار است با هر وسیله که شده این غول بیرون آمده از بطری را به زیر بکشند:

 

 

الف: موضع در مقابل ناتو و بیرون کشیدن حکومت امریکا از ناتو!

دونالد ترامپ اعلام کرده که حکومت امریکا دیگر نیازی نیست که در ناتو بماند و خصوصا خرج کند.در حال حاضر ۷۰ در صد بودجه ناتو را حکومت امریکا می دهد و دهها هزار سرباز امریکا در اروپا مستقر هستند.دونالد ترامپ تاکیید دارد که حکومتهای ژاپن و کره شمالی یا عربستان باید خودشان از خودشان دفاع کنند یا اگر کمک امریکا را می خواهند “پولش را بدهند”!

او اعلام کرد که دوران ناتو تمامست و نیازهائی که زمانی ناتو را سازمان دادند وجود ندارد. این در ادامه سیاست مهم “برگشت به درون” و برگرداندن سرمایه ها به امریکاست که کاملا در مقابل نظریه تئوکان و سنتی تهاجمی جمهوریخواهان در دهه های بعد جنگ دوم جهانی است.

ب: نقش حکومت مرکزی در بهداشت و آموزش جامعه

در مصاحبه اخیرش، دونالد ترامپ رسما اعلام کرد که حکومت ۳ وطیفه اصلی دارد: حفظ امنیت، ارائه نظام آموزشی و ارائه خدمات درمانی!

این مواضع هیچ ربطی به سیاستهای رسمی حزب جمهوریخواه ندارد . این مواضع اتفاقا بیشتر به نظریه دولت رفاه نزدیک است که وظیفه دولت می داند که خدمات اموزشی و بهداشتی بدهد!

 

(۲)عکس العمل حزب جمهوریخواه امریکا به مواضع اعلام شده دونالد ترامپ و متدهائی که برای زدن شخصیت او استفاده می کنند:

بعد از شکست سخت بخش نئوکان جمهوریخواهان در انتخابات مقدماتی ایالت فلوریدا رهبری حزب جمهوریخواه به این نتیجه رسید که پیروزی دونالد ترامپ سر اغاز شکسته شدن جزب جمهوریخواه و سیاستهایش و شخصیتهایش می باشد.لذا طراحی کودتائی قدم به قدم را اغاز کردند.

الف: بکارگیری میلیونها دلار برای تبلیقات ضد ترامپ در مدیا(هم سی ان ان و هم شبکه فاکس) و شبکه های محلی

ب: تلاش برای اینکه چهره دونالد ترامپ را چهره ای گیج و هپروتی و خل جلوه دهند او را نژاد پرست  معرفی کنند و تکرار می کنند که او “محافظه کار نیست و جمهوریخواه نیست”

ج: استفاده از چهره های سیاسی شناخته شده جمهوریخواه بر علیه ترامپ از جمله بوش و فرمانداران ایالتی مثلا فرمانداران ایالتهای جنوی امریکا که به خانواده بوش گرایش دارند

د: بزرگ کردن اشتباهات متعدد دونالد ترامپ در محاوره ها و شخصی کردن  جنگهای انتخاباتی و انداختن او در چاله برخوردهای عکس العملی برای دفاع از خود

ه: تکرار اینکه دونالد ترامپ دروغ می گوید ثروتمند  موفق نیست ۱۰ بیلیون دلار ندارد بلکه ۴ و نیم بیلیون دلار دارد!

ز: انداختن مهره های “رقیب” در مقابل ترامپ (مثل کروز و کی سی) و کم کردن رایهای دونالد ترامپ تا او نتواند اکثریت لازمه برای پیروزی در دور اول انتخابات را بدست آورد.تا او نتواند از طریق تکیه بر رایهای مردم به دور نهائی انتخابات برسد

 

(۳) طرح اصلی، کشاندن دونالد ترامپ به کنگره حزبی و شکست او در حزب حمهوریخواه:

در حال حضر در همه مدیای اصلی امریکا دونالد ترامپ بطور سیستماتیک تت حملات است هم از سوی حزب جمهوریخواه و هم از سوی حزب دموکرات! شب و روز دارند بر علیه او تبلیغ می کنند تا چهره او را تخریب کنند. واقعا باید به این نظام که ادمها را می افریند و بعد اگر طبق نظام عمل نکنند تحریب می کند دقیقتر خیره شد! تاکتیکهای روانی را که بکار می برند و تکنولوژی که بکار می گیرند.این ماشین پروپاگاندا برای فریب افکار عمومی برای ساختن چهره ها و برای پائین کشیدن چهره ها!

طرح اصلی رهبران حزب جمهوریخواه برای پائین کشیدن ترامپ استفاده از یک قانون خود ساخته است که “اگر کاندیدی در صد معینی رای در دور مقدماتی نیاورد” هر چند که اکثریت  رای را از مردم گرفته باشد، این حزب جمهوریخواه است که باید نهایتا در مورد کاندیداتوری حزب جمهوریخواه تصمیم بگیرد”

طرح اساسی برای پائین کشیدن دونالد ترامپ اینست که هر چه می توانند او را تخریب کنند و رای مردم را بین سایر کاندیدهای حزب جمهوریخواه بشکنند تا بتوانند سرنوشت او و حزب جمهوریخواه را در کنگره حزبی چند ماه دیگر تعیین کنند!

رهبران حزب جمهوریخواه دارند عملا نشان می دهند که اهمیتی برای رای میلیونها مردم حامی حزبشان هم حس نمی کنند.این حزب را می خواهند با همان سنتهای نئوکان ادامه دهند و موقعیت خود را تحت خطر می بینند.

 

(۴)بحران بی سابقه درون حزب جمهوریخواه از نتایج بحران سرمایه داری:

حزب جمهوریخواه امریکا در لبه سقوط و شکست و انفچار است. اگر دونالد ترامپ به کاندیداتوری این حزب برسد دوران نئوکانیزم و رهبران کنونی حزب جمهوریخواه تمامست .اگر او را بخواهند با کودتا پائین بکشند هم تضادهای پائین و رهبران این حزب تشدید خواهد شد و جنگ حزبی تشدید می شوند.

بحران حزب جمهوریخواه امریکا بحران سیاستگذاران امریکاست.نقش حکومت امریکا در نظام سرمایه جهانی در حال تغییر است و نظریه سیاسی نئوکان بازنده بزرگ جنگهای انتخاباتی امریکاست.

در میان هیاهوهای انتخاباتی انچه مشهود است اینست که حتی سیاستمداران راست امریکا پذیرفته اند که پشم و پیلی حکومت جهانی امریکا ریخته و ورشکستگی اقتصادی و سیاسی این حکومت اینها را مچبور کرده که سیاست برگشت به درون و عقب نشینی وسیع را دنبال کنند.

دونالد ترامپ مثل برنی سندرز علامتهای شکست سیاست امریکا علامت بازنگری طبقه حاکم علامت ورود میلیونها مردم امریکا بخ صحنه انتخاباتی هستند.حکومت امریکا از زبان دونالد ترامپ هم دارد چرخش سیاستهایش را اعلام می کند.یک کلاپس کامل سیاسی و بحران وسیع سیاسی در پیش است.

جامعه امریکا باید در پی تحزب خود و برنامه الترناتیو خود باشد.نه برنی سندرز پاسخ است و نه دونالد ترامپ! اینها علامتهای اغاز مرحله جدیدی از سیاست در امریکا و جهان هستند.

فعالین اجتماعی و مترقی امریکا باید متحد شوند و راه اینده انسانی را بگشایند.

منابع بیشتر:

آرشیو مقالات در موضوع انتخابات ریاست جمهوری امریکا :

(۱)تشدید بحران انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا بعنوان بخشی از تداوم بحران سرمایه داری

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۹۰۸-تشدید-بحران-انتخاباتی-ریاست-جمهوری-امریکا-بعنوان-بخشی-از-تداوم-بحران-سرمایه-داری

(۲)چرا جناح حاکم جمهوریخواه بر علیه دونالد ترامپ سنگر گرفته؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۹۰۱-چرا-جناح-حاکم-جمهوریخواه-بر-علیه-دونالد-ترامپ-سنگر-گرفته؟

(۳)برنی سندرز، هیلاری کلینتون و دانلد ترامپ ، انتخابات امریکا تا همینجا و آینده

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۸۹۹-برنی-سندرز،-هیلاری-کلینتون-و-دانلد-ترامپ-،-انتخابات-امریکا-تا-همینجا-و-آینده

(۴)مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رقابت خانم کلینتون با سندرز سر “مترقی بودن”!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۶/۸۹۱-مرحله-اول-انتخابات-ریاست-جمهوری-امریکا-و-رقابت-خانم-کلینتون-با-سندرز-سر-مترقی-بودن

(۵)“خوش و بش “پوتین و دونالد ترامپ به چه معناست و سیاست خارجی حکومت امریکا به کدام سو می رود؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۶۷-خوش-و-بش-پوتین-و-دونالد-ترامپ-به-چه-معناست-و-سیاست-خارجی-حکومت-امریکا-به-کدام-سو-می-رود؟

(۶)“سوسیال دموکراسی” به سیاست امریکا قدم می گذارد اما چاره نیست!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۴۱-سوسیال-دموکراسی-به-سیاست-امریکا-قدم-می-گذارد-اما-چاره-نیست

(۷)دونالد ترامپ مظهر نئوریگانیزم همچنان به جلو می خزد!

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۲۳-دونالد-ترامپ-مظهر-نئوریگانیزم-همچنان-به-جلو-می-خزد

(۸)بروز پدیده هائی مثل دونالد ترامپ و برنی ساندرز در انتخابات رئیس جمهوری امریکا علامت چیست؟

http://monazere-siasi.com/مقالات-سیاسی/مقالات-سال-٢٠١۵/۸۱۳-بروز-پدیده-هائی-مثل-دونالد-ترامپ-و-برنی-ساندرز-در-انتخابات-رئیس-جمهوری-امریکا-علامت-چیست؟