شیوه‌های ناسالم را باب نکنید

ناصر اصغری
چندی پیش نوشته‌ای به امضای "حیدر کریم" در باره یدالله خسروشاهی در چند سایت اینترنتی منتشر گردید که خط قرمز را در عرض چند ثانیه پشت سر گذاشت. در قسمتی از این نوشته آمده است: "داستان دریافت پولهای کلان بنیاد کاری‌ها و شخص آقا یدالله از سازمان‌های اختاپوسی سرمایه جهانی به نفع سندیکاسازی دوم خردادی و باب طبع سرمایه بین‌المللی در ایران را کدام آدم مطلع سیاسی است که نداند. … و بهمن شفیق دوست یدالله تا امروز مقالات مفصل و مبسوطی در ضرورت و فضیلت و مدح و منقبت این نوع پول گرفتن‌ها انتشار داده است.

 برای خیلی از کارگران هم روشن است که سایت بنیاد کار در پی‌آمد این رسوائی‌ها بود که تعطیل شد." دریغ از دو کلمه استدلال و منطق! کدام "مطلع سیاسی" مطلبی در افشای این نوع رشوه گیری‌ها و "دریافت پول از سرمایه بین‌المللی" نوشته است؟ کدام مخالفی در "بنیاد کار" در این رابطه اظهار نظری کرده است که از انظار جامعه دور مانده است؟ چگونه "خیلی از کارگران" از پول گرفتن "بنیاد کاری‌ها و شخص آقا یدالله" خبردار شدند، بدون اینکه کسی در این رابطه چیزی گفته باشد. قرار است جامعه با نوشته‌های این چنینی به "بند و بست پشت پرده" با "سرمایه‌های بین‌المللی" پی ببرد؟ قرار است کارگران با چنین "بحث"هائی به سوی "تشکل ضد سرمایه‌داری" شما روی بیاورند؟ قرار است با چنین شیوه‌هائی ارج و قربی در بین کارگران و جامعه کسب کنید؟ شما که در سوئد ٢٠ سال است زندگی و کارگری می کنید، این یکی را یاد نگرفته‌اید که اتهام بی پایه و بدون مدرک و دلیل به هر کسی که زده شود جرم است؟ هیچ اختلاف نظری کسی را مجاز نمی کند که بی پایه اتهام به سوی مخالفش پرتاب کند!
این نوع لجن پرتاب کردن و اتهام و دروغ پراکنی نباید در میان اپوزیسیون با هر درجه از اختلاف سیاسی باب شود! اگر بحثی ندارید بهتر است ساکت بمانید. نه اینکه با این نوع شیوه های شناخته شده و رسوا تلاش کنید مخالفتان را ساکت کنید. واقعا قبیح است. جدا از این که مواضع کسانی چون یدالله خسروشاهی چه ایرادی دارد این نوع تهمت زدنها و لجن پراکنی‌ها پا گذاشتن روی نرم‌های برسمت شناخه شده سیاسی در میان اپوزیسیون است.
ناصر اصغری
٢٠ فوریه ٢٠٠٨