کاش خدامراد فولادی هم یک کم توطئه گر بود !  

کاش خدامراد فولادی هم یک کم توطئه گر بود !
نگاهی به نوشته ای از خدامراد فولادی
خدامراد فولادی نامی با درج نوشته ای تحت عنوان : ” کودتا با برچسب ِ انقلاب (به مناسبت صدمین سال کودتای بلشویکی) – در پائین لینک آن آمده است – و با ردیف کردن معلوماتش ، انقلاب اکتبر را کودتا و طبقۀ مورد اتکای بلشویک ها را دهقانان نام نهاده و … نامیده و به دیگران هشدار داده که اینگونه واقعه ها (انقلاب اکتبر) تکرار نشود . بد است .
نوشته اش حوصلۀ خواندن و جواب دادن میخواهد . همانند انشاء ی دانش آموزی است با غلط های مضمونی و با نگارشی نچسپ . به عناوین نوشته های دیگرایشان درسایت ها هم نگاه کردم . در همین ردیف اند .
خواننده با خواندن نوشتۀ خدامراد قبل از هر چیز نویسندۀ آن ، معلومات و جهت گیریهای او برایش مسئله میشود . سرتا پای نوشته باید جواب بگیرد . حتی در آوردن نقل قول هم نوشته معتبر نیست و جعلی است . از مارکس و دیگران هم نقل قول آورده است . نمونه اش نقل قول هایی که از لنین درج کرده ، ساختگی و خود ساخته است . در زیر دو نمونۀ از آنها میآورم :
-“لنین خود بهترازهرکسی رویکرد وهدف این دارودسته و روش قدرت گیری اش راسال ها قبل از۱۹۱۷ بابه کارگیری وسوء استفاده ازادبیات ومحبوبیت مارکسیسم درمیان روشنفکران چنین توضیح داده است:
“برای اداره کردن جنبش توده ای افرادی لازم اندکه باشکیبائی وسرسختی خودراانقلابیون حرفه ای بارآورده باشند. زمانی که من دریک محفل خرده کار فعالیت می کردم گفتم : سازمانی ازانقلابیون حرفه ای دراختیارمن بگذارید تاروسیه رازیرورو کنم. یک چنین سازمانی درکشورما می تواند سازمانی توطئه گر هم باشد .”
-“یگانه اصل جدی سازمانی برای کارکنان جنبش ماباید عبارت باشدازپنهان کاری بسیارشدید، گزین کردن بسیاردقیق اعضا وآماده نمودن انفلابیون حرفه ای. ماوقت نداریم که به اشکال مسخره وبازیچه ای دموکراتیسم بیاندیشیم، وبه ماثابت شده که یک چنین سازمانی برای آنکه گریبان خودراازدست یک عضوناشایست خلاص کندازهیچ گونه وسیله ای رویگردان نخواهد بود. ضمن آنکه درکشورماودرشرایط روسیه یک اعتقاد عمومی وجوددارد وآن این است که هرگونه انحرافی ازوظیفه ی رفاقت رابا قساوت و بی رحمی بی امانی باید مجازات نمود. این است دموکراتیسم ونه آن دموکراتیسم بازیچه ای .”
( مجموعه آثارلنین.ترجمه ی پورهرمزان. جلد یکم.ص.۳۱۲-۳۲۸).
مجموعه آثارلنین ترجمۀ پورهرمزان را اگر نگاه کنی اصلا” این چرندیات خدامراد را در آنجا نخواهی دید .
در جایی دیگر آورده است که : ” مشکل اصلی لنین وبلشویک ها درضدیت شان با گذار قانونمند ازنظام سرمایه به نظام عالی ترسوسیالیسم نه فقط فقرتئوریک وفقدان شناخت علمی ازقوانین حاکم برتکامل تاریخ وجامعه ی انسانی …”
اگر ایشان به جای این همه وقت تلف کردن خود و دیگران میرفت چند نوشته ای از بلشویک ها در مورد این مسائل میخواند ، بهتر نبود ! در ضمن سوسیالیسم نظام نیست ، بلکه مرحله است . مرحلۀ گذار .
نوشته است : “ازاین رو لنین وبلشویک ها هم تناقض گویی وهم دروغ می گویند که ازیک سو خودرا نماینده ی پرولتاریا میدانند وازسوی دیگر خلق یا دهقانان و روستاییان را سوبژکت تاریخ دراین دوران قلمداد می کنند.”
خدامراد خودش خدای دروغ گویی است . آشکارا آثارو اسناد به جا مانده و مبارزۀ بلشویک را کتمان میکند . کجا بلشویک ها غیر از متحد طبقۀ کارگر عنوان دیگری به آنها داده اند . آخر چگونه لنین که خود دهقانان را کودن ودیرجنب ترین طبقه مینامید ، این طبقه را عامل دگرگونی تاریخ و انقلاب بداند .
در خاتمه نقل قولی از لنین را در مورد حزب وتوطئه و قیام میآورم :
” برای اینکه قیام موفقیت آَمیز باشد باید به توطئه و یا حزب متکی نگردید . بلکه به طبقۀ پیشرو تکیه نمود . این اولا”. قیام باید به شور انقلابی مردم متکی باشد. این ثانیا” . قیام باید به آنچنان نقطۀ تحولی در تاریخ انقلاب فرازنده متکی باشد که در آن فعالیت دسته های پیشرو مردم بحداکثر خود رسیده باشد و تزلزل صفوف دشمن و صفوف دوستان ضعیف و دو دل ومتزلزل انقلاب ازهر وقت شدید تر باشد . اینهم ثالثا” . این سه شرط لازم طرح مسئلۀ قیام ، مارکسیسم را از بلانکیسم متمایز میسازد . ”
از مقالۀ “مارکسیسم و قیام” صفحۀ ۵۰۶ آثار منتخبۀ لنین (فارسی) انتشارات سازمان انقلابی حزب توده ایران سال ۵۳
وقتی انقلاب اکتبر را کودتا مینامند و بلشویک ها را توطئه گر ، کاش خدامراد فولادی ها هم یک کم توطئه گر بودند.
بهروز شادیمقدم
۲۵٫۱۰٫۲۰۱۷
http://hadait.blogfa.com/
(۱)
http://www.azadi-b.com/G/2017/10/post_123.html