قاچاقچیان واقعی چه کسانی هستند؟

قاچاقچیان واقعی چه کسانی هستند؟

سردار اسلام ” سعید منتظرالمهدی”: ” نیروی انتظامی بر روی کولبران تیراندازی نکرده است”؟!

از ابتدای سال ۹۵ تا کنون بمدت هفت ماه بیش از ۵۰ نفر از کارگران کولبر مرزی با شلیک مستقیم نیروهای انتظامی حکومت اسلامی جان خود را از دست داده اند. سخنگوی نیروی انتظامی، “سرداراسلام سعید منتظرالمهدی” در واکنش به این مسئله با وقاحت و بی شرمی تمام گفته است: “کسی در نوار مرزی با شلیک نیروهای انتظامی کشته نشده است”. چنین خزعبلاتی تنها در قاموس اسلام و حکومت اسلامی قابل انتظار است. این سردار اسلام و یکی از فرماندهان و دستور دهندگان قتل کارگران کولبر در شهریور ماه ۹۵نیز در واکنش به گزارش خبرگزاری تسنیم، با عنوان “سنگفرشی از استخوان‌های نجیب” که حاوی تصاویر و فیلم‌هایی از کشته شدن اسب‌های باربر کولبران مرزی بود، اظهار کرده بود که: “اگرچه پلیس خود را موظف به تأمین امنیت و صیانت از جان و مال افراد جامعه می‌داند، هرگز نسبت به حیوانات و حفظ جان آنها بی‌تفاوت نبوده است”. وی افزود: چه کسی می‌تواند تضمین کند که برخی از قاچاقچیان کالا در بارهای خود، مواد منفجره، سلاح یا مواد مخدر را به داخل کشور وارد نکنند؟ چقدر می‌توان اطمینان داشت که در منطقه پرآشوب خاور میانه، سلاح‌ها و مواد منفجره غیرقانونی در دستان معاندان و تکفیریها قرار نگیرد؟ چگونه می‌توان بر این باور بود که مواد مخدر و کالاهای غیرقانونی، سلامت اجتماعی جامعه را به خطر نمی‌اندازند؟

اظهارات این سردار اسلام جای هیچگونه تعجبی ندارد چرا که بیشرمی مجریان اسلام حد و مرزی ندارد. توجیه سرداران و فرماندهان اسلامی برای قتل و کشتار کولبران و نام بردن از آنان بعنوان “قاچاقچی” و حمل کننده “بار قاچاق” است. اما ببینیم قاچاقچیان واقعی چه کسانی هستند؟. جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران بعنوان یک سیستم و یک ساختار دولتی تا کنون این را بخوبی تضمین کرده اند که برادران قاچاقچی در محموله های عظیم در بنادر کشور در داخل کشتی ها و در غرب کشور از طریق کامیونها، مواد منفجره و انواع سلاحهایی که امنیت منطقه را به خطر انداخته است در امنیت کامل در اختیار نیروهای بشار اسد و باندهای وابسته به جمهوری اسلامی در عراق، یمن و دیگر مناطق بحرانی منطقه ارسال میکنند. سپاه نزدیک به چهار دهه اخیر تا کنون این را تضمین کرده است که ورود مواد مخدر که زندگی میلیونها انسان را به تباهی و نابودی کشانیده است، بطور سازمانیافته و قانونی وارد کشور میکند. اگر منطقه خاورمیانه درگیر آشوب و نا امنی شده است، اگر انواع سلاحها در دست باندها و جریاناتی نظیر حشد شعبی در عراق و انواع طوایف و گانگسترهای تا دندان مسلح در منطقه وجود دارد، بخاطر ایفای نقش سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حمل و انتقال این تجهیزات در یک شبکه گسترده و سازماندهی شده قاچاقچیان دولتی است نه آن کارگر کولبری که با انتقال بار و دیگر وسایل عادی زندگی روزمره که حتی خود صاحب آن نیست و تنها با فروش نیروی کار خود بعنوان حمل کننده در برده وار ترین و جهنمی ترین شرایط جان می کند تا بتواند نان شب خانواده اش، لباس و دفتر و قلم فرزانش را تامین کند. سردار اسلام و دارو دسته اش “هرگز نسبت به حیوانات و حفظ جان آنها چه در مرزها و چه در داخل شهرها بی‌تفاوت نبوده اند”. ایشان درست میگوید هیچگاه نسبت به حیوانات بی تفاوت نبوده اند. باندهای مسلح در مناطق مرزی نه تنها تا کنون صدها اسب را به رگبار بسته و کشته اند بلکه کارنامه اسلام در داخل شهرها نیز نسبت به حیوانات همین رفتار اسلامی را از خود نشان داده است. تزریق اسید به سگها و آتش زدن مکان حیواناتی که مردم شریف از آنها نگهداری و مراقبت میکنند یکی دیگر از دخالتهای نیروهای اسلامی نسبت به وضعیت حیوانات بوده است.

ایشان از یک سو منکر بقتل رسانیدن کارگران کولبر مرزی و نان آور خانواده های محروم و تنگدست در نوار مرزی میشود و از طرفی با طرح بهانه های واهی که تنها در ظرفیت و توان سپاه و باندهای اسلامی آنهم در سطح کلان بعنوان قاچاقچیان دولتی ممکن و میسر است، خود و نظامش را مجاز می داند که بر روی کارگران کولبر مرزی شلیک شود و زندگی آنان را با نیستی و زندگی خانواده کولبران را با تباهی مطلق روبرو سازد.

کولبران کارگران بیکار شده ای هستند که بدلیل اخراج از کار شغل کولبری به آنان تحمیل شده است. کارگران کولبر مرزی بخشی از اقشار مختلف جامعه هستند که در میان آنان کارگران بیکار شده و اخراجی، جوانان دارای دیپلم و لیسانس که بیکار هستند، کودکان زیر سن قانونی که پدرانشان بر اثر شلیک نیروهای انتظامی حکومت اسلامی جان خود را از دست داده اند و زنانی که همسرانشان توسط گانگسترهای نیروی انتظامی بقتل رسیده اند ناچار به انجام کار کولبری برای تامین معیشت فرزندانشان شده اند. دردناکتر از اینها اینکه، پیرزنان و پیرمردانی به شغل کولبری مشغول هستند که فرزندانشان بوسیله همین قداره بندان اسلامی بقتل رسیده اند و آنان خود را ناچار می بینند که از راه کولبری نان شب و مایحتاج زندگی نوه هایشان را تامین کنند.

یکبار برای همیشه باید به قتل و کشتار کارگران کولبر مرزی توسط سپاهیان اسلام پایان داده شود. کار یا بیمه بیکاری خواست و مطالبه اصلی کارگران کولبر مرزی است. حکومت اسلامی تا زمانیکه کار یا بیمه بیکاری را بعنوان خواست کارگران کولبر پاسخ نداده است، باید شغلی را که به آنان تحمیل کرده است برسمیت بشناسد و به قتل و کشتار کولبران خاتمه دهد. تا کنون کولبران بارها دست به اعتراضات مختلفی از تجمع و اعتصاب تا درگیر شدن با نیروهای سرکوبگر اسلامی زده اند. هزاران نفر از کارگران کولبر میتوانند با همراهی و حمایت مردم شهرها و روستاهای نوار مرزی و برای تامین و تحقق کار یا بیمه بیکاری همچنان به اعتراضات خود در سطح گسترده تری و برای پایان دادن به این همه جنایت، تباهی و سیه روزی که از سوی قداره بندان حکومت اسلامی علیه آنان صورت میگیرد ادامه دهند.

عبدل گلپریان

۶ آبان ۹۵