راه حل واقعی معضل فلسطین و اسرائیل رجوع به رفراندوم شهروندان است!

راه حل واقعی معضل فلسطین و اسرائیل رجوع به رفراندوم شهروندان است!

حاکمان امریکا و دولت ترامپ در یک حرکت عوامفریبانه، که تازگی هم ندارد و در ادامه سیاستهای سرکوبگرانه و قلددرمنشانه تا کنونی شان بوده، بطور صریحتری اعلام کردن که “اورشلیم” را به عنوان “پایتخت اسرائیل” به رسمیت می شاسند.  و بد نبال این سیاست موزیانه شاهد هیاهوی متقابلی هستیم که به اندازه امریکا در سرکوب و عوامفریبی و جنایت در منطقه و در فلسطین دست داشته اند و خود عاملی برای حل نشدن تاکنونی مشکل فلسطین بوده اند. اما این “مخالفتها و تقابلها” و موضگیرهای دو پهلو را نباید جدی گرفت. شهروندان مقیم اورشلیم و مردم قربانی شده فلسطین نیز در طول تاریخ واسطه ای برای جنگ نیابتی بخشهای مختلف بورژوازی و ارتجاع مذهبی حاکم بر منطقه تبدیل شده است. با عدم حل واقعی مسئله فلسطین از یکسو میدان بر روی قلدری و جنایت اسرائیل و امریکا باز گذاشته شده است و از سوی دیگر به زمینه عروج تروریست ترین دولتها و نیروهای مرتجع اسلامی در فلسطین و منطقه به بهانه “مردم مظلوم فلسطین” تبدیل گردید و به آنها نیرو داده است.
مگر این دولتها و سازمان ملل شان نمیدانستند و یا نمیداند سالهای سال است بین دولت اسرائیل و مردم فلسطین جنگ و خون ریزی در جریان هست؟ و باید این مشکل واقعی را حل نمود؟ اما آنها نمیخواهند به پای حل واقعی این معضل دیرینه مردم فسلطین گام بر دارند چون به نفعشان نیست. وجود چنین کشمکشی مانند دها موارد مشابه در منطقه یک نیاز مهم کلیه دولتهای سرکوبگر و تروریست و اسلامی و هم چنین دریچه ای برای حضور نظامی و دخالت و فروش میلیاردها دلار تجهیزات نظامی امریکا و بقیه دولتهای غربی در منطقه است. باید همیشه یک بحران و بهانه را به قیمت جان مردم ستم دیده فلسطین  و مردم خسته شده اسرائیل از دست این جنگ و گریز خیابانی داشته باشند و تنور نزاغ را همچنان گرم نگاه دارند!
واقعیت این است که نه دولت سرکوبگر اسرائیل و نه هیچکدام از جریانات و احزاب تروریست و اسلامیها ربطی به منفعت واقعی مردم سرکوب شده ندارند. از نظر ما راه پایان دادن به معضل دیرینه فلسطین بسیار ساده است. ساده است اگر واقعا منفعت آن جامعه و هدف پایان دادن به ستم و درگیری و باجگیری و برتری طلبی های خرافی مذهبی و ملی باشد. اگر حق برابر شهروندی مبنای حل این معضل قدیمی قرار داده شود، که این هم کار هیچیک از طرفهای درگیر نیست!
برای پایان دادن به این وضعیت ناگوار هیچ راهی جز اعلام دو کشور مستقل برابر اسرائیل و فلسطین، و به رسمیت شناختن هر دو وجود ندارد. هر منطقه ی که مورد مناقشه است، از جمله اورشلیم، را نیز در گام نخست باید با رجوع به رای شهروندان و یا در مناسبترین شکل اداره مشترک اورشلیم از سوی هر دو کشور حل و فصل کرد. جنگ جنگ تا پیروزی برای یکجانبه اعلام کردن و قرق کردن نظامی و زورگویانه شهری که محل زیست مشترک شهروندان اسرائیلی و فلسطینی است یک سیاست نژاد پرستانه، مذهبی‌ و ضد انسانی است که نباید پذیرفته شود. چنانچه مردم اسیر دست سرکوبگران هر دو طرف دعوا آزاد گذاشته شوند بی تردید اگر به زندگی مشترک و با حق شهروندی برابر در کل سرزمینهای اسرائیل و فلسطین هم رای قاطع ندهند( یک کشور مشترک اسرائیلی و فلسطینی) به دلیل نفوذ جریانات ارتجاعی، اما بی تردید و حداقل همین راه حل های که اشاره کردم را انتخاب خواهند کرد چرا که اصولی ترین راه حل در موقعیت دشوار کنونی است.
اتفاقات جاری در اسرائیل و فلسطین کم و بیش شبیه مشکلات دیرینه مساله کرد و ستم ملی در چند کشور و بطور اخص مانند خواست شهروندان کردستان عراق بود که خواهان استقلال شدند، اما از جانبه کلیه دولتها و احزاب و نهادهای “بین المللی”، چون به نفعشان نبود، با سرکوب و بی توجهی به آن واقعیت مشابه فلسطین رفتار نمودند. هم اکنون نیز هم دولت امریکا و هم دولتهای اسلامی”مخالف تصمیم ترامپ” و دولتش در باره ارشلیم همان ریاکاران و جنایتکارانی هستند که دیروز بطور”متحد” علیه حق اولیه شهروندی در کردستان عراق لشکر کشی کردند و صدها نفر را کشتند و دها هزار را نیز بی خانمان و آوره کرده اند و هنوز هم آنها را دارند “تنبیه” می کنند.
اولان این حاکمان دولتهای اسلامی همه دست نشانده ویا همرا سیاستهای امریکا یا یک ‌قطب مشابه بوده و هستند .دوما این دولتهای اسلامی بدون استثنا همه سرکوبگر و ضد زن و آدم کش وفاسد و دزد هستند. امروز خامنه ای و روحانی و قاسم سلیمانی جنایت کار هم شده مدافع مردم فلسطین!؟ دولت فاشیست ترکیه شده مدافع حقوق فلسطینی ها؟! و هیچکدام شرم نمیکنند که در مملکت تحت حاکمیت سرکوبگرانه خود با شهروندان مشابه چه رفتار جنایتکارانه ی دارند. عجب دنیای پوچ و شیادانی بر مردم حکمرانی میکنند!. کلیه این حکومتها آنسوی سکه دولت قلدر آمریکا و شارلاتانی چون ترامپ هستند. همراه شدن با هر کدام از انها شراکت در جنایتهای هولناکی است که یک عمر است این جنایتکاران مرتکب میشوند. از طریق نه امریکا وترامپ و نه از کانال “اتحادێه عرب” و “کنفرانس کشورهای اسلامی” بی خاصیت و کانون مرتجعترین جریانات و افکار و دولتها، نمی توان مشکل فلسطین و هیچ مشکل واقعی مشابه را حل و فصل نمود.
حزب سوسیالیست  انقلابی ایران، طبقه کارگر، نیروهای چپ و مترقی در اسرائیل و فلسطین را فرا میخواند با شروع کمپین مستقل و واحد خود، ضمن اعلام پوچ بودن تصمیم ترامپ و تروریست اعلام کردن دخالت کشورهای اسلامی از جمله ایران در مسئله فلسطین، خواهان برگزاری رفراندوم و رجوع به شهروندان برای تعین تکلیف حول کلیت مشکل فلسطین و همچنین موقعیت اورشلیم شوند. حزب سوسیالیست انقلابی حل این مشکلات تحمیلی را از کانال طرحهای پیشنهادی فوق و از جمله با تاکید به برگذاری رفراندوم بدون حضور و دخالت دولت فلسطین و طرفهای حاکم ناسیونالیستی و اسلامی فلسطینی را یک راه حل اصولی و تنها راه پایان دادن به چنین معضل تحمیلی می داند.
منبع: شماره ٢٨ نشریه سوسیالیسم امروز
٢۵ آذر ٩۶
١۶ دسامبر ٢٠١٧