موصل “آزاد” شد–داعش شیعه بجای داعش سنی

موصل “آزاد” شد–داعش شیعه بجای داعش سنی

داعش شاخه ای از اسلام سیاسی منبعث از القائده است. با اشغال عراق توسط حکومت نظامی آمریکا در عراق ، نظامیان آمریکا با مقاومت نیروهای مردمی وارتجاعی کشور عراق مواجه شدند وبزودی متوجه شدند که اشغال عراق بسیار آسانتر از حکومت کردن در عراق است.
استراتژی حکومت آمریکا قبل از حمله به عراق این بود که با اکثریت نیروهای اسلامی شیعه بتوافق برسد تا بتواند صدام وصدامیان را ایزوله کند. با این تاکتیک جدید عملا نیروهای جمهوری اسلامی در عراق پای گرفتند وکل حکومت بدستشان افتاد. ارتش آمریکا مجبور شد که عملا خودش بتنهایی با نیروهای صدام وطرفداران سنی-اسلامی آنان در غرب وشمال به مصاف برود.
برای نابودی مقاومت مردم ، نظامیان آمریکا با یک بخش فوق ارتجاعی تر از جناحی از القائده ساخت وپاخت کردند که حاصل آن در جنگ داخلی سوریه حکومت داعش بود که بعدها قسمتی از عراق وشهر بزرگ موصل را بتصرف خود در آورد.
در حقیقت کشور عراق بعد از شکست نظامی آمریکا به ۳ بخش تقسیم شد. کردستان عراق محل نفوذ حکومت آمریکا گشت. وقسمت اصلی ودولتیش-بغداد هم به شیعیان وایادی جمهوری اسلامی واگذار شد ودر قسمت غرب وشمال هم حکومت داعش بقدرت رسید.
” آزادی” داعش در حقیقت دست بدست شدن قدرت سیاسی از یک شاخه اسلام سیاسی سنی توسط شاخه دیگری از اسلام سیاسی نوع شیعه است. در کوتاه مدت حکومت آمریکا بخاطر تضاد اصلیش با حکومت داعش حاضر شده با نیروهای شیعه طرفدار ایران موصل را ” آزاد” کند وداعش سنی را بعقب براند وداعش شیعی را بجای آن بگذارد. برای آمریکا انتخاب بین بد وبدتر است.
اما برای مردم عراق ومنطقه ونیروهای انقلابی، ” آزاد” شدن موصل توسط اسلام سیاسی جدید به همان اندازه خطر ناک وضد انسانی وارتجاعی-اسلامی است. در حقیقت طعمه از دست گرگ بدست قصاب افتاده.
آزادی ورهایی مردم عراق وموصل زمانی فرا خواهد رسید که مردم عراق با نیروهای انقلابی تمام بساط اسلامی سیاسی- چه سنی وچه شیعه وچه طرفداران حکومت گذشته ویا طرفداران دمکراسی آمریکا در عراق را ایزوله وبشکست بکشانند وحکومت شورایی خودرا بر ویرانه ها ومخروبه های باقی مانده از ” تمدن” اسلام سیاسی ونیروهای ارتجاعی بر قرار نمایند.