وقتی نخهای کهنه به هم گره زده میشوند !

دنیای سیاست جالب است ، درد آوراست ، خنده داراست ، سرشارازتناقض است ؛ و زنده ……
 
قابل توجه دوستانی که پیام داده بودند و پرسیده بودند : به نظرتو مهمترین رویداد تاریخی سال ۲۰۱۱ چه بود ؟ گفتم همه چیز و هیچ چیز ….! بستگی به عینکی دارد که با آن میبینیم . دوستی که فعال هم هست نوشته بود مهمترین رویداد سیاسی سال گذشته برایش این بود که خانه پیدا کرد و رفت نشست پای اینترنت پرسرعت و اینا…..یکی دیگه هم نوشته بود به نظرش مهمترین اتفاق سال گذشته طلاق همسرش بود….هرچی هم پرسیدیم که چه ربطی داره …..؟ خودشان هم نمیدانستند . تعریف مهمترین ” گسترده ” است اما خنده دارترین محدوده قابل تصوری دارد . به نظرمن خنده دارترین موضوع سال ۲۰۱۱ بستن تنگه توسط حکومت اسلامی بود . وای که چه دود و دمی …..ای که تبلیغاتی ….آخ که چه هواری …..موشک هم آزمایش کردند و خلاصه وطنی و غیروطنی حسابی دمیدند به درش که بله: تنگه چطوربسته میشود و چرا بسته نمیشود ؟ این هماهنگی رسانه ای وقتی خنده دار میشود که توان نظامی و سیاسی و شرایط جهانی و داخلی حکومت اسلامی را زیر ذره بین بگذاریم و کمی با دقت نگاهش کنیم ! ولی بازهم فرقی نمیکند .
 
 گوربابای ذره بین . به من چه ؟ اون مفسری که تحلیل میکند مگرنمیداند که چه خبراست ؟ قدرت نظامی امریکا و حکومت اسلامی چیست ؟ اینها را همه میدانیم ولی وقتی سوژه یک موضوعی میشود دیگه با واقعیات کسی کارزیادی ندارد . اسمش مافیای رسانه ای است . همه با هم نوحه میخوانند . البته اتنخابات درامریکا و مجلس اسلامی هم درپیش است : در چند روز اخیر کاندیداهای حزب جمهوری خواه امریکا برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور نیز هر کدام خواستار برخورد شدید با جمهوری اسلامی شده اند. از جمله میشل بکمن دوشنبه شب اعلام کرد که “ما باید سیستم های موشکی خود را آماده شلیک کنیم و این پیام قوی را به سران تهران بدهیم که ایالات متحده در آمادگی کامل قرار دارد و هر آنچه را که لازم باشد، برای جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح اتمی انجام خواهد داد.”

ریک سنتروم از دیگر کاندیداهای حزب جمهوری خواه هم تاکید کرد که “حکومت ایران یا باید درهای تأسیسات اتمی و نظامی خود را به روی بازرسان بین المللی باز کند، و یا اینکه ایالات متحد با یک حمله هوایی همه تاسیات اتمی و نظامی آن را نابود کند.”
 
یدالله جوانی مشاور نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران و رییس سابق اداره سیاسی این نهاد نظامی نیزاعلام کرد: “کسانی که با توانمندی های دفاعی و نظامی ایران، ژئوپلتیک منطقه، وضعیت تنگه هرمز، دریای عمان و طول سواحل جمهوری اسلامی ایران در شمال خلیج فارس آشنا هستند به خوبی می دانند که ایران، توانایی و امکان بستن تنگه هرمز را دارد.” ( ریدی حاجی )
 
خب دیگه کافیه . اینم از بستن تنگه هرمز و داستان رسانه های درپیتی وطنی و غیره…..
 
اما این داستان ادامه دارد . ما در سرخط هستیم . سوال اینه که ۵ روز بعد از شروع سال ۲۰۱۲ اولین موضوع مهم چه بود ؟ ضمن تاکید بر اینکه موضوع مهم …..ازنظرطنز و جدیت حیطه متفاوتی دارند . یک مقام امریکایی اعلام کرد حضورنظامی امریکا درخلیج فارس ادامه دارد ! حکومت اسلامی هنوز به شیوه انتصابات مجلسش فکر میکند . تنگه هنوز باز است محمد نوری زاد هنوز نامه سرگشاده مینویسد به رهبرش و پدرش . اپوزسیون درحال بوق زدن است .   و بالاخره این شما و این جنبش سبزوال استریت و رضا پهلوی…..

 
http://www.youtube.com/watch?v=9M3zF_BhqvQ
 
خانم مسیح علینژاد که قربونش برن ماشا الله بزنم به تخته خوب مونده ، به عنوان نماینده اصلاح طلبان و جنبش سبز خارجه نیشن وال استریت ، مصاحبه گر است .
 
رضا پهلوی که قربونش بری اونم ماشا الله خوب مونده ، مسیح باهاش مصاحبه کرده است . حرفها مهم نیست چون حرف جدید و جدی ندارد . یه عالمه متحد مخفی درزندانهای ایران دارد که مثل شورای راه سبزلجنی نامرئی هستند ! رضا پهلوی هنوز نمیگوید و یا نمیداند کیست و چیست ؟ حزب سیاسی اش چیست ؟ برنامه هایش کدام است ؟ فراخوان به تشکیل کنگره ملی البته با کنگرخوری و مفت خوری فرق دارد . حتی وقتی تشکلهای درون کشور را به پایگاه خارج کشوری و با هژمونی رضا پهلوی وصل کرد ! ولی نزدیکی این ۲ طیف مهم و جالب است . ازشرکت عضو دفترتحکیم وحدت درنشست پاریس رضا پهلوی پیدا بود . جریان اصلاح طلبی طی ۳ سال نتوانست زیرنظراتاق فکرهای غربی کاری جدی پیش ببرد تمام هژمونی و مدیا را هم دراختیارداشت . حالا اتاقهای فکری وال استریت فرمان را از دست سبزهای اصلاح طلب میگیرند و طی چند جلسه معارفه و محاکمه و مصاحبه ، میدهند به دست رضا پهلوی ! تا قبل از این رضا پهلوی پیام میداد که حاضراست با موسوی و کروبی سریک میز بنشیند حالا سبزها و اصلاح طلبان که مسیح بی روسری نماینده شان است میروند به دنبال و پشت سرش . بقیه هم ظاهرا در زیرمجموعه این سناریو باید قراربگیرند …..!
 
میشود یا نه ؟ خواهیم دید ! رضا پهلوی درمقابل طیف متفاوت و قوی و با تجربه نیروهای مختلف اپوزسیون ، ضعیف ترین حلقه است . حتی اگر با زورمدیا و شرایط خاص جامعه ایران کمی جلوداروعلمداری کند ولی مطمئن باشید با همین دموکراسی نیم بند غربی ، خیلی زود آب میشود. چون حداقلش این است که همه نیروهای سیاسی و مدعی باید آزادی عمل سیاسی و تبلیغی داشته باشند . همه باید نشان بدهند . از گذشته خودشان بگویند و از عملکرد مشخص درجهت منافع مردم ایران ! تقریبا همه طیفهای اپوزسیون حرفی برای گفتن دارند . به جزکسانی که درعمل نشان دادند و نیازی به حرف نیست !
 
بله ….اتحاد عمل رضا پهلوی با سبزهای لجنی چماقدار ، و تشکیل کنگره ملی کنگرخوران بی عمل ،  یک ضرورت وال استریتی است و نه چرت و پرت ! ماشاالله توجیه و بهانه هم کم نیست ولی خواهیم دید ؟ پارامترهای تعیین کننده درزمین سیاست ایران نه بزرگی جثه است و نه قدرتهای غربی …..
 
اتحاد و کنگره ملی و سرنگونی و اینکه جامعه و مردم ایران را درمجموع بچه حساب نکنید !
 
یه روز تو جنگل یه شیر و روباه وایستاده بودند و حرف می زدند که یه خرگوشه میاد به شیره میگه چطوری کونی؟ روباهه یه نگاه به شیره میکنه میگه چرا نمی ری بخوریش ؟ شیره میگه ولش کن بابا بچه س ! فرداش اینا باز داشتن حرف میزدند که خرگوشه باز میاد به شیره میگه چطوری کونی؟ روباه باز به شیره نگاه میکنه و میگه تو سلطان جنگلی برو بخورش باز شیره میگه ولش کن بابا بچه س. تا اینکه فرداش خرگوش تا میادو به شیره میگه چطوری کونی روباهه غیرتی میشه و دنبالش میکنه . خرگوشه میره تو یه سوراخ . روباهه تا میره ببینه کجاست کله ش گیر میکنه . خرگوشه هم از اون یکی سوراخ میادو ترتیب روباهه رو میده . فرداش روباهه و شیره وایستاده بودن خرگوشه میاد میگه چطورین کونیا !!! شیره به روباهه میگه چرا نمیری بخوریش ؟ روباهه میگه ولش کن بابا بچه س!
 
 
 
 
اسماعیل هوشیار
۰۵٫۰۱٫۲۰۱۲
۱۵٫دی.۱۳۹۰