پرده برداری از چهره ی میرحسین موسوی(قسمت چهارم)

پرده برداری از چهره ی میرحسین موسوی

                                                                                                                    قسمت چهارم

محمد حسیبی

بیست و دوم ژانویه ۲۰۱۷میلادی برابر با ۳ بهمن ۱۳۹۵ خورشیدی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

                      در آخرین پاراگراف قسمت سوم چنین آمده بود:

حال در رابطه با بخش اعظم پرسش هائی که در این نامه از دکتر محیط شده است بخصوص در رابطه با آن پرسشی که بیشترین مبلغ کمک مالی که تاکنون از یک نفر دریافت نموده اید چیست و نام این فرد کیست باید توضیح دهم. چنین توضیحی حتا اگر بخواهم آن را به اختصار بنویسم بس طولانی خواهد شد، بنابراین چاره ای به غیر ازاین نیست که آن را در قسمت ۴ بنویسم و پاسخ دکتر محیط به نامه ی وکیل را پس از آن به معرض دید همگان بگذارم.

مقدمه ی قسمت چهارم؛

در قسمت های پیشین به بخشی از مسائل، مشکلات، دروغ ها و نادرستی های دکتر مرتضی محیط که برنامه های تلویزیونی ی خود را ازدوران رقابت میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد به ستاد تبلیغاتی ی موسوی تاکنون مبدل نموده است اشاره کردم. در قسمت سوم به بزرگ ترین دروغ او در مورد مالکیت سایت دانشجو تی وی داتکام www.daneshjootv.com  که برخلاف ظاهر، از روز ازل متعلق به خود او بوده است نه جمعی دانشجو نیز مطالب و مدارکی را ارائه نمودم، ولی کشف چنین حقیقتی توسط یک وکیل دعاوی که استخدام کرده بودم باعث شد دریچه های تازه ای را در مورد دکتر محیط و سایت دانشجو تی وی در رابطه با میرحسین موسوی و جنبش سبزی که راه انداخته بود به رویم گشود که باید برای شما هم میهنان نیز آشکار شود. علاوه براین، دکتر محیط در یکی دو برنامه ی اخیر خود تحت تأثیر نوشته های این نگارنده تغییراتی در چند جمله ی کلیشه ای و دائمی در برنامه های تلویزیونی خود  داده است که در ظاهر امر اهمیت چندانی ندارد، اما با تکیه بر روابط و صحبت های گذشته ی اینجانب با او بسیار مهم و قابل اهمیت جلوه گر خواهد شد. می خواهم شما نیز همراه با من در کشف حقایق گام بردارید.

*   *   *

بر اساس مقدمه ی بالا، در این قسمت (قسمت چهارم) شما را قدم به قدم و لحظه به لحظه از کوچه پس کوچه هائی عبور خواهم داد که خود از آن ها عبور کرده ام:

بار دیگر باهم به تصویر زیر که گوشه ی بالای سمت راست سایت دانشجو تی وی داتکام را در زمانیکه دکتر محیط هنوز نوشته ی Non Profit Organization را از آن بر نداشته بود نشان می دهد نگاه می کنیم:

این در واقع شناسنامه ی تارنمای دانشجو تی وی داتکام به حساب می آید که در حال حاضر نیز اگر به www.daneshjootv.com  مراجعه نمائید خواهید دید که فقط Non Profit Organization از آن برداشته شده است. بنابراین با نگاه دقیق تری به آن نگریسته و بعضی از محتویات آن را بررسی می کنیم:

  1. این سایت بی شک برای استفاده ی فارسی زبانان درست شده است نه برای افرادی که با زبان فارسی آشنائی نداشته و با آن غریبه باشند.
  2. نوشتن تلویزیون دانشــجو با حروف درشت هم در بالاترین نقطه بسیار کار پسندیده و درستی است. غیرعادی هم به نظر نمی آید، اما آیا نوشتن Daneshjoo TV (Student TV) در این شناسنامه که باید فقط مورد استفاده ی  فارسی زبان ها باشد غیر عادی نیست؟. آیا ایرانیان فارسی زبان که هنگام ورود به این سایت نام آن را (تلویزیون دانشــجو) می بینند و می خوانند می فهمند،  نیازی به خواندن Daneshjoo TV (Student TV) دارند؟. آیا اگر به آن ها تفهیم نشود که معادل واژه ی Daneshjoo  در زبان انگلیسی همان   Student است قرار است اتفاق ناگواری رخ دهد؟. آیا قرار است جیره و مواجب کسی قطع شود؟. بگذارید شما هم میهنان را در جریان یک مکالمه ی تلفنی با دکتر محیط قرار دهم، شاید کلیدی برای حل این معما باشد:

قریب یک سال و اندی پیش در تلفن به دکتر محیط گفته بودم اجازه می دهید به عنوان بیینده ای که به برنامه های شما کمک مالی کرده است انتقاد و اعتراضی به گوشه ای از گفته های شما در برنامه تان داشته باشم؟. او گفت “بگو عزیز”. گفتم اینکه شما هر دو هفته یکبار با اعلام بعضی از اسامی و محل سکونت بینندگان و شنوندگان خود  زیرعنوان گزارش مالی بیاناتی می فرمائید کاملا غلط است. به عنوان مثال می گویید هموطنی از استرالیا یکصد دلار، هموطن دیگری از فرانسه پنجاه دلار، و شنونده یا بیننده ی دیگری از شیکاگو ده دلار . . . پرداخت کرده است. این را به هیچ عنوان نمی توان گزارش مالی نامید، این گزارش را می توان صورت دریافتی ها یا کمک های تماشاگران یا شنوندگان به شما یا برنامه های شما نامید. گزارش مالی را در امریکا فایننشال ریپورت Financial report می نامند که ساده ترین نوع آن حاصل کل درآمد منهای هزینه های یک فرد و یا یک شرکت و یا محل کسب و کار است. شما یا باید عنوان این گزارش خود را به گزارش کمک های دریافتی از بینندگان و شنوندگان تغییر دهید یا اگر نمی خواهید آن را تغییر دهید باید دست کم بگویید در برابر جمع کمک های مالی ی شنوندگان و بینندگان چه مبلغ هزینه داشته اید.  اگر از حسابدار خودتان یا هر حسابدار رسمی و قانونی ی دیگر در امریکا بپرسید به شما خواهد گفت حق به جانب حسیبی است، (دوما) اینکه شما در اغلب موارد پس از به اصطلاح گزارش مالی می گوئید:

«امیدوارم کمک عزیزان برسه که برنامه بتونه ادامه پیدا بکنه»

برای بیننده و شنونده بسیار گنگ و سرگردان کننده خواهد بود. زیرا کسی نمی داند حداقل نیاز مالی ی شما که برنامه های شما بتواند ادامه پیدا کند چه مبلغ است؟. در اینجا دکتر محیط یکباره و برخلاف انتظار از من پرسید: مگر ایمی گودمن Amy Goodman (مجری ی برنامه ی دوموکراسی ناو Democracy now) گزارش هزینه های برنامه خود را اعلام می کند که منهم بکنم؟ گفتم خیر، او این کار را نمی کند، اما او حتا به دریافتی های تشکیلات خود که دارای دفتر کار، استودیوی ضبط، وسائل گران قیمت صدابرداری و تصویربرداری، مبلمان، کارگر و کارمند فنی و اداری است و مبلغ یک میلیون و پانصدهزار دلار هم در سال از جرج سوروس George Soros دریافت می کند اشاره ای نمی کند. دکتر محیط با شنیدن اسم جرج سوروس George Soros یکّه ای خورد و به دنبال یک سکوت غیرعادی به من نشان داد علاقه ای به ادامه صحبت با من را ندارد. او گفت امیدوارم دوستی بین ما ادامه یابد!  گفتم نه جناب دکتر محیط با این ترتیب دوستی بین ما نمی تواند ادامه پیدا کند. (پایان مکالمه)

حال با توجه به مکالمه ای که به خلاصه ای از آن در بالا اشاره نمودم امیدوارم هم میهنان به دلیلی پرسشی که وکیل من به ترتیب زیر:

بیشترین مبلغی که شما تاکنون از کسی دریافت

نموده اید چه مبلغ بوده و او کیست؟

از دکتر محیط پرسیده بود پی ببرید.

اما پاسخ بسیار کوتاه دکتر مرتضی محیط به نامه ی وکیل من که توسط پست الکترونیک فرستاده شده، در زیر قابل بسی توجه است:

From:                                     morteza mohit  mmoheett@gmail.com

Sent:                                       Wednesday, November 23, 2016 5:38

To:

Subject:                                   Re: www.Daneshjootv.com “Non Profit Organization

Dear Mr.?????????

I have a TV program which is viewer,s sponsored. Neither I nor Daneshjoo TV are part of a non profit organization. I pay taxes for every dollar of donations. My tax return documents are available for whoever is interested in observing them.

Truly yours

Morteza Mohit 

دکتر محیط در جواب چنانکه ملاحظه می شود نوشته است:

من یک برنامه ی تلویزیونی دارم که تماشاکنندگان مسئول پرداخت هزینه های آن هستند. نه من بخشی از موسسه غیرانتفاعی هستم  و نه دانشجو تی وی. من برای هر دلاری که کمک مالی دریافت می کنم مالیات می پردازم. مدارک مالیاتی ی من برای بازدید هرکسی که بخواهد آماده است.

                                                                                                                                           مرتضی محیط

 

دکتر محیط در این جواب مختصر، چنانکه می بینیم خود را و سایت دانشجو تی وی داتکام را نیز از غیر انتفاعی بودن دور می سازد. او حاضر نیست حتا کوچک ترین توضیحی در این مورد بدهد که چرا با دریافت نامه ی وکیل یکباره  غیر انتفاعی بودن به  انتفاعی بودن  مبدل گشته است!.

پس از دریافت جواب مختصر دکتر محیط به نامه ی اول، وکیل نگارنده نامه ی دوم خود را در تاریخ نهم دسامبر ۲۰۱۶ به شرح زیر برای اومی فرستد:    

December 9, 2016

 

Via U.S. Mail & E-Mail

Morteza Mohit (a.k.a. Morteza Moheett)

admin@daneshjootv.com mmoheett@gmail.com P.O. Box 4292

Glendale, CA 91222-0292

             Re:                  www.Daneshjootv.com “Non Profit Organization”

Dear Dr. Mohit:

 Thank you again for your cooperation with my investigation. I have some additional questions that require your attention and I would appreciate your prompt response.

 First, I have addressed all of my correspondence to you as both “Morteza Mohit” and “Morteza Moheett” because I have seen both spellings of your last name used online. Although you responded to my first letter as “Morteza Mohit” I notice that your email is “mmoheet@gmail”. Will you please let me know the correct current spelling of your name, all spellings you have used in the past, the date(s) for each use, and the reason(s) for the different spellings? On a related note, I have been addressing you as “Dr.” but have seen the honorarium of “Mr.” used as well. Are you in fact a doctor; If so, will you let me know what kind and the details of your credentials?’

 As you should recall, the impetus for my investigation was a question regarding the nonprofit nature of the daneshjootv.com operations. After my first letter was sent the references to “Non Profit Organization” on that site were removed. Please confirm whether daneshjootv.com has ever been registered or

۱۲/۰۹/۲۰۱۶ Page 2

associated with a nonprofit organization and why the reference on the site was removed right after my letter.

  I have been informed that at the end of each live program on Payame Afghan TV you always directed your viewers to follow you on your own web page www.mmohit.org. There are similar references to supporting “you” and visiting “your” sites on daneshjootv.com. If “your” site is www.mmohit.org please let me know who started, registered, owns, and runs daneshjootv.com or otherwise explain the separation between daneshjootv.com and your site(s).

 Finally, I am still waiting for your tax returns from the operation of daneshjootv.com. Should I still expect those or have you changed your mind? Also, I am still waiting on information regarding your largest financial contributors for the past few years. When can I expect that information?

 I look forward to your prompt attention to these matters to avoid the need to obtain the same information without your cooperation. At this time our role is primarily investigatory in nature and we would prefer to avoid the additional time and cost associated with litigation and discovery.

Very truly yours,

ترجمه ی رئوس مطالب مهم این نامه را در زیر می بینیم:

پاراگراف اول: مجدد از همکاری ی شما در امر تحقیقاتی که آغاز کرده ام متشکرم. من پرسش های دیگری از شما دارم که نیاز به توجه شما دارد.

پاراگراف دوم: اولا من در نامه هایم شما را به هر دو صورت “Morteza Mohit” و نیز “Morteza Moheett” زیرا هجی ی اسم فامیل شما در اینترنت به هر دو صورت آمده است. اگرچه شما در اولین جواب خود به من از Morteza Mohit استفاده کرده اید، ولی آدرس الکترونیک شما  mmoheett@gmail.com  است. از شما خواهش می کنم ضمن اعلام نمودن هجی ی صحیح  نام فامیل خود همانطور که اکنون به کار می برید و به چه دلیل و در چه زمان ها و به چه مناسبت هائی آن را عوض کرده بودید مرا مطلع سازید و در همین رابطه من تاکنون شما را دکتر خطاب کرده ام، اما نام شما را به صورت آقای محیط نیز دیده ام، آیا شما حقیقتا پزشک هستید؟ اگر جواب مثبت است آیا ممکن است به من بگویید چه نوع پزشکی هستید و جزئیات گواهینامه ی پزشکی شما از چه قرار است؟

پاراگراف سوم: همانطور که به خاطر دارید انگیزه ی اولیه ی تحقیقات من مربوط به وضعیت غیرانتفاعی بودن تلویزیون دانشجو بود. بعد از اینکه نامه ای اول من فرستاده شد نوشته ی غیر انتفاعی بودن از روی این سایت ناپدید شد. استدعا می کنم به من بگوئید آیا سایت دانشجو تی وی هرگز دارای این اجازه و عنوان بوده است یا خیرو به چه دلیل این عنوان به محض دریافت نامه ی من ناپدید شد؟

پاراگراف چهارم: به من گزارش داده اند که شما در پایان هر برنامه ی تلویزیونی ی خود بینندگان خود را به سایت خودتان یعنه به  www.mmohit.org ارجاع می دهید. در مورد سایت دانشجو تی وی هم همینگونه می گوئید. اگر واقعا سایت شما www.mmohit.org  است لطفا به من بگوئید چه کسی دانشجو تی وی را راه انداخته و بنام چه کسی ثبت شده است. یا اینکه صاحب و مالک آن کیست و چه کسی آن را اداره می کند و یا جدا بودن سایت خود و این سایت را توضیح دهید.

پاراگراف پنجم: نهایتا من همچنان در انتظار مدارک مالیاتی شما در رابطه با فعالیت دانشجوتی وی داتکام هستم. آیا منتظر دریافت این مدارک باشم یا اینکه شما در اینباره تغییر عقیده داده اید؟ من همچنان در انتظار دریافت اطلاعات درباره ی بیشترین مبلغی که شما طی چند سال گذشته از کسی دریافت نموده اید هستم. تا چه زمانی باید در انتظار این اطلاعات باشم؟

پاراگراف ششم یا آخرین پارگراف این نامه: من مشتاقانه منتظر توجه فوری ی شما به مسائلی که عنوان کردم هستم تا مجبور نشوم این اطلاعات را بدون همکاری شما به دست بیاورم. در حال حاضر نقش ما دارای جنبه ی  تحقیقاتی است و ترجیح می دهیم مصرف پول و وقت بیشتر در این راه به اقدامات قانونی در دادگاه و کشف حقایق از این طریق نیانجامد.

ادامه دارد . . .

از تأخیر در انتشار قسمت چهارم به دلیل ابتلا به آنفلو آنزای بسیار شدید معذورم.