یاداشت روز … مراسمهای فرمایشی و پر طمطراق و پر هزینه تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا

یاداشت روز
مراسمهای فرمایشی و پر طمطراق و پر هزینه تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا که در واقع بیشتر رسانه های بورژوائی با آب و تاب پوشش میدهند، جدا از هزینه های سرسام آور دوران تبلیغات انتخاباتی ست . اگر آنرا هم اضافه کنیم ،میتوان با این هزینه های نجومی اشتغال زائی برای هزاران نفر نمود که در حقیقت در ذات نظام استثمارگر سرمایه داری نمیگنجد.
در این دو روز مراسم مسخره تحلیف و تفویض و دست به دست شدن قدرت میان اوباما به ترامپ چه هزینه های هنگفتی برای تشریفات و مهمانی و بمیدان آوردن ده ها هزار نفره مردم در واشینگتن و رژه ده ها گروه کوچک و بزرگ موزیک و رقص و گروه اسب سوار و پیاده نظام نمایش قدرتی ست برای صاحبان سرمایه و این سیستم که سالهاست دامنگیر بحران است و برون رفت از آن نه میسر است و نه ممکن .
سیستم سرمایه داری بحران زده هیچ راه کار و روشی برای حل بحران نمیتواند ارائه دهد. سالهاست که به شیوه های گوناگون و بکمک ایدئولوگهای بورژوا و مشاورین شان در جهت اصلاح و رفرم بوده و هستند ، اما هربار که میگذرد در تناقض و مشکلات عمیق تری گرفتار میشوند .
متسفانه در این گیر ودارهاهم همیشه هزینه آنرا مردم تحت ستم و اقشار پائین جامعه و کارگر و زحمتکش میپردازد که سفره اش کم رونق تر میشود و معیشتش دستخوش ناملایمات و ناامنی ست. آنها هستند که هزینه ریاضت کشی ها و بحران ها را میپردازند.
با بحران نئولیبرالی در جهان امروز و با نا امنی و جنگ و خونریزی و فضای وحشت و فقر و گرسنگی و آوارگی میلیونی و بحران پناهندگی در غرب ،همگی عوارض و پیامد ناگوار این سیستم ساپا گندیده است . راه حل برون رفت از این شرایط غیر انسانی در دست ماست و سوسیالیسم است.
باید به دنیای نابرابر و جنگ و غارت و بربریت پایان داد.
باید به این دنیای وارونه پایان داد و آنرا زیر ر رو نمود و دنیائی آزاد و برابر و انسانی برپا نمود آنهم به رهبری طبقه کارگر متحد و متشکل وآگاه سازمان داده شده در حزب طبقاتی اش .
اردشیر نصراله بیگی
٢١ ژانویه ٢٠١٧ میلادی