۲۰ دانشگاه تک جنسیتی ویژه دختران و پسران، در ایران زیر سلطه رژیم اسلامی!

۲۰ دانشگاه تک جنسیتی ویژه دختران و پسران، در ایران زیر سلطه رژیم اسلامی!

بعد از ترور«مطهری»در اردیبهشت ۱۳۵۸، خمینی در دیداری با تعدادی از دانشجویان: گفت«پیشنهاد می‌کنم آقا سید علی بیایند! البته باید اشخاصی هم که گوینده هستند، بیایند در دانشگاه و من پیشنهاد می‌کنم که آقای آقا سید علی آقا بیایند، خامنه‌ای. شما ممکن است که بروید پیش ایشان و از قول من بگویید ایشان بیایند به جای آقای مطهری. بسیار خوب است؛ ایشان، فهیم است؛ می‌تواند صحبت کند؛ می‌تواند حرف بزند.»

این فتوا خمینی، توسط خامنه ای و ارگان های سرکوبگر رژیم اسلامی در دانشگاه ها و خارج از آن طی ۳۸ سال است که با توسل به ارعاب، اخراج، زندان، شکنجه و اعدام دانشجویان مباز و انقلابی بدون وقفه ادامه داشته و دارد. اما آنگونه که سیاست گذاران و مجریان رژیم اسلامی به آن اذعان دارند و ما نیز شاهد آن هستیم، توصیه های خامنه ای همراه با قُلدری مأموران امنیتی در همراهی با دانشجویان بسیجی پیرو امام، هر چند موفقیت چندانی در اسلامی کردن دانشگاه ها را کسب نکردند اما کماکان در این زمینه فعالند و از هر فرصت و بهانه ای بر این امر اصرار می ورزند.

به گزارش خبرنگار تسنیم، حدود ۳۰۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه علم و صنعت با ارسال نامه‌ای اعتراض‌ آمیز خطاب به «فرهادی» وزیر علوم، تحت عنوان«اردویی که از تحقیقات و پژوهش علمی به سرگرمی و ابتذال تبدیل شده بودند.»، یادآور شدند که چرا و چگونه در خرداد ماه سال جاری اردوی مختلط دو روزه‌ای با عنوان اردوی علمی در غفلت مسئولان دانشگاه با حضور یکی از اساتید پردیس دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شده است؟ بنا به اظهاران این دانشجویان بسیجی: «دراین اردوی به‌ ظاهر علمی دانشجویان دختر و پسر در یک اتاق اسکان داده شده‌ بودند.»که با اعتراض گسترده ای مواجه شد.

از قرار معلوم « آقای آقا سید علی آقا»که به توصیه خمینی جهت«ارشاد»دانشجویان به دانشگاه رفت کاری از پیش نبردند، به نحوی که در دیدار با روسای دانشگاه‌ها در آبانماه ۹۴، با انتقاد از برپایی اردوهای مختلط در برخی دانشگاه‌ها: گفت«بعضی ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ می‌گویند باید دانشجو شاد باشد، شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است اما به چه قیمتی؟»

«حسن روحانی» نیز سعی کرد از قافله جا نماند و به همین دلیل به «شورای عالی انقلاب فرهنگی» دستور داد«تا وزارت علوم پرونده اردوهای دانشجویی را بررسی کند و گزارش مستندی در زمینه اردوهای مختلط دانشجویی آماده شود، تذکر رهبر انقلاب در این‌باره پیگیری و به طور حتم از برگزاری این اردوها جلوگیری شود.»

اما این «ابتذال» به گفته دانشجویان بسیجی، «قیمت»تعیین کردن برای پدیده اردوهای مختلط دانشجوئی توسط خامنه ای و مُهر تأیید روحانی بر این پروسه و ترس رژیم اسلامی، از پدیده اردو های مختلط دانشجوئی چیست؟

توسل به دروغ به منظور فریب افکار عمومی حربه ای کهنه و پیش پا افتاده ای است که مدتها است خاصیت خود را از دست داده است و بیشتر مصرف داخلی دارد، تا جاییکه «حسین میرزایی» استاد دانشگاه علامه طباطبایی به خبرگزاری تسنیم: گفت«باید اشاره کرد که توجه دولت قبل به دانشگاه و بحث علمی بیشتر از دولت کنونی است؛ متأسفانه در این دولت نام و حرف علم زیاد برده می‌شود اما عملی پشت این حرفها وجود ندارد.»

اما آنچه که این دانشجویان بسیجی و شخص خامنه ای تعقیب خواهند کرد نه تنها ممانعت از اردوهای مختلط دانشجویی و اینکه دختر و پسر در یک اطاق با هم استرحت کرده اند یا نه، بلکه به تعطیل کشاندن دانشگاه های مختلط است، تا به ندای رهبر و تئوریسین خود«مطهری» لبیک بگویند که در جلد ۹ ازمجموعه آثار خود: می نویسد« من شنیده‏ام در پاکستان معمول بوده است – نمی‏دانم الان هم معمول هست یا نه – که در کلاس‌های دانشگاه بخش پسران و دختران به وسیله پرده‏ای از یکدیگر جدا باشد و فقط استادی که پشت تریبون قرار می‏گیرد مشرف بر هر دو باشد. آیا بدین طریق درس خواندن چه اشکالی دارد؟»

در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، به منظور اجرای طرح تفکیک بر مبنای جنسیت در راستای نظرات«مطهری»و کشیدن پرده به سبک پاکستان، نه تنها در دانشگاه ها تا مرحله دیوارکشی، جداکردن سلف سرویس ها و کلاس های عمومی بلکه تا تفکیک جنسیتی کتابهای درسی هم پیش رفت که موفق به اجرایش نشدند. اما این درد بی درمان رژیم اسلامی، در رابطه با دانشگاه های مختلط و عدم توانایی مسئولین رژیم و در رأس آنها خامنه ای و دانشجویان بسیجی هنوز به قوت خود باقی است و در تلاش اند تا این حکم ارتجاعی را با هر ترفند ممکنی به اجرا درآورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «محمد فرهادی»وزیر علوم گفت«در سال جاری تحصیلی ۲۸۰۰ واحد آموزش عالی در کشور فعال هستند و ۴ میلیون ۸۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.» وی با اشاره به دغدغه های خامنه ای و همفکرانش پیرامون مساله تک جنسیتی شدن دانشگاه ها گفت: «هم اکنون ۲۰ دانشگاه تک جنسیتی در کشور ایجاد شده است و این مراکز در حال توسعه است، این مساله در نگاه ملی جایگاه ویژه ای دارد و ما سعی داریم در ادامه این روند را ادامه دهیم.»(دانشگاه طلوع مهر در شهر قم، در رشته علوم انسانی ویژه پسران است)

پیگیری این روند از منظر وزیر علوم رژیم اسلامی، با توجه به ایجاد ۲۰ دانشگاه تک جنسیتی ویژه دختران و پسران و توسعه آن در آینده ای نه چندان دور در مراکز استانهای ایران زیر سلطه رژیم اسلامی، با الهام گرفتن از توصیه های خامنه ای در رابطه با اردو های مختلط دال بر اینکه اگر مواظب نباشیم در آینده‌ای نه چندان دور«چوب آن را خواهیم خورد.»مهر تأییدی است به منظور به تعطیل کشاندن دانشگاه های مختلط.

برخلاف تصور خامنه ای و فلسفه «چوب خوردن یا نخوردن»نامبرده از برپائی اردوهای مختلط دانشجویی و کشیدن پرده سفارشی از پاکستان و ایجاد دیوار آجری در بین کلاس های درس دانشگاه های مختلط، و تفکیک بر مبنای جنسیت، زن موجودی ضعیف و بی اراده نیست که در مکان های جداگانه و در بسته ای احتیاج به مراقبت و نگهداری داشته باشد.

اظهارات«مجید سرسنگی»معاون فرهنگی دانشگاه نسبت به اعتراضات این ۳۰۰ دانشجوی بسیجی و «ملک‌ محمدی»سرپرست گروه خانم‌ها ی اردوی مختلط به جنجال سیاست های جنسیتی در دانشگاه ها شنیدنی است. «سرسنگی»، گفت«تخلف مربوط به سه دانشجو است که حجاب اسلامی را رعایت نکردند و اساسآ دختر و پسر به هیج وجهی در یک اطاق اسکان داده نشدند.»

خانم«ملک‌ محمدی» نیز توضیح: داد«محلی که برای اسکان در نظر گرفته شده بود یک خانه روستایی بوده که وسعت زیادی و به سبک معماری اسلامی – سنتی ساخته شده بود. این ساختمان چهار اتاق داشت یک اتاق برای صاحب منزل و سه اتاق به خانم‌ها اختصاص داده شد. دانشجویان پسر در پذیرایی و تراس خانه استراحت کردند.»

دیدگاه اسلامی- ارتجاعی سیاست گذاران رژیم اسلامی، نه تنها زمینه متوقف کردن اردوی مختلط دانشجویان در همه عرصه ها، بلکه در نهایت مُستمسکی است جهت نهادینه کردن دانشگاه های تک جنسیتی، تا به زعم خود بر این امر مهم فائق آیند و از این طریق به آرزوی دیرینه خود دال بر«اسلامی کردن دانشگاه‌ها»جامه عمل بپوشانند.

بر همین اساس وظیفه همه انسان های سکولار، برابری طلب و انقلابی است که از حق زنان دانشجو در انتخاب تحصیل برابر با مردان، دفاع کنند.

۲۰۱۶-۷-۱۱