اعتصاب در کثرت وحدت !

به گزارش رادیو فرانسه، مهدی کروبی، یکی از رهبرانِ جنبش اعتراضی سال ١٣٨٨، بگفتۀ اعضای خانوادۀ خود، از صبح چهارشنبه ٢۵ مرداد/ ١۶ اوت، در اعتصاب غذای خشک بسر می‌برد.

شخصا چنین شرایط غیر انسانی را برای کسی آرزو نمیکنم . منهای اینکه گذشته کروبی در همین سیستم ولایت فقیه چه بوده است….اما کروبی یک اشتباه محاسبه دارد . اگر در این حالت قربانی شود از نامی نیک در تاریخ سیاسی ایران خبری نیست . از شورش مردم و حوادث بنیان کن هم خبری نیست . حکومت هم ثابت کرده یا نشان داده که اهل تن دادن به اینگونه فشارها نیست فشار زیاد و از بالا از نوع برجام و غرب فرق فوکوله…

من اگر جای کروبی بودم قبل از اعلام اعتصاب غذای خشک ، ابتدا عمامه و لباس آخوندی را در چاه مستراح میانداختم که اعتراضم جدی گرفته شود ودرتاریخ ثبت شود . یکی از نکات غیر جدی این اعتصاب غذا اینه که چرا آن ۲ نفر دیگر موسوی و همسرش همراهی نکردند ؟ ۳ نفره که بهتر بود ؟

کمتر از ۲۴ ساعت بعد در اخبار نوشتند : کروبی اعتصاب غذای خود را شکست….به گزارش بی بی سی، چند مقام دولتی، از جمله حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و پورفلاح، معاون وزیر اطلاعات، برای مذاکره با آقای کروبی به بیمارستانی که او در آن بستری است رفتند.

مشروح خبر : شیخ کروبی ساعت ۸ صبح ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ وارد اعتصاب غذای خشک شد . ساعت ۱۰ صبح راهی بیمارستان شد ، ساعت ۱۲ از وزارت اطلاعات اسلامی با او مذاکره شد ، ساعت ۱۴ ماموران امنیتی از منطقه حصر خارج شدند ، ساعت ۱۶ شیخ استخاره کرد ، ساعت ۱۸ اعتصاب غذا پایان یافت ، وساعت ۲۰ ما تازه متوجل شدیم که باز هم گول بازیهای شیوخ اصول گرا و اصلاح طلب را خوردیم . نامردا یه چند روزی کِشش ندادند تا ما هم لقمه خودمان را بزنیم و در فضای مجازی سرگرم “مبارزه” باشیم ، به جون شیخ نوری علا خیلی نامردن…

سام قندچی:سازمان مجاهدین نظیر اخوان المسلمین درمصر وداعش در سوریه می خواهد بخاطر داشتن سازمانی متشکل ثمره سالها مبارزات مردم ایران را تصاحب کند، و بدتر از آن، اینکه نظیر داعش، در ایران حمام خون راه اندازد و مردم را از هرچه اپوزیسیون است، متنفر کند. فقط به عملکرد اینها در اینترنت نگاه کنید و ببینید فردی نظیر این قلم با همه تجربه ام، از پس اینها بر نمی آیم و مرا عامل جمهوری اسلامی می خوانند چون یک ژورنالیست هستم و سفری شخصی به ایران داشته ام، و کسی هم مچ مرا نگرفته بود و خودم سالهاست سفرهای شخصی ام به ایران را اعلام کرده ام، ولی چون با اینها مخالفم، عامل رژیم معرفی می شوم …

سام قندچی ظاهرا از ابواب جمعی اسماعیل نوری علا و دسته اش است . حکومت اسلامی ایران با یک ژورنالیست فعال بی طرف کاری هم نداشته باشد ( در حالیکه زندانهای حکومت اسلامی ایران لبریز از مخالفان واقعی است ) و اساسا سفر به ایران را هم فاکتور بگیریم ، ولی این شکل از موضع گیری خنده دار است . چون هیئت نوری علا درخط نظامی گری ترامپ علیه حکومت اسلامی کف میزند ، مجاهدین هم در همین خط سیاسی هستند ولی به جای اینکه این اشتراک عمل سیاسی را دست مایه وحدت خودشان کنند برای سهم بیشتر ازهیچی ، به جان هم افتاده اند … تشخیص ماموران حکومت اسلامی ایران در کنگره نوری علا کار سختی نیست . کافی است تا لیست شرکت کنندگان در کنگره پنجم کلن را ببینید تا زیگزاگ زدن هیئت نوری علا مشخص شود . ترکیبی از هضم شدگان سیستم ولایت فقیه و نظم نوین….قبلا هم اشاره کرده بودم حتی اگر تمام سیاسیون دنیا هم شرکت کنند ولی آرشیتکت سیاسی این مجموعه ظاهرا متضاد ، نمیتواند و بلد نیست بلوغ سیاسی ندارد . فقط خودشان را مسخره خواهند کرد . در مورد وحدت سیاسی هم ضمن اینکه شخصا موافقم ، ولی بعید میدانم مجاهدین با تمام اشکالاتشان ، به هژمونی سیاسی تفاله های حزب توده گردن بگذارند !

آقای داود باقروند ارشد ملقب به جلال پاکستان ، عضو قدیمی مجاهدین ، بعد از جدایی از مجاهدین از زندان تیف آمریکا رسما و مستقیما به ایران رفت تا باگرگ دمبه کوفت کند مثل خانم فریبا هشترودی سالها بعد توسط مقام عظمای ولایت فقیه عازم خارج از ایران شد تا در مجامع مختلف با چوپان گریه کند و حالا قرار است ایشان با بقیه هیئت نوری علا وحدت را درکثرت بکند. معنی سکولاریسم نو برایمان واضح تر شد . یعنی نماینده غیر رسمی ولایت فقیه با کمونیستها و اصلاح طلبها و کلا همه چیز طلبها …. برای صرف چایی و بیسکویت حضور به هم رسانند تنها اشتراکشان هم ضدیت و نابودی مجاهدین است …. ولی با احترام چائیدن !

http://isdmovement.com/Congress.htm

اسماعیل هوشیار
۱۸٫۰۸٫۲۰۱۷