پاسخی به افاضات فرماندار سرپل ذهاب!

قرماندار سرپل ذهاب اخیرا اعلام کرده است که: «قرار نیست همه زلزله زدگان کانکس دریافت کنند»، فرماندار سرپل ذهاب فرمانبر و اجرا کننده  سیاستهای حکومت اسلامی است. بیش از سه ماه است که دولت روحانی بخواستهای مردم زلزله زده توجهی نمیکند، اگر همیاری و کمک های انسانی مردم در شهرهای ایران و بویژه شهرهای کردستان بطرف مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و کرمانشاه سرازیر نمیشد، وضعیت زندگی مردم صد برابر شرایط کنونی مشقت بارتر بود. کمک های انسانی مردم جان هزاران کودک و سالمند و مردم زحمتکش را نجات داد. جمهوری جنایتکار اسلامی مردم مناطق زلزله زده را به حال خود رها کرد، از نظر اینها که خود را خدایان روی زمین میدانند، زلزله حادثه ای طبیعی است و مردم باید تاوانش را بپردازند.
هم اکنون مردم زلزله زده در سرپل ذهاب  بدلیل عدم رسیدگی به آنها  دچار انواع بیمارهای عفونی، جسمی و روانی شده اند. دراین میان کودکان خردسال بیشتر از همه صدمه دیده‌‌‌اند. سارینا ذهابی دختر٢ ساله  و نوزاد ۴‌ماهه دیگری به نام محمد و نوشین محمدی ١٧ ساله در اثر عفونت شدید و سرما‌زدگی، به دلیل عدم دسترسی امکانات اولیه درمانی و بهداشتی و اسکان طولانی مدت در چادرهای نمناک و سرد، به طرز دردناکی بر اثر سرمازدگی جان باختنه اند.
هزاران نفر در چادرهایی نازک و بدون حفاظ ایمنی، زندگی میکنند. سرمای سخت، باران و برف در درون چادرها زندگی و خواب را بر ساکنین اردوپاه های زلزله زدگان،  تلخ کرده است.
اقدامات انسانی نهادهای مدافع زلزله زدگان و کودکان برای تهیه کانکس های اهدایی، ادامه کمک های مردم در شهرهای ایران و کردستان است. تلاش برای گرفتن کانکسهای اهدایی مثبت است، تلاش نهادهای انسانی کمک رسانی و مدافعین کودکان گامهای انسانی و مهمی هستند، اما ماندن در این سطح و اکتفا به گرفتن کانکس های اهدایی کافی نیست.  باید در ادامه تلاش برای کانکس های اهدایی، کمپین و اعتراضات مردم مناطق زلزله زده را سازماندهی کرد. مردم باید با اعتراضات دسته جمعی در اشکال راه پیمایی در مقابل مراکز اداری دولت خواهان مسکن مناسب بشوند.
مردم دنیا از وضعیت مشقتبار مردم زلزله زده در مناطق سرپل ذهاب و کرمانشاه مطلعند. بی تفاوتی و عدم رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان از جانب حکومت اسلامی به رسوایی بزرگی تبدیل شده است.
مسبب مستقیم شرایط  مشقت بار زلزله زدگان، مرگ کودکان، سالمندان و مردم، لاابالی‌گری عامدانه، جمهوری اسلامی است! حکومتی تا مغز استخوان فاسد و شرور که با بیرحمی تمام مردم مصیبت دیده و زلزله زده را با انبوهی از درد و گرفتاری و کمبود به حال خود رها کرده است. بودجه‌ ناچیزی از جانب دولت برای کمک به مناطق زلزله زده اعلام شد اما همان هم به مردم نرسید. هنوز نیازهای اولیه مردم از آب آشامیدنی تا سرپناه و کانکس و دارو و درمان و بهداشت بی جواب مانده است.
جواب افاضات فرماندار مزدور سرپل ذهاب را باید با سازماندهی تظاهرات و اعتراضات مردم زلزله زده داد. ما فعالین نهادهای انسانی و مدافعین حقوق کودک را به سازماندهی اعتراضات متحد فرامیخوانیم! تهیه امکانات رفاهی، درمانی، بهداشتی و مسکن مناسب برای زلزله زدگان وظیفه فوری دولت است و باید هرچه سریع‌ترآماده شود و به رایگان در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد. باید در سراسر کشور حکومت فاسد و دزد و بیرحم اسلامی را در منگنه قرار داد و از همه طرف جانیان حاکم را مورد هجوم قرار داد.

١ اسفند ١٣٩۶
٢٠ فوریه ٢٠١٨

ایسکرا  ۹۲۴