بالاخره کورونا ترامپ را هم گرفت!

بالاخره کورونا ترامپ را هم  گرفت!

بخش ۱۶ از سری مقالات کرونا

 

از: سعید صالحی نیا

۳ اکتبر ۲۰۲۰

 

مقدمه:

 

امار کل ابتلا به کورونا در دنیا به نزدیک ۳۵ میلیون نفر رسیده و یک میلیون نفر کشته.

امریکا همچنان رکورد دار ابتلا به کوروناست با رقم تقریبی ۷ و نیم میلیون نفر و مرگ ۲۱۰ هزار نفر

یش بینی می شود طی یکماه اینده نزدیک به ۳۰ هزار نفر در امریکا بخاطر کورونا بمیرند. هندوستان به مرتبه دوم ابتلا به کورونا رسیده و برزیل مقام سوم را داراست.

اینها رقمهائی تقریبی است که از سوی دانشگاه جانز هاپکینز مریلند منتشر شده. همانطور که در مقالات  قبلی توضیح دادم بنا به دلایل مختلف ارقام واقعی احتمالا بمراتب بیشتر است.

بررسیهای علمی موید اینست که توسعه و مرگ و میر بخاطر کورونا کاملا مرتبط به وضعیت اجتماعی بهداشت و نظام اجتماعی و پزشکی و مراقبتهای اجتماعی از انسانهاست. کشوری که  تبلیغ می کردند “مهد دموکراسی” و رهبر نظام ازاد و اباد است یعنی امریکا مدتهاست از جهت ابتلا و مرگ و میر بخاطر کورونا جلودار است. دلیلش اینست که نظام اجتماعی و بهداشتی امریکا جامعه نگر نیست و بر اساس سود استوار است و لذا هر کس بنا به مقدار جیبش از منابع منجمله پزشکی می تواند استفاده کند و لذا در مواجهه با کورونا منطقی دچار بحرانی وسیع و لاعلاج شده است.

اما خارج از وضعیت نظام امریکا عامل دیگری هم در توسعه کورونا و مرگ و میرش موثر بوده و این عامل عبارتست از موجودی شارلاتان و نژاد پرست بنام ترامپ است.این موجود که بخاطر نظام عقب مانده انتخاباتی امریکا که نظامی مبتنی بر رای مستقیم مردم نیست و بر اساس تقسیم بندی ایالتی استوار است بقدرت رسیده بطور مشخص از ابتدا خطر کورونا را انکار کرد و ادعا کرد که اینها تبلیغات است.و در مرحله بعد بجای تمرکز دادن منابع بهداشتی و سیاستگذاری لازمه به دفع الوقت پرداخت و با ضدیت با مراکز پزشکی امریکا ادعا کرد که ماسک نزدن “حق مردم است” و حامیان عقب مانده خود را تشویق کرد بدون ماسک و رعایتهای بهداشتی در جامعه ظاهر شوند . لذا در امریکا امواج متعدد بیماری کورونا تولید شد و کشتارها توسعه یافت.

انکار خطر کورونا فقط یکی از سیاستهای ارتجاعی ترامپ بوده .نمونه مهم دیگرش انکار خطر الودگی جهانی محیط زیست و بیرون زدن امریکا از معاهدات بین المللی برای مقابله با گرمایش هوا در سطح کره زمینست. امروزه ترامچ و حامیانش نه فقط بخاطر نژاد پرستی بلکه بخاطر دشمنی علنی با دستاوردهای علمی و بخاطر دشمنی علنی با کارگران و زحتمتکشان و جنبشهای چپ در امریکا مشهورند.

اما همه اینها مقدمه داستانی است که پرده های اخیرش بیشتر تامل برانگیز است. بله بالاخره خبر رسید کورونا ترامپ را هم گرفت!

(۱)دور نهائی مبارزات انتخاباتی بین بایدن و ترامپ و داستان کرونائی شدن ترامپ:

هفته اخیر روز چهارشنبه شاهد بامزه ترین و بی ربط ترین مناظره سیاسی تاریخ انتخابات امریکا بودیم.مناظره ای که سالها بعنوان یک کمدی تلخ در اذهان خواهد ماند.

دو نامزد عقب مانده و شارلاتان از دو حزب دوقلو یعنی دموکرات و حمهوریخواه قرار بود سر برنامه های سیاسی حزبشان مناظره کنند و انچه اتفاق افتاد بیش از یکساعت و نیم کل کل کردن میان سخن هم پریدن و لیچار پراندن بود و بس.

اکثریت بینندگان این مناظره تایید کردند که ترامپ بسیار ضعیفتر ظاهر شد و با پریدن عصبی میان حرفهای بایدن نشان داد که حرفی جدی برای گفتن ندارد و نمی تواند از عملکرد  خود در این سالها دفاع کند.

وقتی از او در مورد عدم پرداخت مالیات سوال شد او براستی توضیح داد که این کلیت نظام منجمله بایدن بوده که به میلیاردهائی مثل ترامپ اجازه که مالیاتی ندهند و این واقعیت است! در امریکا ثروتمندترین ادمها کمترین مالیات را می پردازند! و بیشترین مالیاتها را طبقه مزدبگیر  می پردازند.

هیچ ناظر عاقلی در امریکا نمی تواند عمق بجران اجتماعی سیاسی و طبقاتی بی سابقه در امریکا را انکار کند.حکومت امریکا که دو سر دموکرات و جمهوریخواه دارد واقعا و همه جانبه دچار بحرانی بی درمانست. نه نئوکانها و نه ناسیونالیستهای نژاد پرست حامی ترامپ بطور واقعی راه حل بحران امریکا نیستند و هر دو حزب حاکم روز بروز بیشتر در حال غرق کردن کشتی سرمایه داری در امریکا هستند.

چند روزی از این شوی مناظره نگذشته بود که خبرها درز کرد که ترامپ تستش مثبت شده و بعد چند نفر دیگر از نزدیکانش و سپس چند نفر از سناتورهای جمهوریخواه و خلاصه اغاز اعلام کورونائی شدن یک گله حامی ترامپ در قدرت حاکمه.هنوز سرشماری مبتلایان به کورونا در میان اطرافیان ترامپ ادامه دارد!

(۲)داستان مثبت شدن تست کورونای ترامپ و شرکا و تئوریهای نوطئه:

 

از انجا که ترامپ رکورد شکنی در دروغگوئی بوده حالا هم بسیاری باور نمی کنند این شارلاتان واقعا اونهم در زمان نزدیک به انتخابات که احتمال شکستش زیاد است ناگهان کرونا بگیرد! خیلی ها می گویند او اینرا هم دروغ می گوید! درست مثل اخوندهای حاکم بر ایران که اگر توی روز روشن هم اعلام کنند روز است کسی باور نمی کند!

تئوریهای توطئه معمولا در چنین فضای روانشناسی بیرون می زنند.

برخی می گویند ترامپ می خواهد با اینکار انتخابات امریکا را عقب بکشد فکر می کند با تاخیر بتواند شانسش را بیشتر کند. ظاهرا گزینه نپذیرفتن نتایج انتخابات و ادعای تفلب انتخاباتی کافی نیست و می خواهد اینجوری روند معمول سنتی انتخابات را بشکند.

از دید من اگر ترامپ دنبال این بازی برود شانس عقب انداختن انتخبات با این توجیه کم است و اگر هم عقب بیندازد تفاوت چندانی نخواهد کرد. نظر سنجی ها نشان نمی دهد او شانس زیادی برای کسب رای انها که تصمیم نگرفته اند داشته باشد.

نه تقلبی خواندن انتخابات و نه بیمار خواندن دروغین خود هیچکدام کارساز نیست بلکه او را بیشتر رسوا می کند و در معرض پیگردهای قانونی بعدی قرار می دهد که نگرانی مهم ترامپ است:

(۳) نگرانیهای قانونی ترامپ در صورت بیرون انداخته شدنش از کاخ سفید:

 

شاید نزدیک به یکسالی باشد ترامپ از ایالت نیویورک به فلوریدا مهاجرت کرده چون می داند  مقامات ایالت نیویورک اش خوبی برایش پخته اند و منتظرند از کاخ سفید بیرون بیاید تا او را مورد پیگرد قانونی برای پرونده های متعددی قرار دهند.ترامپ واقعا فکر می کند در ایالت فلوریدا از پیگرد قانونی می تواند فرار کند.

مواردی مثل تقلب در پرداخت مالیات یا تقلب در سرکیسه کردن مردم بنام “دانشگاه ترامپ” یا روابطش با کارچاق کن سکس کودکان که بعدا در زندان “مرده شد” ، فعالیتهای غیر قانونی مالی در روسیه و سایر کشورها انواع کلاهبرداریها در داخل امریکا همه وهمه مواردی هستند که خواب شب را از ترامپ گرفته اند و او می داند که براحتی نمی تواند از پیگردهای قانونی خلاص شود.

(۴)نقش مخرب ترامپ در برنامه ریزی بر علیه بیماری کورونا در امریکا

ترامپ از زوایای مختلفی نقشی بسیار مسموم ومنفی در مدیریت بحران کورونا بازی کرد.دستیاران او عملا در مقابل سازمانهای بهداشتی امریکا ایستادند و نگذاشتند این سازمانها بموقع بداد مردم برسند. دولت فدرال امریکا که زیر دستور ترامپ است همکاری لازمه با ایالات را نکرد و منابع لازمه را در بحرانی ترین شرایط دریغ کرد .

چنگ مداوم تبلیغاتی ترامپ بر علیه حزب مخالف باعث شد همکاری معمول که ر دوران بحران اجتماعی لازم است در میان نباشد و کورونا را ترامپ به موضوعی سیاسی تبدیل کرد و مردم را قربانی تفکر عقب مانده خود قرار داد.

یکی از نتایج سیاستهای ارتجاعی ترامپ مرگ و میر از میان فقرا و سیاه پوستان و رنگین پوستان امریکا بود انهم دهها برابر. نژاد پرستی ترامپ خود را در این موضوع هم نشان داد .

در زمانی که لازم بود که یک رهبر سیاسی اختلافات خود را کنار بگذارد و مسئله واقعی بیماری خطرناک را مورد هدف قرار دهد ، ترامپ با بی شرمی تمام به جنگهای بی محتوای تبلیغاتی خود ادامه داد .اینها مواردی است که ترامپ را در جریان انتخابات کنونی به گوشه کشیده و او قادر به دفاع از اعمال خود نیست.لذا مجبور ست بیشتر به مخالفش حمله کند بحرانسازی کند و گروههای نئونازی امریکا را به خط کند. مجبور است به جلو فرار کند.

 

(۵)بیمار شدن ترامپ و شرکایش و بیمار شدن مردم عادی امریکا:

هنوز دو روز هم نیست خبر بیمار شدن ترامپ منتشر شده.می گویند زن او و چند فروند از همفکرانش در کاخ سعید و سنا تست مثبت دارند و خود ترامپ برای احتیاط به بیمارستان منتقل شده و تحت بهترین درمانها که از استاندارد امریکا هم بیرونست قرار گرفته.

طبق معمول ترامپ و امثال او  در زمان کورونا هم از فواید قدرت و قروت بهرمند هستند و خونشان همچنان رنگینتر است. می گویند حالش خوبست نقسش چاق است تب ندارد. عده ای اندک در بیرون بیمارستان ایستاده اند و عربده می کشند برای بهبود ترامپ دعا می کنند! شاید چند روز دیگر این شارلاتان از بیمارستان مرخض شود و ادعا کند که خدا او را شفا داده! طبق معمول بساط شارلاتانیزم ترامپی پخن شود!

اما نکته مهم اینجا اینست که بالاخره ترامپ هم حتی محدود طعم کورونا را چشید مثل بوریس جانسون !

بوریس جانسون اما توسط نظام عمومی پزشکی انگلیس درمان شد و او تشکر کند .در امریکا اما ترامپ را به بیمارستان نظامی والتر رید بردند و از منابع ویژه بهرمند شد.بله امریکا حتی قابل مقایسه با انگلیس در نابرابری نیست.چند قدم حیوانی تر و نابرابر تر از همه کشورهای سرمایه داریست.

 

مقالات قبلی  این نویسنده در خصوص معضل کورونا

 

در حاشیه اخرین اخبار در مورد ساختن واکسن ضد کورونا(بخش ۱۵ بررسی معضل کورونا)

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=81120

موج دوم ابتلا و مرگ و میر بیماری کورونا در ایران و امریکا نشانه بی لیاقتی رهبران , بخش چهاردهم بحث در معضل کورونا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79976

 لحاظ کردن مرگ و میر ناشی از خودکشی و بیماریهای روانی در بحران کورونا چه اهمیتی دارد؟ بخش سیزدهم از بررسی معضل کورونا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79428

ترس از کورونا ابزار دیگر برای اتمیزه کردن جامعه ، بخش دوازدهم بررسی معضل کورونا


سردرگمی و میمون بازی حکومت ترامپ در مقابل بحران کورونا , بخش دوازدهم از بررسی معضل بحران کورونا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79213

اول ماه مه ، مداخله گری جنبش طبقه کارگر و معضل جهانی کورونا(بخش یازدهم از ارشیو معضل کورونا)

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=79106