حقوق بشر سرمایه داری یا حقوق ضد بشر

حقوق بشر سرمایه داری یا حقوق ضد بشر

در رابطه با پناهجویی

موارد بیانیه حقوق بشر سازمان ملل مربوط به پناهندگی:
“هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی [حرکت از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر] و اقامت در [در هر نقطه‌ای] درون مرزهای مملکت است.
هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.
مادهٔ ۱۴[ویرایش]
هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است.
چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد و یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد.
مادهٔ ۱۵[ویرایش]
هر انسانی سزاوار و محق به داشتن تابعیتی [ملیتی] است.
هیچ احدی را نمی‌بایست خودسرانه از تابعیت [ملیت] خویش محروم کرد، و یا حق تغییر تابعیت [ملیت] را از وی دریغ نمود”

اگر فقط به یک مورد از بندهای حقوق بشر سازمان ملل که اکثر کشورهای سرمایه داری بدان پایبند هستند بنگریم –حقوق وقوانین پناهجویی- آنوقت متوجه میتوان شد که تا چه اندازه این نظام درقوی ترین حلقه خودش یعنی اروپا وآمریکا ، تمام آن قوانینی را که خودش تصویب کرده ودهها سال بدان افتخار میکرده واز طریق آن نظام خودرا انسانی وحقوق بشری مینامیده وبه همه دنیا فخر میفروخته ، وقتی منافع خودش در گیر میشود با چرخش یک قلم تمام آن زرق وبرقهای حقوق بشری یک شبه به حقوق کاملا ضد بشری تبدیل میشود.
به همین چند ماه وچند سال اخیر در کشور سوریه ودیگر کشورهایی که با همین سیاستهای حقوق بشری این نظام به ویرانه تبدیل شده بنگریم . به عراق، افغانستان، لیبی،اتیوپی، اریتره، سومالی ودهها کشور دیگر که از هم فروپاشیده ودر ورطه نابودی است نگاه کنیم . مثال در مورد سوریه شاید بیانگر همه آن واقعیتها باشد. در کشوری که بیش از ۴ سال هر روز وهر ساعت هزاران بمب خوشه ای وبشکه ای بطرف شهروندان پرتاب میشود .در کشوری که بدست اسدها وداعشی های ساخته وپرداخته همین نظام دمکراسی-حقوق بشری به یک جهنم واقعی تبدیل شده وصدها هزار جان باخته اند ومیلیونها نفر زخمی وگرسنه وبیش از ۷ میلیون آواره. اینها همه میوه این نظام سرمایه داری است. این دمکراسی وحقوق بشری است که خودشان با طبل ودهل به سازمان ملل برده واز طریق آن نظام خودرا حقوق بشری وانسانی خوانده اند ودهها سال گوش فلک را کر کرده اند وباعث افتخار خود دانسته اند.
آوارگان وحقوق بشرآوارگی در عمل
طبق همین قوانین سازمان ملل پناهندگی، این کشورها بایستی این پناهندگان را در کشورهای امن خود سامان میدادند. اما دیدیم که هزاران نفر که خودشان از کوه ودریا عبور کرده ونابود شده اند هیچ امدادی به آنان نرسیده وهیچ کمکی هم به آنان نشده که از آن جهنم بگریزند.
وقتی سیل آوراگان بطرف اروپا سرازیر شد در روزهای اول تبلیغ کردند که فقط ما هستیم که درب بهشت را برای این آورارگان باز کرده ایم واز جهنم نجاتشان میدهیم .اما چند روزی نگذشت که قوانین پشت قوانین در پارلمانها وهیئتهای دولتی وغیره تصویب کردند ومانع عبور آوارگان از مرزهای خود شدند. تمام آن زرق وبرقهای دهها ساله حقوق بشری در عرض چند روز قانونا وعملا دود در هوا شد. در اروپا قوانین ضد بشری آوارگان را تصویب کردند که بموجب آن دیگر هیچ آواره ای حق وارد شدن به خاک آنان را ندارد. به این هم بسنده نکردند. آوارگانی که در عرض چند ماه با کوشش خودشان به کشورهای اروپای شرقی رسیده بودند را بزور به کشورهای مبدا روانه کردند. با حکومت فاشیستی اسلامی ترکیه قرار داد بستند ومیلیاردها دلار به او هدیه کردند تا آوارگان را از خاک خود اخراج ومورد آزار واذیت قرار دهد ومانع عبور انان به کشورهای غربی بشوند. دیگر حتی برای این آوراگان هم مثل قدیم اشک تمساح نمی ریزند.
در آمریکا قوانین ضد پناهندگی از مجلسین عبور کرد وبه تصویب دولت رسید.

حقوق بشر یا حقوق طبقه سرمایه دار ضد بشر؟
حقوق بشر پناهندگی که در عرض چند روز وهفته در قانون وعمل به حقوق ضد بشری تبدیل شد قبل از هر چیز نشان از پوچی وبی مایه گی وضد انسانی بودن این قوانین در جوامع سرمایه داری است. نشان داد که وقتی منافع طبقه حاکمه ممکن است به خطر بیافتد از تمام قوانین چند دهه وصده خود چشم پوشی میکند وبا یک چرخش قلم تمام آن قوانین را زیر پا میگذارد. نشان داد که این قوانین حقوق بشری-دمکراسی فقط برای تحکیم این نظام ضد بشری استوار شده.
کسانی که باعث بانی حکومتهای اسد، خمینی، عربستان، داعش، طالبان، عراق وافغانستان اسلامی، پاکستان ودهها وصدها حکومتهای ضد بشری میشوند نمیتوانند طرفدار حقوق بشر ومردمی باشند که از این جهنم ها پابفرار میگذارند. حقوق بشر واقعی وانسانی در گرو حکومتهای شورایی، انسانی وسوسیالیسم است که نماینده منافع اکثریت مردم در جامعه است
د.