سرنوشت پناهجویان در گرو حمایت گسترده وانسانی از حقوق آنهاست

همانطور که مطلع هستید کانون پناهجویان ایرانی در دفاع و حمایت از حق اقامت ایرانیان به تنگ آمده از ظلم و ستم جمهوری اسلامی آغاز به کار کرده است.
 زمانی که از پناهجویان ایرانی حرفی به میان می آید همه ما که در ایران زندگی کرده ایم بیاد شرایط سختی می افتیم که جمهوری اسلامی بر مردم تحمیل کرده است ، بیاد کشتار و شکنجه و اعدام و تجاوز ، فقر و تن فروشی و کار کودکان و هزاران مصیبت دیگر که جلوی چشمان مان رژه می روند .
 همه ما این واقعیات را می دانیم و دوست داریم مسبب این همه فلاکت و و استبداد مذهبی یک روز هم روی کار نباشد ، می خواهیم مردم هر چه زود تر از شر این رژیم خونخوار خلاص شوند .
 اما واقیتهای دیگری نیز برای میلیونها که نفر از دست این حکومت مذهبی فرار کرده اند وجود دارند که تلخ و گزنده و درد آورند ،انسانهایی که به هر دلیل از مجبور به فرار از زیر سایه سیاه رژیم شده اند تا شاید بتوانند به یک امنیت روحی و روانی  ، بدور از فقر و استبداد دست پیدا کنند و به همین دلیل با آرزوی یک زندگی امن حداقلی خود را به کشودهای مثلا امن رسانده اند، پروسه ای که بی تردید تمام زندگی و گذشته خود را با آن معامله کرده اند .
 بسیاری از این پناهجویان را در همین سوئد می بینیم ، انسانهایی که با هزار امید خود را به اینجا رسانده اند و حالا دارند با واقعیت تلخ دیگری دست و پنجه نرم می کنند ، پس اینان کی و کجا می توانند به آرامش برسند ؟ کدام نقطه از این جهان پهناور مکان امنی برای زندگی کردن است؟ دیگر چه فجایعی را باید می دیدند تحمل میکردند و به اطلاع دولت سوئد می رساندند تا باورشان کنند و نقض حقوق بشر را در ایران باور کنند تا حق آنها را برای داشتن اجازه اقامت به رسمیت بشناسند.
 وقتی به دلایل رد درخواست ایرانیان خسته از ظلم جمهوری اسلامی نگاه می کنید تازه متوجه می شوید که تنها چیزی که برای دولت سوئد مهم نیست و به حساب نمی آید همان انسان و حقوقش است . می بینیم دولت سوئد نیز همچون همه دول اروپایی چشمش را بسته است و واقعیات فاجعه بار علیه انسانیت در ایران را نمی بیند.
اما دراینجا روی سخنم به آنهایی است که مشکل اقامت در سوئد ندارند و توانسته اند از یک زندگی قانونی برخوردار باشند . کسانی که می توانند آزادانه کار و زندگی کنند و اگر حقی از آنها ضایع شد برای بدست آوردنش قانونی مبارزه کنند ، حق دارند خاطی را به دادگاه ببرند .
 دوستان ! چند صد پناهجوی ایرانی که جواب منفی گرفته اند هیچ امکانی جز پشتسبانی شما برای مبارزه و به کرسی نشاندن حقوق انسانی خود ندارند ، آنها انسان هایی هستند که دولت سوئد هویتی برایشان قائل نیست .اما ما می توانیم کاری کنیم که این دولت عقب بنشیند ولی با حمایت از حقوق انسانی همنوعان خود و مبارزه ای که در کنار کانون پناهجویان ایرانی میسر خواهد بود، ما می توانیم با کمک همه مردم انساندوست در محل زندگی خود کاری کنیم که دولت سوئد حق اقامت پناهجویان ایرانی را به رسمیت بشناسد .
پس بیایید با پیوستن به کارزاری که کانون پناهجویان ایرانی شروع کرده است یک زندگی بدور از ترس را برای پناهجویان ایرانی تضمین کنیم.
 برای اینکه بتوانید به این کانون کمک کنید می توانید با مسئولین آن تماس بگیرید ، می توانید برای پیشبرد کار این کانون کمک مالی کنید تا فعالین این مبارزه انسانی بتوانند با حضور در جمع پناهجویان در کمپ ها و شهر های دیگر سوئد ، مسائل آنها را به اطلاع احزاب ، اتحادیه ها و افکار عمومی سوئد برسانند و از آنها یاری گیرند.
 تلاش ما در دفاع از حق زندگی و اقامت پناهجویان احتیاج به گسترده ترین حمایتهای شما دارد . ما می توانیم یکی شویم .هر فرد در این مبارزه جایگاه مهمی دارد .
 بدانید که چند صد نفر پناهجوی ایرانی چشم به راه اقدامات انساندوستانه شما هستند ، بیایید کاری کنیم که حق اقامت و حق زندگی کردن بدور از ترس شامل حال این پناهجویان نیز بشود ! با ما تماس بگیرید و به صف این مبارزه بپیوندید.